Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zapomenuté škodovky: Škoda Fabia Paris šokovala uvnitř!

Lukáš Prejzek Lukáš Prejzek 16. 1. 2023 • 17:22
32
Zobrazit náhledy (32)
Škoda Fabia Combi Paris Škoda Fabia Combi Paris Škoda Fabia Combi Paris Škoda Fabia Combi Paris Škoda Fabia Combi Paris Škoda Fabia Combi Paris Škoda Fabia Combi Paris Škoda Fabia Combi Paris Škoda Fabia Combi Paris Škoda Fabia Combi Paris Škoda Fabia Combi Paris Škoda Fabia Combi Paris Škoda Fabia Combi Paris Fabia Combi Paris působí na první pohled jako sériové auto, ve skutečnosti však jde pouze o nepojízdný výstavní koncept Takto monstrózní velikost litých kol žádná jiná fabia první generace nikdy nedostala, demonstrační kombi kvůli nim podstoupilo rozšíření blatníků Škoda Fabia Combi Paris Rám nad zadními sedadly připomíná otevřené sportovní automobily, sériové verze se nedočkala ani síť zavazadlového prostoru Škoda Fabia Combi Paris Dvoulitrový atmosférický zážehový motor k malým autům nepatří už dlouhé roky, v současnosti už najdeme jen přeplňovanou jednotku 2.0 TSI pod kapotou Volkswagenu Polo GTI Škoda Fabia Combi Paris Škoda Fabia Combi Paris Škoda Fabia Combi Paris Škoda Fabia Combi Paris Takto se atraktivní koncept prezentoval před devatenácti lety na podzimním autosalonu v Paříži Prezentační fotografie limitovaného akčního modelu Fabia Combi Tour de France a dynamického hatchbacku RS dokládají, že některé odkazy konceptu Paris se dočkaly sériového ztvárnění Škoda Fabia Combi Tour de France Škoda Fabia Combi Tour de France

Tři roky po premiéře první malé škodovky postavené na technice koncernu Volkswagen už mnozí začínali vyhlížet facelift. Jednu z možných vizí modernizace odhalilo na podzim 2002 modré kombi v Paříži. Navenek nenápadné, uvnitř však nebývale odvážné.

Dnes má Škoda v nabídce celkem osm modelových řad, před dvaceti lety to však byly pouhé dvě. Stárnoucí octavia po modernizaci tehdy měla před sebou ještě hezkých devět let produkční kariéry, zatímco malá fabia teprve čekala na atraktivní verzi RS se stotřicetikoňovým vznětovým čtyřválcem. A lidé už začínali tušit, že se blíží facelift, většinou obvyklý po čtyřech letech výroby modelu.

Široká monstróznost

Jenže než se na podzim 2004 lehce přepudrovaná fabia představila, automobilka lidem trochu zamotala hlavu. Na kdysi tradičním autosalonu v Paříži v říjnu 2002 totiž její stánek ozdobilo kombi s označením Paris. Stejně jako půl roku předtím v případě úchvatného kupé Tudor na bázi superbu se vůz prezentoval jako koncept, o jehož sériové výrobě se pouze spekulovalo. Navenek nejnovější fabii charakterizovala speciální modrá metalíza Santorin, která se nikdy do oficiální nabídky laků nedostala.

Video se připravuje ...

Totéž platí pro 17palcové lité disky s šesti paprsky, jež rodinnému kombi dodaly sportovní styling. Kvůli těmto obřím kolům dynamický showcar dokonce podstoupil viditelné rozšíření blatníků. Stejně tak nešlo přehlédnout dynamicky vytvarované nárazníky, z předního navíc vykukovaly kulaté čočky mlhovek se stříbrným rámečkem. A nechyběly ani spoilery okolo celého vozu. Decentní úprava přesto působila sériovým dojmem, s čímž dotvářely souhru jinak dostupné prvky výbavy, včetně příplatkových xenonových světlometů.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata