Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Airspeeder Mk IV
Airspeeder Mk IV
Airspeeder Mk IV
Airspeeder Mk IV
10 Fotogalerie

Závody létajících elektromobilů mají zajištěné základní financování

První závody létajících elektromobilů jsou díky zajištěnému financování opět o krok blíž realizaci.

Série závodů Airspeeder, za kterou stojí výrobce létajících elektrických „automobilů“ Alauda, je údajně o pořádný krok blíž realizace. Organizátorům se totiž mělo podařit zajistit sedmicifernou částku, která by měla posloužit k základnímu financování akce.

Celý podnik Airspeeder přitom vzniká především s cílem urychlit vývoj elektrických létajících „automobilů“ tím, že je proti sobě postaví v intenzivní sportovní soutěži, kterou si žádají fanoušci klasických motoristických sportů, dodává s odkazem na společnost Alauda web AutoCar, který na novinky ohledně financování upozornil.

Získané finanční prostředky by měly být využity k prvním závodům Grand Prix, ještě předtím však společnost čekají první zkušební lety elektromobilů s posádkou. V minulém roce se totiž testovaly pouze dálkově řízené prototypy a první lety s posádkou čekají až na zmírnění bezpečnostních opatření spojených s pandemií nového koronaviru.

Závodní Airspeedery by měly být osazeny „nejmodernějšími elektrickými pohony“, jejichž testování probíhá ve speciálním závodě v australském Adelaide. V praxi by to mělo znamenat vyměnitelnou sadu baterií o kapacitě 500 kWh a čtveřici motorů o výkonu cca 35 koní, které 250 kg vážící stroj rozhýbou k rychlosti až cca 200 km/h.

Matt Peterson, zakladatel Airspeeders, má inspirativní vizi budoucí čisté mobility. Jsme ohromeni brzkým úspěchem jeho cesty k rychlé komercializaci prostřednictvím vytvoření závodní ligy létajících elektromobilů,“ uvedla Andrea Gardiner, spoluzakladatelka Jelix Ventures.

Právě Jelix je přitom jedním z prvních investorů do závodní série létajících elektromobilů. Kromě této australské společnosti se však přidaly i společnosti jako Saltwater Capital, Equals nebo německé DHL. Většinu těchto investorů přitom s největší pravděpodobností motivují odhady, podle kterých by mohl mít segment létajících aut v roce 2035 hodnotu až 1.5 bilionu dolarů.

Alauda ostatně není jediná společnost, která se zabývá myšlenkou létajících elektrických automobilů. Své koncepty poměrně nedávno představily například společnosti Hyundai & Uber nebo Porsche & Boeing.