Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Renault Twingo RS 133 – nejmenší, ale přitom nabroušený

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Na stánku automobilky Renault v Ženevě se veřejnosti mimo jiné představuje i ostré provedení modelu Twingo, které automobilka poprvé odhalila při prezentaci letošního monopostu formule 1.

Renault Twingo RS 133 se postaví po bok ostrých verzí modelů Clio a Mégane. Proti běžnému modelu má nabroušené provedení přepracovaný vzhled karoserie s rozšířenými blatníky, výraznými nástavci prahů, střešním spoilerem a radikálně přepracovanými nárazníky. Od začátku bude Twingo RS nabízeno v základním provedení a ve verzi Cup. Provedení Cup je o 4 mm nižší než standardní RS a odlišuje se například i sedmnáctipalcovými antracitovými litými koly. Twingo RS je dlouhé 3607 mm, široké 1688 mm, vysoké 1470 mm a má rozvor náprav 2368 mm.

V interiéru se Twingo RS od svých příbuzných odlišuje černým čalouněním, sportovními sedadly, novým otáčkoměrem, koženým volantem, hliníkovými pedály a také oranžovými bezpečnostními pásy. Logo Renault Sport je použito na sedadlech, kobercích a také na prazích dveří.

Pod kapotou má Twingo RS atmosférický čtyřválec o objemu 1,6 l, poskytující výkon 98 kW (133 k) při 6750 ot./min. a točivý moment 160 Nm při 4400 ot./min. Síla motoru je přenášena na kola přední nápravy prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky.

Vzhledem k výkonu motoru se dočkal přepracování podvozek. Vpředu je použita náprava typu McPherson s hliníkovými rameny a integrovaným stabilizátorem a vzadu jsou vlečená ramena s vinutými pružinami. Oproti běžným verzím Twinga se rozšířil rozchod vpředu o 60 mm a vzadu stejně jako u verze GT o 59 mm.

Standardní provedení Twinga RS se bude pohybovat na šestnáctipalcových litých kolech obutých do pneumatik o rozměru 195/45 R16, zatímco verze Cup dostane sedmnáctipalcová litá kola s pneumatikami o rozměru 195/40 R17. O bezpečné zastavení nejvýkonnějšího Twinga se postarají kotoučové brzdy o průměru vpředu 280 mm a vzadu 240 mm.

Twingo RS má podle prohlášení Renaultu nabídnout mimořádnou ovladatelnost a dobré jízdní výkony, ale zároveň dostatek komfortu pro použití v každodenním provozu. Prodej má být v Západní Evropě spuštěn ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)