Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zagato TZ3 Stradale: Designová super-Alfa dostane geny Viperu

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Zagato loni v Cernobbiu ukázal studii TZ3 Corsa. V roce 2012 na trh dorazí silniční verze TZ3 Stradale.

Italská karosárna Zagato představila na 12. ročníku jarní Concorso d'Eleganza Villa d'Este v italském Cernobbiu již dopředu avizovaný prototyp TZ3 Corsa. Před koncem loňského roku avizovala na novoročence svým zákazníkům příchod silniční verze tohoto vozu a teď se na svět dostávají nové informace o jeho technice.

Zatímco TZ3 Corsa byla je poháněna vidlicovým osmiválcem Alfa Romeo o objemu 4,2 litru (309 kW) a měla šestistupňovou sekvenční převodovku, malosériový model mířící na silnice dostane techniku z Dodge Viperu. Pravděpodobně tedy půjde o desetiválec 8,4 l s více než 600 koňmi. Výrazně větší má být i karoserie nového italského kupé, což změní nejen designové detaily, ale i celkové proporce auta. To má být delší i širší, ale bohužel i o 600 kg (!).

Vůz se bude zřejmě pyšnit ještě extravagantnějšími křivkami, nadále ale bude využívat typické designové prvky značek Zagato a Alfa Romeo. Z prvního obrázku je patrné, že TZ3 Stradale použije výraznější předek s mohutnějšími chladícími otvory. Na ně navazují větší přední světlomety.

Premiéru by Alfa Romeo Zagato TZ3 Stradale měla mít na soutěži krásy v Pebble Beach letos v srpnu. První vozy mají být zákazníkům k dispozici v roce 2012.

Původní podvozek Zagato TZ3 Corsa s rozvorem 2500 mm měl rozchod kol vpředu 1622 mm, vzadu pak 1617 mm. Rám byl trubkový a v jeho konstrukci bylo štědře využito karbonu. Zavěšení pomocí suvných vzpěr (tzv. pushrod) odvozené od závodních vozů dodal švédský Öhlins. Dvoumístná karoserie (viz fotogalerie) byla vyrobena ručně z hliníku, její design zřetelně odkazuje na původní Giulie TZ (Tubolare Zagato) a TZ2 z let 1962 a 1965. Sedadla, bezpečnostní pásy a volant nesou značku OMP.

TZ3 Corsa je 4345 mm dlouhá, 1944 mm široká a pouhých 1200 mm vysoká. Díky aplikaci lehkých materiálů váží opravdu muších 850 kg. Jezdí na osmnáctipalcových kolech s pneumatikami Pirelli Pzero rozměru 245/645 R18 vpředu a 285/645 R18 vzadu. K dispozici jsou i slicky, tedy obutí bez vzorku. Z nuly na 100 km/h je schopné auto vystřelit za méně než 3,5 s a rozjede se až někam k hranici 300 km/h.

Nová TZ3 byla postavena nejen ke stoletému výročí založení automobilky Alfa Romeo (pod původním názvem A.L.F.A.), ale i k devadesátinám její spolupráce s karosárnou Zagato. Objednal si ji německý sběratel kreací milánské specializované firmy a příležitostný automobilový závodník Martin Kapp.

Zagato oblékal podvozky slavného výrobce sportovních a závodních vozů s křížem a hadem ve znaku již ve dvacátých letech minulého století. Vítězné vozy z Mille Miglia přelomu 20. a 30. let typů 6C 1500, 6C 1750 GS a 8C 2300 měly právě jeho karoserie. To samé platilo i o Alfě Romeo 159, se kterou se stal Argentinec Juan Manuel Fangio mistrem světa formule 1 v roce 1951. Rovněž šaty pro trojici sportovních Alf 3000 CM z téže doby vznikly zde.

Šedesátá léta přinesla úspěchy již zmiňovaným Giuliím TZ a TZ2 včetně vítězství ve třídě při dvanáctihodinovce v Sebringu a čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Na konci 80. let se pak objevil koncept ES30. Z něj vznikla hrstka sériových kupé Alfa Romeo SZ, která se dokonce objevila na závodních tratích. Spolu s odvozenými roadstery RZ jsou dnes ceněnými youngtimery.

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Avatar - marek.g
28. 3. 2011 08:00
Re: Hlavně aby měla dobrý...
:yes: >:D >:-[]
Avatar - 125S
27. 3. 2011 21:07
Re: Hlavně aby měla dobrý...
:yes: >:D
Avatar - Pekelná Micinka
27. 3. 2011 13:59
Hlavně aby měla dobrý...
[odkaz] >:-[] >:-[]