Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Lancia Delta – první dojmy

Aleš Jungmann
Diskuze (247)
Lancia Delta je zpět, v plné síle a připravena k boji. Velmi elegantní zevnějšek sdílí designovou podobu s ostatními Lanciemi, z nich však Delta působí nejvíce dynamickým a mladistvým dojmem. Ten podtrhuje i „diodový pás“, plnící funkci denního osvětlení.

V interiéru nalezneme (alespoň ve vystavených nejvyšších verzích) vytříbenou kombinaci kůže, hliníku a měkčených plastů, palubní deska vypadá v kombinaci černé a stříbrné elegantně, ovládací tlačítka okolo navigace by mohla být o něco větší.

Pozice za volantem je spíše sportovní, nicméně ne na úkor pohodlného posazu. Prostorností interiér sice příliš nevyniká, na předních místech je ale místa dostatek. Pasažéři vyšší než 180 cm si ovšem budou ve druhé řadě stěžovat na nedostatek prostoru pro hlavu – to je daň za elegantní, postupně se svažující střechu. Sedadla jsou v obou řadách pohodlná, ta zadní by ale mohla podepírat stehna o něco více. Prostor pro nohy je bez výhrad, 185 cm vysoký muž se za sebe pohodlně posadí.

Dno zavazadlového prostoru je položeno hluboko pod nákladovou hranou, přístup do něj je bezproblémový, ani jeho rozměrům není ve srovnání s konkurencí moc co vytknout. Pokud jsou na zadních sedadlech přítomny například děti či jsou tato místa neobsazena, lze (podobně jako u Ypsilonu) sedadla jednotlivě (jsou dělena v poměru 60:40) posouvat vpřed a to v rozmezí zhruba deseti centimetrů. Jejich sklopením ale nevznikne rovná plocha, na náš dotaz zda to není škoda odpověděli zástupci Lancie „Počkejte si na kombi, bude stát za to“. Tak uvidíme, zda nás jen netahali za nos.

Nepřehlédněte
Pohledy do historie: Lancia Delta - sedmkrát na vrcholu

Základním modelem budou Delty Argento 1,4 T-Jet a 1,6 Multijet, oba s výkonem 88 kW. Pro Oro je určený i silnější motor T-Jet naladěný na výkon 110 kW, výbavu Platino naopak nelze zkombinovat se slabším T-Jetem. Materiál se zmiňuje i o novém 1,9 JTD Multijet ve verzi 140 kW, který by se zřejmě měl poprvé objevit právě v Deltě.

K dispozici jsou i základní technické údaje. Delta s motorem T-Jet zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,0 s (verze se 110 kW za 8,2 s), maximální rychlost je 190 km/h (respektive 206 km/h). Kombinovaná spotřeba je 6,8 l/100 km, v případě silnější verze 7,2 l/100 km. Naftový 1,6 Multijet má normovanou spotřebu v kombinovaném cyklu 4,9 l/100 km. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 11,0 s a maximální rychlost je 186 km/h.

Delta Argento bude stát na 16-palcových litých kolech, Oro a Platino budou mít ráfky standardně o palec větší. Za příplatek budou 18-palcová kola. Ta jsou i součástí paketu GranTurismo, který zahrnuje sportovně naladěný podvozek, sportovní pedály a specifické doplňky v interiéru.

Aleš Jungmann
Diskuze (247)
Avatar - marek.g
12. 3. 2008 07:25
Re: TAK TOHLE JE NADHERA
jo meli auta roku-punto,bravo. a nasledne automobilka malem krachla >:D >:D takze ty tytuly si muzou strcit nekam :yes:
Avatar - marek.g
12. 3. 2008 07:19
Re: TAK TOHLE JE NADHERA
golf je tak mizerny az je nejprodavanejsim autem v evrope >:D >:D >:D
9. 3. 2008 20:32
Re: Profesor, pán Miky
Ano, dedo, uz budu hodny... :-!

Takze si zkus otevrit prirucku k autu a pocist si neco v kapitole servisni intervaly, treba by ses dovedel, ze v aute je nality olej a neplacal bys tu nesmysly.

Me povysovani je na miste, nad lidmi, kteri otevrene lzou a vymysleji si, jen aby meli cim podlozit svuj nazor. Takovym ani jejich dozasjista vysoky a vyzraly vek nepomuze.
Avatar - Ronault.
9. 3. 2008 20:17
Vy jste se ale rozkecali, pánové
Když přehlídnu některé úvahy o kvalitě, kterou tady někteří argumentují, VW onanii atd... nebo jen srovnávání s Golfem, což je vlastně dneska při končící generaci golfa zbytečnost, tak se z diskuze toho moc vypátrat nedá.

S Deltou to dopadne na českém (i slovenském) trhu ne moc slavně. Nejspíš dostane vysokou cenu a i přes podařený design, kvalitní zpracování atd... se prodávat moc nebude. Když se u nás najde někdo, do si připlatí na premiovou značku, tak šáhne po Audi, BMW atd..., protože to má sousedka a má to jméno. To, že to je tak trochu šeď a nuda už je jendo. Těch pár nadšenců, co ocení nápaditost a znají Lancii bohužel prodeje nezvednou. Navíc většina lidí dostane služební Oktávku, Focusa, Megana nebo Golfa a bude po úspěchu Lancie. Což je ovšem škoda. U nás ještě Lancia nemá bohužel vybudovanou pevnou základnu :-|
Avatar - Ronault.
9. 3. 2008 19:27
Re: DELTAPLÁN
Nezbývá než souhlasit