Zapomeňte na ledviny. Takto můžete BMW M3 a M4 vyšperkovat špičkovými díly
M Performance Parts jsou nedílnou součástí ostrých bavoráků a novinky v podobě M3 a M4 nejsou výjimkou. Jak sportovní náčiní můžete originálními díly ještě zlepšit?
Včera na veřejnost unikla dvojice nových sportovních vozů BMW - M3 Sedan a M4 kupé. Jen pár hodin poté jsme se dočkali oficiální premiéry, která kromě podrobných informací o technice přinesla také české ceny.
Prakticky ihned po regulérním debutu vozidel BMW odhalilo také seznam M Performance Parts, tedy značkových sportovních dílů, kterými můžete svůj vůz individualizovat nejen co do designu, ale i jízdních vlastností. Veškeré příslušenství vzniká v přímé spolupráci s BMW M a těží ze zkušeností ze závodních okruhů.
K mání je rovněž M Performance sportovní podvozek, jenž mnichovští ladili na celé řadě závodních okruhů. Podvozek tvořen integrovanými pružícími a tlumícími jednotkami (coilover) umožňuje snížit světlou výšku v rozmezí 5 až 20 milimetrů, přičemž doporučené snížení je o 10 milimetrů oproti standardnímu “emku”. Bez změny nastavení tlumení těží řidič z nižšího těžiště, menšího naklánění karoserie a vyšších rychlostí v zatáčkách.

Sportovní brzdové destičky jsou odvozené přímo od BMW Motorsport a zajišťují kratší brzdné dráhy, lepší zpětnou vazbu a odolnost vůči vysokým teplotám. To ocení především majitelé, kteří se svou sportovní novinkou rádi vyrazí na okruh.
Jak už tomu u ryze sportovního náčiní bývá zvykem, nešetřilo se ani pevným a zároveň lehkým karbonem. Z tohoto materiálu je například přední splitter, lišty a další aerodynamické plošky. Z boku zaujmou karbonové M Performance ozdobné prvky na bočních vzduchových otvorech a také karbonové nástavce prahů. Na spodní hraně zadního nárazníku zase najdeme karbonové odtrhové plošky a výrazný spoiler na víku zavazadlového prostoru. Absolutním vrcholem karbonových M Performance dílů je zadní difuzor kombinovaný s titanovým výfukovým systémem. Už standardní výfuk však lze individualizovat prostřednictvím koncovek z karbonu a titanu.
Nezapomnělo se ani na interiér, který lze vyšperkovat například kryty prahů s karbonovými vsadkami a barevným nápisem M Performance. Vpředu i vzadu lze mít “emkové” koberečky a chybět nesmí ani karbonové obložení a alcantara. M Performance volant lze dále doplnit o karbonové řadicí pádla s povrchem s otevřenými póry, které nahradí standardní chromované díly.
Tak co, vybrali byste si?