Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Chevrolet Cruze Kombi na vlastní oči

Diskuze (14)
Tři roky trvalo Chevroletu, než postupně uvedl všechny verze modelu Cruze. Jak působí kombi při živém setkání?

Rodina Chevrolet Cruze je konečně plnohodnotným zástupcem nižší střední třídy: nabízí sedan, hatchback i kombi. Tři karoserie znamenají svébytný design – na společnou příď navazují diametrálně rozdílné zádě.

Kombi má nejharmoničtější, avšak také nejméně výrazný tvar. Sedan je střižený hezky do sportovna, hatchback vsadil na zavalitý zadní převis a karoserie kombi končí jednoduše elegantním zaoblením.

Okénka v C sloupcích mají relativně malou plochu, díky vhodnému tvaru a umístění ale poskytují solidní výhled šikmo vzadu. Zde zíkává kombi na Cruze hatchback cenné body.

Pod rozměrnými pátými dveřmi nalezneme rovných 500 litrů, které jsou v praxi omezeny 101 cm délky, 102 cm šířky a 46,5 cm výšky pod platem. Nakládací hrana je sympatických 57,5 cm nad zemí, což usnadní manipulaci s předměty. Pod podlahou zavazadelníku nalezneme několik malých schránek.

Chevrolet Cruze kombi a Hyundai i30 kombi - srovnání zavazadelníků
ModelChevrolet CruzeHyundai i30
Délka u dna [mm]1010930
Šířka mezi podběhy [mm]10201050
Výška pod roletou [mm]465455
Nakládací hrana [mm]575630
Objem [l]500-1500528-1642

Rozdílné zakončené karoserie znamenají také různý prostor pro zadní pasažéry. Podélný a příčný směr je neměnný, liší se ale výška nad sedákem. Sedan je v tomto ohledu nejméně štědrý (90 cm), hatchback nabídne víc (93 cm) a jasným králem mezi Cruzy je nové kombi (95,5).

Společně s příchodem kombi se nabídka rozšiřuje o dva nové motory – benzinový 1,4 Turbo (103 kW) a dieselový 1,7 VCDi (96 kW).

Zároveň debutuje multimediální systém Chevrolet MyLink. Jedná se o sedmipalcovou obrazovku ovládanou výhradně dotykově. Chevrolet slibuje integraci se smarphony, díky připojení přes Bluetooth nebo USB bude možné využívat funkce chytrého mobilního telefonu (zcela legálně) pomocí panelu MyLink.

Chevrolet Cruze SW - technická data
Motor1,61,81,4 Turbo1,7 VCDi2,0 VCDi
Převodovka5M5M (6A)6M6M6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]15981796136416861998
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]91/6400104/6200103/600096/4000120/3800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]154/4200176/3800200/1850-4900300/2000-2500360/2000
Max. rychlost [km/h]192206 (200)201203219 (206)
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,611,0 (11,5)9,512,68,8 (10,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,56,7 (7,1)5,94,55,2 (6,3)

Diskuze (14)
7. 3. 2012 09:25
Re: Europäťková dynamika
Myslim ze je dobre ze ma dlouhe prevody. Kdo bude chtit vykon, veme 2litr. Ten take vlastnim a i ten zrovna kratke prevody nema.
Avatar - woody-alien
7. 3. 2012 06:54
Re: Europäťková dynamika
Jsi bystrý chlapec ;-)

taky mě to hned udeřilo do očí, 96 kw a 300 Nm musí stačit na lepší papírové zrychlení. Čili správně tušíš předlouhé převody a tento diesel bude pouze pro klidné spořílky ale dynamicky spíš želva.
6. 3. 2012 22:30
hmm
sice nemam rad kombiky, ale tento vyzera celkom sikovne s dobry dizajnom
Avatar - Bubáq
6. 3. 2012 19:10
Nedá mi to,
abych Chevy Korea nepochválil a zároveň jsem si znovu nerýpnul do Dacie. Cruze je důkazem, že všichni dodavatelé levnějších aut se v Evropě zaměřují na neviditelnou, ale hlavně na viditelnou kvalitu. A přitom nemusí být tak drazí, jako škodovka.
K tomuto Cruzu: rozporuplně na mě působí odlišný přístup k designu předku a zadku. Sama o sobě je záď hezky provedená, ale auto jako celek působí prostě rozháraně. Mám u Chevyho opakovaný pocit neujasněného přístupu k designu. Nicméně očekávám, že díky poměru hodnota/cena půjde o v případě kombi velmi úspěšný doplněk celé skvěle na trhu umístěné řady Cruze.
Avatar - twistedTSD
6. 3. 2012 18:00
Re: Zajimave
Souhlasím, podle mě to facelift moc nevylepšil.