Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva bude ve znamení hybridů. Záplavu takových modelů chystá Audi i BMW

David Bureš
Diskuze (4)
BMW v Ženevě představí hybrid na bázi tří modelů, Audi bude představovat dokonce čtyři takové modely.

Na velkých automobilových výstavách se často najde nějaké nosné téma, když mnozí výrobci na takovém autosalonu vystaví podobně koncipovaná vozidla. Nadcházející letošní ročník ženevské autoshow se podle všeho ponese ve znamení plug-in hybridního pohonu. Jen Audi a BMW dohromady představí sedm takových modelů.

V případě BMW bude velkou hvězdou stánku modernizovaná řada 7, která se mimo jiné ukáže právě v inovované hybridní variantě. Kombinuje řadový šestiválec s elektromotorem o systémovém výkonu 290 kW, přičemž dostupná je hned ve třech variantách. Jako výchozí sedan (745e), prodloužený sedan (745Le) i jako prodloužený sedan s pohonem všech kol (745Le xDrive). V závislosti na provedení plug-in hybridní sedmička poskytne dojezd v elektrickém režimu 50 až 58 kilometrů.

Stejné ústrojí najdeme nově také v SUV X5, a to v rámci varianty xDrive45e, která bude dostupná od srpna 2019. Její specialitou přitom bude nejnovější sada baterií, která bude znamenat dojezd v elektrickém režimu dokonce 80 kilometrů!

Naopak pod kapotou sedanu střední třídy 330e najdeme dvoulitrový čtyřválec, který v kombinaci s elektromotorem poskytuje 185 kW. Standardně dodávaná funkce XtraBoost navíc výkon krátkodobě zvýší o dalších 30 kW. Kapacita lithium-iontových baterií pak vystačí na ujetí 60 kilometrů v elektrickém režimu, což je asi o polovinu více než u předchůdce.

V případě Audi se plug-in hybridní techniky nově dočká hned čtveřice modelů, A6, A7 Sportback, A8 L a SUV Q5. Jestliže luxusní sedan A8 se spolehne na kombinaci přeplňovaného zážehového motoru s elektromotorem integrovaným do osmistupňové automatické převodovky, A6, A7 a Q5 využijí elektrickou jednotku integrovanou do dvouspojkové převodovky. Navíc umožní výběr mezi dvěma výkonovými variantami.

Všechny tyto hybridní Audiny s přídomkem „TFSI e“ využijí lithium-iontové baterie s kapacitou 14,1 kWh, díky nimž na elektřinu ujedou přes 40 kilometrů, tedy alespoň podle měřicího cyklu WLTP. V závislosti na modelu pak bude k dispozici komfortní i sportovní provedení s tím, že druhé se dočká ostřejšího naladění včetně vyšší síly.

Audi a BMW přitom nebudou jediné značky, které na svém letošním stánku na ženevském výstavišti Palexpo budou vystavovat plug-in hybridy. Cupra představí nové SUV-kupé Formentor s hybridním pohonem o výkonu 180 kW, hybridem je pak i ruský luxusní sedan Aurus Senat.

David Bureš
Diskuze (4)

Doporučujeme

26. 2. 2019 22:01
Ach jo...
...hybridy, elektromobilita, samé samočinné převodovky, záplava jízdních asistentů, údajný svatý grál budoucnosti coby autonomní jízda... Jako fanouškovi pořádných normálních auta se mi z toho už fakt zvedá kufr, a proto v poslední době navštěvuji už jen výstavy klasiků a yongtimerů. To je skutečný balzám pro oči i pro duši! :-) :yes:
25. 2. 2019 18:15
Re: motory?
Díky!
Avatar - Ham.
25. 2. 2019 16:05
Re: motory?
A8 60 TFSI e quattro má V6 3.0 TFSI. Výkon 330 kW (449 k), točivý moment 700 Nm.
A7 a A6 50 TFSI e a 55 TFSI e má 2.0 TFSI. Verze 50 TFSI e má výkon 220 kW (299 k), ve verzi 55 TFSI e je to 270 kW (367 k). Točivý moment 450 Nm, resp. 500 Nm.
25. 2. 2019 15:45
motory?
Tedy chápu to správně, že v případě A6, A7 a Q5 bude DSG (včetně omezení do 600Nm) a čtyřválce, zatímco A8 dostane 3,0 V6 spolu s ZF8 a 700Nm?