Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
34 Fotogalerie

Základní VW Amarok s dvoudveřovou kabinou unikl na veřejnost

První ukázka základního dvoudveřového pick-upu VW Amarok pochází z evropské patentové kanceláře.

Druhá generace pick-upu Volkswagen Amarok, postavená na základech sdílených s Fordem Ranger, byla představená již minulý měsíc. Automobilka při té příležitosti oznámila, že nabídne pět výbavových stupňů a dvě karosářská provedení. Zatím jsme však viděli pouze vozy se čtyřdveřovou kabinou (DoubleCab) a ve vyšších výbavových stupních.

Kolegové z Carscoops však nyní upozornili na skici zřejmě základního provedení nového VW Amarok s pouze dvoudveřovou (SingleCab), které měly uniknout z evropské patentové kanceláře. Jak už automobilka během premiéry oznámila, verze s krátkou kabinou by měla nabídnout ještě větší ložnou plochu korby. Model SingleCab by však měl být uveden jen na vybrané trhy.

Kromě krátké kabiny ukazují patentové snímky také jednoduché nelakované nárazníky a masku bez chromovaných dekorů. Přední světla jsou sice skryta, velmi pravděpodobně však nabídnou buď jednoduchou LED technologii, nebo ještě klasické žárovky. V podbězích pak můžeme očekávat jednoduché plechové disky.

Pohled na záď ukazuje odlišná koncová světla, která působí větším dojmem, zřejmě nabídnou jednodušší technologii a pravděpodobně také jiný světelný podpis. Víko prodloužené korby navíc postrádá vyražený nápis Amarok. Tedy alespoň zatím.

Video placeholder
Volkswagen Amarok Aventura & PanAmericana jízdy • Volkswagen

Snímky interiéru zatím nemáme k dispozici, můžeme však připomenout, že Amarok v již představených výbavách nabízí 8“ či 12“ digitální přístrojový štít a 10“ či 12“ vertikální displej infotainmentu. U základní užitkové verze očekáváme spíše jednodušší výbavu, zaměřenou především na praktičnost, což by se mělo týkat i čalounění a použitých materiálů.

Dodejme, že základní motorizací nového VW Amarok bude 2,0litrový vznětový čtyřválec o výkonu 150 koní, ten však bude určen pouze pro jihoafrický trh, pro zbytek trhů bude roli základní motorizace plnit 2,0litrový vznětový čtyřválec o výkonu 170 koní.

V závislosti na motorizaci bude nový VW Amarok dostupný jak s manuální převodovkou, tak automatem. Kromě pohonu pouze zadní nápravy navíc automobilka slibuje i dva systémy pohonu všech kol. Samozřejmě v závislosti na výbavě.

Výroba nového VW Amarok byla zahájena v létě a první kusy by se na vybrané trhy měly dostat ještě před koncem roku. Většina Evropy si však bude muset počkat až na rok příští. Na příchod čistě užitkové základní verze si tak nejspíš ještě budeme muset počkat o něco déle. Kromě ní bychom se však v budoucnu mohli dočkat dokonce i elektrifikovaného amaroku.