Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Kia Soul - trojčata s rozdílnými charaktery

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Na ženevském autosalonu se představuje trojice konceptů Kia Soul, jejichž design je předobrazem finální podoby modelu, s nímž hodlá značka nově vstoupit do segmentu malých MPV.

Trojice konceptů značky Kia, pojmenovaných Soul Diva, Soul Burner a Soul Searcher, je dílem týmu evropských designéru, které vedl šéfdesignér automobilky, Peter Schreyer. Vzhled vozů má být podle tiskových materiálů automobilky velmi blízký sériovému provedení, jehož podoba bude odhalena na zářijovém autosalonu v Paříži a výroba má být spuštěna koncem letošního roku.

Trojice vozů má prezentovat individualizační program se širokou nabídkou příslušenství, z nějž si má vybrat prakticky každý zákazník bez ohledu na věk.

První z konceptů pojmenovaný Soul Diva má svým designem zaujmout především mladé ženy, pro něž se má stát módním doplňkem. S bílým lakem karoserie se zlatými doplňky ladí interiér, který k těmto barvám přidává černou. Čalounění sedadel je provedeno imitací černé kůže a stehy mají připomínat pohodlné sofa. O příjemnou atmosféru se stára rozměrné střešní okno s tónovaným zasklením.

Druhý koncept se jmenuje Soul Burner a má přezdívku „Bad Boy“. Charakterizuje jej sametově černý lak karoserie a polepy s dračím motivem. V předním nárazníku má Soul Burner navíc vstupy vzduchu se světlomety pro denní svícení ve tvaru L vybavené světelnými diodami. Na zádi zaujmou vertikálně umístěné koncovky výfuku. V interiéru jsou použita čtyři samostatná sportovní sedadla.

Třetí koncept se jménem Soul Searcher má představovat komfortní vozidlo určené do velkoměstské džungle. Design tohoto konceptu má blízko k městskému SUV. Zvláštností je použití kůže na kapotě motorového prostoru, shrnovací střeše a pátých dveřích.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
4. 3. 2008 18:01
Z Namyangu do Kalifornie a pak do Evropy + odkaz na mikrosit
Není úplně pravda, že Soul navrhoval Schreyer. Původně představený koncept z let 2005-2006, jasně patrný i v téhle předprodukční verzi, byl značený kódem KND, tedy "Kia Namyang Design" (Korea) a Schreyer (ani žádná evropská dílna) s ním neměl nic společného. Na práci se podílelo také design centrum Kie v Kalifornii a šlo údajně o vzorovou spolupráci dvou kulturních světů. Peter Schreyer začal dělat některé zásahy až ve finálních fázích, po svém nástupu na post globálního šéfdesignéra na podzim 2006. Navíc vedením designérského týmu byl pověřen starý známý Gregory Guillaume, šéfdesígnér evropské sekce Kia. Prvotním zárodkem Soulu navíc byla studie KCDI Slice (tj. Kia California Design), prezentovaná v Detroitu v roce 2002. Aktuální verze samozřejmě nese některé určující prvky Schreyrem zavedeného stylistického arzenálu, který má napříště charakterizovat Kiu. Nejnápadnější je asi hranatý motiv "fitness činky", který známe z různých variací z konceptu Kue a který dává jasně najevo konec bionických křivek v rámci Kie. Mimochodem to věstí podstatnou proměnu např. Carensu i cee'du v další generaci, o Opirusu raději ani nemluvě. V tomhle smyslu je Soul první částečnou realizací Schreyerových záměrů v produkčním voze, na úplnou si ale ještě musíme počkat. Není celkem pochyb, že laureát superprestižní ceny londýnské Royal College of Arts, který netají nadšení nad volnou rukou, kterou dostal, bude hledět z Kie udělat trendsettera. První nakročení v Soulu je docela slibně, autíčko má zcela jasnou identitu a velkou míru ležérního prostoru pro vymýšlení zábavných detailů, jinak k nalezení pouze v Itálii a částečně Francii. Jako by slezlo spíš z předváděcího mola než vyjelo z dílny.
Typický je v tomhle směru i mikrosite Soulu, který zřetelně těží z marketingových fíglů mladistvé oděvní módy, press release opravdu stojí za přečtení: [odkaz]
4. 3. 2008 15:11
Bohužel Škodovka
opět zachrápala - Yeti, kde jsi???????
4. 3. 2008 13:31
Re: Jak se to jmenuje u Škody?
Myslíš Yetti. No podobný si moc nejsou, ale je fakt, že to bude ta samá třída. I když design nic moc je u obou dvou aut.