Začíná stavba křížení okruhu kolem Prahy s dálnicí D1, čekají se dopravní komplikace
Uvedená stavba je součástí celkové výstavby Pražského okruhu v jižní části Prahy. Po svém dokončení budou v dubnu roku 2010 propojeny dvě nejfrekventovanější dálnice, D5 z Plzně s dálnicí D1 z Brna. Hlavním přínosem bude výrazné odlehčení nákladní i osobní dopravy na Jižní spojce a Barrandovském mostě v hlavním městě, stejně jako na posledních cca 10 km dálnice D1 od Říčan až ke Spořilovu.
Stavbu připravovalo několik desítek odborníků v oblasti dopravního stavitelství. Celý tým byl složen ze zástupců ŘSD, projekčních kanceláří, zhotovitele a samozřejmě Policie České republiky. Primárním cílem bylo najít takový postup výstavby, který bude vliv na řidiče minimalizovat. „Záměrem je maximálně snižovat pravděpodobnost vzniku kolon či dopravních nehod, ovšem je potřeba si uvědomit, že postavit pod dnešní D1 novou trasu okruhu nebude z mnoha hledisek vůbec jednoduché,“ doplňuje Alfred Brunclík.
Výstavba bude probíhat v několika etapách až do dubna 2010, kdy má být nová část Pražského okruhu zprovozněna. Jednotlivé etapy budou zaměřeny na výstavbu určitých částí mimoúrovňové křižovatky. Po celou dobu realizace výstavby bude dálnice v provozu, ovšem za jistých omezení, zejména rychlostních. „Na plánech výstavby jsme pracovali až do té doby, dokud nebylo zajištěno, že v průběhu výstavby bude provozována D1 stále v šesti pruzích, tedy tři v každém směru. Původně totiž v některých fázích byly navrženy pouze čtyři pruhy, dva a dva, což by podle mého názoru způsobovalo velké dopravní komplikace a jsem rád, že jsme nakonec nalezli řešení jak tomu zabránit,“ říká Alfred Brunclík.
Nové úseky dálnic do roku 2008 |