Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zapomeňte na Clio R.S., Renault pracuje na hot hatchi s elektrickým pohonem!

David Bureš David Bureš 10. 7. 2017
25
4
Zobrazit náhledy (25)
renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch renault elektromobil novemodely malevozy sportovni hothatch
Myšlenku elektrického hot hatche Renault prezentoval už pomocí konceptu Zoe e-sport. Právě na základě Zoe by takové auto vzniklo.

Doba elektromobilů se podle všeho blíží, čehož se bojí mnozí fanoušci sportovních aut. Jenže Renault je už uklidňuje, se sportovními automobily počítá i s elektrickým pohonem. A na jednom takovém už pracuje. Dočkáme se Renaultu Zoe R.S.?

„Zvažujeme postavit Zoe R.S., ale je to velký projekt, který zabere čas,“ přiznal Patrice Ratti, šéf Renault Sportu. Ještě nedávno sportovní divize automobilky Renault takový automobil odmítala, časy se ale mění a s tím i plány výrobců. Zvlášť s ohledem na plány francouzského ministra životního prostředí na konec aut se spalovacím motorem se tamější automobilky budou muset takovými projekty zabývat. Technika pro elektromobily se navíc vyvíjí, což je další hlas pro takový vůz.

„Výkon baterií se v posledních letech zlepšil tak, že sportovní elektromobily na rozdíl od doby před pár lety začínají být realizovatelné. Studie výroby Zoe R.S. tak mohly začít,“ uvedl Ratti.

V tuto chvíli tak zatím ještě vůbec není jasné, zda Zoe z dílny divize Renault Sport skutečně vznikne, elektrický hot hatch se ale stává reálnou možností. Pokud však takový vůz bude přece jen postaven, měl by do prodeje vstoupit ještě v tomto desetiletí.

O technice v útrobách je zatím předčasné spekulovat. Ratti nicméně přiznává, že hlavním úkolem vývojářů bude poradit si s těžkými bateriemi tak, aby elektrický hot hatch zůstal agilní. Bude potřeba též dosáhnout i dlouhého dojezdu při sportovní jízdě. Letos postavený koncept Zoe e-sport totiž zvládl rychle jezdit jen 15 minut, víc mu akumulátory neumožnily. A to je pro potřeby hot hatche hodně málo...

Právě Zoe e-sport může ukazovat cestu, jakým směrem se elektrický hot hatch od Renault Sportu může ubírat. Koncept převzal techniku ze speciálu Formule E, díky použití dvou elektromotorů (jeden u každé nápravy) nabídl výkon 338 kW a točivý moment 640 N.m. Tato síla mu umožnila zrychlit z 0-100 km/h za 3,2 sekundy.

Renault Zoe z českých silnic zatím neznáme, na vybraných trzích se ale tento čtyři metry dlouhý hatchback s elektrickým pohonem nabízí už od roku 2012. Už letos by se ale mohl začít prodávat i na českém trhu, a to od druhé poloviny roku. Podmínkou jsou ale dotace na tento typ aut. „Pokud se ukáže, že program podpory je minimálně střednědobý, tak prodej elektromobilů spustíme,“ uvedl na začátku roku generální ředitel Renaultu Zdeněk Grunt. Loni se přitom tvrdilo, že Zoe dorazí do Česku už letos v březnu, což se nestalo.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

uz raz sa im excess podaril
| 13. 7. 2017
A dnes to je jedno z najviac rastucich aut na cene vobec. Vola sa to clio v6. Este pred 5-6timi romi sa dalo kupit pod 10 000eur. Dnes? No pozrite si sami

[odkaz]
šílený svět
| 13. 7. 2017
uz len to ze si spomenul variator znaci ze nevies ani * do aut. A uz vobec nic do elektromobilov.
šílený svět
| 11. 7. 2017
Elektrický hotchatch převodovku mít nebude (pouze stálý převod a diferák). Akumulátory jsou dole v podlaze, takže sportovní bude víc, než cokoliv jiného. Bude mnohem stabilnější, byť pouze se širšími pneu a na povrchu, který ho udrží. El. posilovač mají dneska všechna auta podobné třídy. A zvuk tam nebude žádný. A dodal bych, že až vás za naprostého ticha sesmahne na okreskách, můžete se jít odstřelit.
šílený svět
| 10. 7. 2017
No to bude fakt bomba - malý "hot-hatch" obtěžkaný hromadou akumulátorů, s největší pravděpodobností s variátorovou převodovkou, samozřejmě s el. posilovačem řízení a pravděpodobně s umělým syntezátorovým zvukem. To bude fakt řidičké pošušňáníčko! Řekl bych, že to už bude mnohem rozumnější invstovat do kvalitního playstationu - "požitek" z jízdy bude podobný, riziko havárie nulové a provozní náklady zanedbatelné! A nebo si zaplatit na pouti jízdy na autodromu! >:-[] >:-[] >:-[]
P.S. Myslím si, že nadpis je značně zavádějící - nikdo přece neřekl, že nové Clio R.S. už nebude!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku