Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zbaví se Bugatti svého šestnáctiválce? Jeho osmilitr je prý poslední svého druhu

Zbaví se Bugatti svého šestnáctiválce? Jeho osmilitr je prý poslední svého druhu

Zbaví se Bugatti svého šestnáctiválce? Jeho osmilitr je prý poslední svého druhu Zdroj: acz

Diskuze (1)
Osmilitrový šestnáctiválec do W se čtyřmi turbodmychadly představený ve Veyronu se dostal i do Chironu. Jeho nástupce se ale podle všeho spolehne na jiný motor.

Když se Bugatti vrátilo Veyronem k sériové výrobě automobilů, jeho poznávacím znakem se stal obří, čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec o objemu čtyř litrů. Ten si po vylepšení našel cestu i do Veyronova nástupce, Chironu, tím ale podle všeho jeho kariéra končí. Naznačil to prezident Bugatti Stephan Winkelmann.

„Dříve či později legislativa všechny přinutí udělat radikální kroky. Nebude tu další šestnáctiválec, tento je poslední svého druhu,“ prohlásil šéf značky z francouzského Molsheimu, čímž jistě zklamal množství milovníků velkoobjemových agregátů.

„Je to neskutečný motor a víme, že jsou z něj všichni nadšeni, že všichni by ho chtěli napořád a dále ho vylepšovat, nicméně pokud chcete být na vrcholu pokrokové techniky, je nezbytné zvolit správný moment pro změnu,“ dodává bývalý vedoucí Lamborghini a Audi Sport.

Manažer narozený v Německu a vyrůstající v Itálii tak nepřímo naznačil, že nástupce Chironu půjde cestou menšího motoru a elektrifikace. Zároveň však přiznává, že aby Bugatti postavilo hybrid, musí se taková technika ještě zlepšit.

„Pokud hmotnost baterií dramaticky klesne a můžete tak snížit emise na úroveň, která je přijatelná, pak je hybridizace dobrá věc. Musí to být ale důvěryhodné řešení pro klienty Bugatti,“ říká prezident Bugatti, který v této funkci působí teprve od začátku roku. Na příchod nástupce Chorinu je ale ještě čas, a tak má Bugatti spoustu času s jeho vývojem.

Zároveň se však Winkelmann nebrání tomu, aby před koncem šestnáctiválce z něj Bugatti vydolovalo co nejvyšší výkon. Dnes má v Chironu nebo Divu 1.500 koní, spekuluje se však o tom, že by mohl být vyladěn někam k hranici 1.700 koní.

To naznačuje, že se v příštích letech můžeme těšit na další speciály na bázi Chironu. Ostatně Divo, model se svébytným designem zaměřeným na lepší aerodynamiku, bylo trefou do černého, jeho 40 exemplářů se okamžitě prodalo, přestože v přepočtu stojí 125 milionů korun. Už se tak spekuluje o odlehčeném a posíleném Chironu nebo otevřené verzi. Ta byla dostupná už u Veyronu, a tak se o ní dlouhodobě spekuluje, byť Bugatti zatím pro Chiron nabídlo „jen“ střešní okno.

Vstoupit do diskuze (1)