Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2019: Lagonda All-Terrain Concept bude prvním z nových sériových modelů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Aston Martin si pro autosalon v Ženevě připravil koncept SUV, který se má proměnit v první sériový model vracející se značky Lagonda.

Aston Martin vlastní značku Lagonda od druhé poloviny čtyřicátých let a až do devadesátých let dvacátého století jí nesly náležitě luxusní a přiměřeně sportovní sedany i kombíky. V jednadvacátém století tato značka zmizela ze scény, i když se několikrát pokusila o návrat.

Například v roce 2009 nesl její jméno koncept luxusního SUV s vidlicovým dvanáctiválcem, který se však v sériový model neproměnil.

Aston Martin se ovšem myšlenek na SUV značky Lagonda nevzdal a již na loňském autosalonu v Ženevě představil jeho možnou podobu prostřednictvím 40% modelu. Na ten následně v květnu 2018 navázala britská automobilka prohlášením, že se takového modelu dočkáme v roce 2021.

Ženeva se i proto letos stala místem, kde se představuje Lagonda All-Terrain Concept, rozvíjející design a myšlenky loňského Lagonda Vision Concept, s nímž se rovněž počítá do sériové výroby.

Vedle dynamických linií, vzdalujících se mílovými kroky dnešní zažité představě o tvarech SUV, má tento model přinést revoluci i v oblasti pohonu. Nevyužije totiž výkonný spalovací motor, který je dnes pro luxusní SUV samozřejmostí, ale na trh bude uvedena jako elektromobil s pohonem všech kol a schopností jízdy mimo zpevněné vozovky.

Připravované SUV značky Lagonda má tedy ohromovat svým designem, technikou, jízdními výkony a samozřejmě i luxusně pojatým interiérem. Ten díky autonomnímu řízení na stupni 4 nabídne mimo jiné možnost otočit obě přední sedadla o 180 stupňů, takže vpředu sedící cestující včetně „řidiče“ budou moci nerušeně konverzovat s těmi sedícími ve druhé řadě.

Zahájení produkce sériového modelu, vycházejícího přímo z Lagonda All-Terrain Concept, je potvrzeno podle nových materiálů automobilky pro rok 2022, probíhat bude v nové továrně automobilky v St. Athanu ve Walesu, kde bude vůz vznikat po boku připravovaného crossoveru Aston Martin DBX.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

7. 3. 2019 08:53
.
A jak bude „řidič” kontrolovat provoz, když bude otočený proti směru jízdy?