Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Bertone BAT 11 - pokračovatel aerodynamických konceptů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Již několik týdnu trvající dohady o přítomnosti italské karosárny Bertone na ženevském autosalonu se blíží ke svému rozuzlení a slavná značka ve Švýcarsku představí nový koncept.

Minulý měsíc generální tajemník autosalonu v Ženevě obdržel od Lili Bertone, předsedkyně rady studia Bertone, oznámení, že se italská karosárna z důvodu restrukturalizace managementu nezúčastní letošního ženevského autosalonu, což znamená, že společnost prakticky po půl století nevystavuje na svém tradičním místě.

Bertone připravil nový koncept pojmenovaný BAT 11, využívající techniku Alfy Romeo 8C Competitione. Novinka navazuje na trojici aerodynamických konceptů, která vznikla v padesátých letech za spolupráce Bertoneho s Alfou Romeo. Podle sdělení Marie-Jeanne Bertone, dcery Nuccia Bertone a současné místopředsedkyně společnosti, se může prezentace konceptu odehrát přímo v Ženevě mimo výstaviště.

V roce 1953 se jako první představil BAT 5, jehož karoserii navrhl Franco Scaglione. Tento automobil šokoval tehdejší automobilový svět a posunul hranice automobilového designu a aerodynamiky.O rok později následoval BAT 7 s výrazně tvarovanými ploutvemi na zádi, které měly utlumit turbulence na zádi. Poslední z trojice studií BAT 9 se představila v roce 1955 s menšími ploutvemi, ale výraznou přední částí s mohutnými nasávacími otvory.

O historii jednoho z nejslavnějších designérských studii si můžete přečíst v článcích Italští karosářští mistři: Bertone (1. část) – od kočárů ke Carabu a Italští karosářští mistři: Bertone (2. část) – prototypy, kabriolety, skútry….

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
5. 3. 2008 11:39
retro
Krasa! Trosku je vsak prilis retro. Bertone Bat mali na svoju dobu sucasny a moderny design, toto je mozno az prilis retro. Ale zase ako viditelne naviazat na predchodcov, ked ho od nich deli pol storocia? :yes: