Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2019: Lamborghini Aventador SVJ Roadster jde ve stopách kupé

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 4. 3. 2019
34
Zobrazit náhledy (34)
Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster Lamborghini Aventador SVJ Roadster
Lamborghini si letošní ženevský autosalon zvolilo za ideální kulisu pro světovou premiéru svého vrcholného roadsteru. Ten přímo navazuje na kupé Aventador SVJ.

Automobilka s býkem ve znaku si pro autosalon v Ženevě připravila dvě světové premiéry supersportů, umožňujících jízdu s nebem nad hlavou. Prvním z nich je koncem února odhalený model Huracán Evo Spyder a tím druhým Lamborghini Aventador SVJ.

Novinka, jejíž podobu i technická data zveřejňuje Lamborghini, až v rámci ženevského autosalonu přímo navazuje na model Aventador SVJ, který měl premiéru v létě loňského roku na akci The Quail v americkém Monterey.

Lamborghini Aventador SVJ Roadster má před zadní nápravou uložen atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6498 cm3, který je naladěn na nejvyšší výkon 566 kW (770 k) při 8500 min-1 a točivý moment 720 N.m při 6750 min-1. Maximální otáčky motoru jsou 8700 za minutu. S motorem i zde spolupracuje sedmistupňová sekvenční převodovka, jejímž prostřednictvím jsou roztáčena kola přední i zadní nápravy.

Roadster využívá patentovaný systém aktivních aerodynamických prvků ALA 2.0 (Aerodinamica Lamborghini Attiva), který v závislosti na potřebě za pomoci elektromotorů ovládaného splitteru na přídí a přítlačného křídla na zádi zvyšuje aerodynamický přítlak nebo naopak zlepšuje proudění vzduchu kolem vozu. Lamborghini uvádí, že ve srovnání s modelem Aventador SV Roadster se podařilo zvýšit aerodynamický přítlak o 40 %.

Podvozek roadsteru prodělal podobné úpravy jako u kupé SVJ a jeho součástí jsou magneto-reologické tlumiče i natáčecí zadní náprava, zlepšující stabilitu ve vysokých rychlostech a ovladatelnost při pomalé jízdě. Samozřejmě i zde je překalibrované řízení, které odpovídá výkonům a dosahovaným rychlostem. Standardem jsou pneumatiky Pirelli P Zero Corsa a na přání budou dodávány pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R, které jsou rovněž schválené pro provoz na běžných silnicích.

Zásadní rozdíl mezi loňským kupé a letošním roadsterem představuje střecha. Tu u druhého jmenovaného tvoří dva díly z karbonu, které lze po odjištění rychloupínacích páček v kabině sejmout a uložit pod přední kapotou. Každý z této dvojice dílů váží méně než 6 kg a celkové navýšení hmotnosti oproti 1525 kg u kupé SVJ představuje u roadsteru pouhých 50 kg.

Lamborghini Aventador SVJ Roadster akceleruje z 0 na 100 km/h za 2,9 s a z 0 na 200 km/h za 8,8 s. Maximální rychlost tohoto modelu je přes 350 km/h a jeho brzdná dráha z rychlosti 100 na 0 km/h je 31 metrů. Lamborghini uvádí, že výroba je omezena na 800 exemplářů a cena pro evropský trh startuje na částce 387.007 eur bez daně (zhruba 10.000.000 Kč).

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor