Zapomenuté škodovky: Škoda Fabia Paris šokovala uvnitř!
Tři roky po premiéře první malé škodovky postavené na technice koncernu Volkswagen už mnozí začínali vyhlížet facelift. Jednu z možných vizí modernizace odhalilo na podzim 2002 modré kombi v Paříži. Navenek nenápadné, uvnitř však nebývale odvážné.
Dnes má Škoda v nabídce celkem osm modelových řad, před dvaceti lety to však byly pouhé dvě. Stárnoucí octavia po modernizaci tehdy měla před sebou ještě hezkých devět let produkční kariéry, zatímco malá fabia teprve čekala na atraktivní verzi RS se stotřicetikoňovým vznětovým čtyřválcem. A lidé už začínali tušit, že se blíží facelift, většinou obvyklý po čtyřech letech výroby modelu.
Široká monstróznost
Jenže než se na podzim 2004 lehce přepudrovaná fabia představila, automobilka lidem trochu zamotala hlavu. Na kdysi tradičním autosalonu v Paříži v říjnu 2002 totiž její stánek ozdobilo kombi s označením Paris. Stejně jako půl roku předtím v případě úchvatného kupé Tudor na bázi superbu se vůz prezentoval jako koncept, o jehož sériové výrobě se pouze spekulovalo. Navenek nejnovější fabii charakterizovala speciální modrá metalíza Santorin, která se nikdy do oficiální nabídky laků nedostala.

Totéž platí pro 17palcové lité disky s šesti paprsky, jež rodinnému kombi dodaly sportovní styling. Kvůli těmto obřím kolům dynamický showcar dokonce podstoupil viditelné rozšíření blatníků. Stejně tak nešlo přehlédnout dynamicky vytvarované nárazníky, z předního navíc vykukovaly kulaté čočky mlhovek se stříbrným rámečkem. A nechyběly ani spoilery okolo celého vozu. Decentní úprava přesto působila sériovým dojmem, s čímž dotvářely souhru jinak dostupné prvky výbavy, včetně příplatkových xenonových světlometů.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!