Ženeva živě: Lancia Delta – první dojmy
V interiéru nalezneme (alespoň ve vystavených nejvyšších verzích) vytříbenou kombinaci kůže, hliníku a měkčených plastů, palubní deska vypadá v kombinaci černé a stříbrné elegantně, ovládací tlačítka okolo navigace by mohla být o něco větší.
Pozice za volantem je spíše sportovní, nicméně ne na úkor pohodlného posazu. Prostorností interiér sice příliš nevyniká, na předních místech je ale místa dostatek. Pasažéři vyšší než 180 cm si ovšem budou ve druhé řadě stěžovat na nedostatek prostoru pro hlavu – to je daň za elegantní, postupně se svažující střechu. Sedadla jsou v obou řadách pohodlná, ta zadní by ale mohla podepírat stehna o něco více. Prostor pro nohy je bez výhrad, 185 cm vysoký muž se za sebe pohodlně posadí.
Dno zavazadlového prostoru je položeno hluboko pod nákladovou hranou, přístup do něj je bezproblémový, ani jeho rozměrům není ve srovnání s konkurencí moc co vytknout. Pokud jsou na zadních sedadlech přítomny například děti či jsou tato místa neobsazena, lze (podobně jako u Ypsilonu) sedadla jednotlivě (jsou dělena v poměru 60:40) posouvat vpřed a to v rozmezí zhruba deseti centimetrů. Jejich sklopením ale nevznikne rovná plocha, na náš dotaz zda to není škoda odpověděli zástupci Lancie „Počkejte si na kombi, bude stát za to“. Tak uvidíme, zda nás jen netahali za nos.
Nepřehlédněte |
Pohledy do historie: Lancia Delta - sedmkrát na vrcholu |
Základním modelem budou Delty Argento 1,4 T-Jet a 1,6 Multijet, oba s výkonem 88 kW. Pro Oro je určený i silnější motor T-Jet naladěný na výkon 110 kW, výbavu Platino naopak nelze zkombinovat se slabším T-Jetem. Materiál se zmiňuje i o novém 1,9 JTD Multijet ve verzi 140 kW, který by se zřejmě měl poprvé objevit právě v Deltě.
K dispozici jsou i základní technické údaje. Delta s motorem T-Jet zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,0 s (verze se 110 kW za 8,2 s), maximální rychlost je 190 km/h (respektive 206 km/h). Kombinovaná spotřeba je 6,8 l/100 km, v případě silnější verze 7,2 l/100 km. Naftový 1,6 Multijet má normovanou spotřebu v kombinovaném cyklu 4,9 l/100 km. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 11,0 s a maximální rychlost je 186 km/h.
Delta Argento bude stát na 16-palcových litých kolech, Oro a Platino budou mít ráfky standardně o palec větší. Za příplatek budou 18-palcová kola. Ta jsou i součástí paketu GranTurismo, který zahrnuje sportovně naladěný podvozek, sportovní pedály a specifické doplňky v interiéru.