Ženeva živě: Subaru BRZ na vlastní oči
Subaru svým evropským zákazníkům v Ženevě poprvé prezentuje svůj nový sportovní model BRZ, který byl vyvíjen ve spolupráci s Toyotou. Vzhled automobilu není nijak nápadný, BRZ je určen pro ty, co se chtějí za volantem svého auta bavit a ne se předvádět.
Design auta je dán jeho koncepcí – vpředu umístěným dvoulitrem typu boxer a pohonem zadních kol. Díky motoru s protiběžnými písty má BRZ nízko položené těžiště, nízká je tak i dlouhá kapota. Kabina je posunuta vzad, zlehka se svažuje. Z některých úhlů pak BRZ svoji siluetou připomíná Nissan 370Z, podobná je i linie bočních oken.
Soutěže krásy Subaru BRZ vyhrávat asi nebude, oku více lahodí jeden z možných budoucích konkurentů tohoto kupé – Alfa Romeo 4C. Design japonského sporťáku je spíše efektní než efektivní.
Subaru má několik shodných detailů karoserie jako sesterská Toyota GT 86 včetně vykousnuté střechy uprostřed, která odkazuje na Toyotu 2000 GT.
Koncová světla mají zvětší části bílou optiku. Dominantou zádě je ale difusor s mohutnými kulatými koncovkami výfuku po stranách. Díky tomu BRZ zezadu působí velice agresivním dojmem, což podporuje i příplatkový přítlačný spoiler.
K Subaru patří modrá barva a u BRZ tomu není jinak. V Palexpu je japonský sporťák prezentován ve stříbrném a modrém laku, subarovská modrá přitom autu sluší mnohem více.
Interiér je v duchu zaměření vozu, je jednoduše tvarovaný, žádné linky na efekt. Jednoduchá je také grafika přístrojů, červené pole začíná v 7500 min-1. Některé použité plasty však působí lacinějším dojmem. Při jízdě si toho však řidič patrně nevšimne.
Vnitřek disponuje skvělou ergonomií, volant se příjemně drží, stejně tak krátká řadicí páka. Ruční brzda je pak řidči blíže než řadicí páka. Sedačky mají perfektní boční vedení a posádku podrží i v ostrých zatáčkách. Startovací tlačítko je na první pohled schované, nachází se dole za na středovém panelu.
BRZ je prezentován jako kupé s uspořádáním 2+2, na zadní sedačky se nicméně nevejde nikdo, kdo má nohy. Zadní sedadla se tak hodí spíše jako další odkládací prostor. Výhled vzad je omezený podobně jako u ostatních sporťáků, zadní parkovací senzory tak budou nutností.