Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2018: Jaguar I-Pace poprvé naživo. Elektrického crossoveru by se Tesla měla bát!

David Bureš David Bureš 6. 3. 2018
16
63
Zobrazit náhledy (16)
Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace
Zatímco vozy Tesla se stávají stále více bezpohlavními auty tvaru vejce, Jaguar přijíždí s hodně výrazným elektromobilem!

Úspěch automobilky Tesla na poli elektromobilů v době stále se zpřísňujících emisních norem nedává tradičním výrobcům aut spát, a tak jeden po druhém chystá další a další elektrovůz. A to může být pro Teslu najednou velký problém, ukazuje se totiž, že auto s elektrickým pohonem jde udělat i jinak, krásně! Důkazem toho je třeba v Ženevě prezentovaný Jaguar I-Pace.

Můžete pochybovat o tom, zda 4.682 mm dlouhý crossover ve tvaru zvýšeného hatchbacku patří k takové značce jako Jaguar, který se proslavil hlavně elegantními kupé a sedany, taková je ale doba a navíc I-Pace vypadá naživo jednoduše skvěle. Z prvních fotografií jsem byl trochu v rozpacích, tváří v tvář je to ale parádně vyhlížející automobil.

Přestože nemá pro Jaguar typický tvar, zachovává si dynamické prvky aut britské značky. Příď tak zdobí výrazná maska, která navzdory zaslepení evokuje ostatní modely Jaguaru, jsou tu i úzké světlomety, zdůrazňující agresivní vizáž. Z boku zaujmou nejen krátké převisy, ale také obří kola, pneumatiky mají rozměr 255/40 R22.

Když se pak na I-pace podíváte zezadu, chvíli váháte, zda ta masa plechů není přece jen moc velká a auto nevypadá otyle, posléze si ale uvědomíte, že vypadá zkrátka jen jinak jiné Jaguary, to ale není na škodu. Rovněž dynamické zadní partii tak chybí jediná věc, pořádné koncovky výfuku, které by do toho difusoru tak krásně seděly. Nešlo by postavit šestiválcovou verzi, prosím?

Kolem a kolem tak I-Pace vypadá mnohem lépe než současná díla Tesly, která se přetvořila do něčeho naprosto bezpohlavního. Taková Tesla Model X vypadá jak přerostlé vejce, které jakoby myslelo výhradně na aerodynamický tvar a ne na krásu. V tomto ohledu je I-Pace vážně někde jinde. Tesla by se tak Jaguaru měla rozhodně obávat, už jen kvůli zájmu, jaký I-Pace v Ženevě mezi návštěvníky autosalonu vzbuzuje.

Líbí se nám také interiér, přestože z použitých materiálů bylo znát, že se teprve jedná o předsériový exemplář – některé lesklé plasty jsou pro takové kousky typické a před zahájením sériové výroby se (snad) změní. Koncepce vhodně kombinuje aristokratický styl tradičních Jaguarů s futuristickým stylem elektromobilů, vybranou kůži tak doplňuje digitální přístrojový štít nebo obrazovky na středovém panelu, které připomínají řešení z Range Roveru Velar. I-Pacu pak chybí tradiční volič převodovky, místo toho tu jsou jen tlačítka pro jízdu vpředu, vzad, neutrál a parkování.

Na zadních sedadlech je podobně místa jako v Ženevě též prezentovaném BMW X4, což pro mě s výškou 183 cm znamená slušnou rezervu před koleny i nad hlavou.

Zavazadelník pojme bagáž o objemu 656 litrů, přičemž výhodou prostoru je pravidelné tvarování. Na šířku má 105 centimetrů, na délku 97 cm a na výšku 44 cm. Pod podlahou navíc zůstává další odkládací prostor, jsou tu i háčky na nákupní tašky nebo zásuvka. A kdyby vám ani to nestačilo, pod kapotou je další, menší zavazadelník, s objemem 26 litrů. To je ta výhoda elektromobilů, které nemusí v útrobách skrývat prostorově náročný spalovací motor.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - .StenLi.
Klaka a tendenční články.
| 8. 3. 2018
Ak mudreho cloveka upozornis na chybu, podakuje a pouci sa. Hlupy sa urazi a bude sa hadat ;)
Klaka a tendenční články.
| 8. 3. 2018
Připomínáte mi Miloše Zemana, ten je taky neochvějně přesvědčený o tom jak je strašně moudrý a vzdělaný a pak vždycky plácne nějakou blbost.

P.S. Nikde jsem nepsal o zisku ani tržbách, nikde jsem se nesnažil Teslu zesměšnit. Pouze jsem konstatoval prostý fakt. Ve své nadutosti jste si dokonce začal myslet že vidíte jiným do hlavy. Ale jak říkal můj děda. Blbci nikdy nedojde že je blbec.
Avatar - .StenLi.
Klaka a tendenční články.
| 8. 3. 2018
Nehovoriac o tom ze Mercedes berie komponenty od Tesly, asi ta nepotesi co vsetko dokazu tie papierove Tesla trucky. >:D
[odkaz]
St.
| 7. 3. 2018
Bohati nie, i ked v severskych krajinach prave dotacie hnali predaje tesly s a x, uvidime, ako sa bude bez dotacii rozhodovat tych 500k buducich majitelov modelu 3, teda ak ho vsetci do 5-10 rokov pri tomt9 vyrobnom tempe vobec dostanu :-).
Avatar - traveldrive
podarene
| 7. 3. 2018
Tak si to kúp, prde...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku