Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Začíná stavba křížení okruhu kolem Prahy s dálnicí D1, čekají se dopravní komplikace

Ondřej Láník Ondřej Láník 10. 11. 2008 • 22:22
1
7
Ředitelství silnic a dálnic ČR zahajuje v těchto dnech výstavbu významné mimoúrovňové křižovatky Silničního okruhu kolem Prahy – s brněnskou dálnicí D1. V úseku mezi 8. až 11. km dálnice D1 bude až do dubna 2010 omezen v různých etapách provoz.

Uvedená stavba je součástí celkové výstavby Pražského okruhu v jižní části Prahy. Po svém dokončení budou v dubnu roku 2010 propojeny dvě nejfrekventovanější dálnice, D5 z Plzně s dálnicí D1 z Brna. Hlavním přínosem bude výrazné odlehčení nákladní i osobní dopravy na Jižní spojce a Barrandovském mostě v hlavním městě, stejně jako na posledních cca 10 km dálnice D1 od Říčan až ke Spořilovu.

Stavbu připravovalo několik desítek odborníků v oblasti dopravního stavitelství. Celý tým byl složen ze zástupců ŘSD, projekčních kanceláří, zhotovitele a samozřejmě Policie České republiky. Primárním cílem bylo najít takový postup výstavby, který bude vliv na řidiče minimalizovat. „Záměrem je maximálně snižovat pravděpodobnost vzniku kolon či dopravních nehod, ovšem je potřeba si uvědomit, že postavit pod dnešní D1 novou trasu okruhu nebude z mnoha hledisek vůbec jednoduché,“ doplňuje Alfred Brunclík.

Výstavba bude probíhat v několika etapách až do dubna 2010, kdy má být nová část Pražského okruhu zprovozněna. Jednotlivé etapy budou zaměřeny na výstavbu určitých částí mimoúrovňové křižovatky. Po celou dobu realizace výstavby bude dálnice v provozu, ovšem za jistých omezení, zejména rychlostních. „Na plánech výstavby jsme pracovali až do té doby, dokud nebylo zajištěno, že v průběhu výstavby bude provozována D1 stále v šesti pruzích, tedy tři v každém směru. Původně totiž v některých fázích byly navrženy pouze čtyři pruhy, dva a dva, což by podle mého názoru způsobovalo velké dopravní komplikace a jsem rád, že jsme nakonec nalezli řešení jak tomu zabránit,“ říká Alfred Brunclík.

Nepřehlédněte
Nové úseky dálnic do roku 2008

Související články

Avatar - sparrow1
11. 11. 2008 22:22
včera to bylo hustý
včera jsem tam stál od Pruhonic až za to zuužení asi 40minut.
Značili to takže to bylo ze tří do jednoho :-(
11. 11. 2008 08:40
Re: frrrrrrrr
A pak jen dotahnout D3, aby se trochu ulevilo úseku D1 do Mirošovic.
Avatar - sybokcz
10. 11. 2008 16:13
Re: frrrrrrrr
Vzhledem k tomu, ze zatim to bude koncit v polich... :), ale snad tam nejake navaznosti udelaji. Dlouho jsme nebyl na Tocny, tak nevim jak pokracuji dal. Ale jsem rad, ze se s tim hlo, souhlasim, ze jizni vetev je momentalne kriticka, pac spojka je jedna velka zacpa od pondeli do patku. Jen pockat ty dva roky :).

Spis me zarazilo, ze D1 bude zachovana temer v puvodnim stavu (+ odbocovaci pruhy) a R1 pujde spodem, jsem zvedav, jak to podhrabou za provozu a hlavne jak udelaji zarez. No necham se prekvapit.
10. 11. 2008 15:37
Re: frrrrrrrr
Tak to je jasný, mě jen fascinuje ta rychlost při tom přemostění, že to roste pomalu ze dne na den. Pro mne zásadní úsek a už se těšim, že nebudu muset přes Břežany.
Avatar - sybokcz
10. 11. 2008 15:27
Re: frrrrrrrr
Ona rychlost vystavby je u nas celkem vysoka, nejhorsi jsou prutahy okolo majetkovych a uzemnich sporu. A vubec nejhorsi je, kdyz se zacne stavet ze dvou stran a prostredek postihne nejaky spor, dostavet se musi a jsou-li zainteresovani tvrdohlavi, tak to potom stoji za to (viz D8).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud