Ženeva živě: Bertone BAT 11 - pokračovatel aerodynamických konceptů
Minulý měsíc generální tajemník autosalonu v Ženevě obdržel od Lili Bertone, předsedkyně rady studia Bertone, oznámení, že se italská karosárna z důvodu restrukturalizace managementu nezúčastní letošního ženevského autosalonu, což znamená, že společnost prakticky po půl století nevystavuje na svém tradičním místě.
Bertone připravil nový koncept pojmenovaný BAT 11, využívající techniku Alfy Romeo 8C Competitione. Novinka navazuje na trojici aerodynamických konceptů, která vznikla v padesátých letech za spolupráce Bertoneho s Alfou Romeo. Podle sdělení Marie-Jeanne Bertone, dcery Nuccia Bertone a současné místopředsedkyně společnosti, se může prezentace konceptu odehrát přímo v Ženevě mimo výstaviště.
V roce 1953 se jako první představil BAT 5, jehož karoserii navrhl Franco Scaglione. Tento automobil šokoval tehdejší automobilový svět a posunul hranice automobilového designu a aerodynamiky.O rok později následoval BAT 7 s výrazně tvarovanými ploutvemi na zádi, které měly utlumit turbulence na zádi. Poslední z trojice studií BAT 9 se představila v roce 1955 s menšími ploutvemi, ale výraznou přední částí s mohutnými nasávacími otvory.
O historii jednoho z nejslavnějších designérských studii si můžete přečíst v článcích Italští karosářští mistři: Bertone (1. část) – od kočárů ke Carabu a Italští karosářští mistři: Bertone (2. část) – prototypy, kabriolety, skútry….