Ženeva živě: Volkswagen Cross Coupé TDI je Diesel-hybrid se spotřebou 1,8 l! (aktualizováno)
Aktualizováno 5. 3. 2012 20:51
Volkswagen Cross Coupé se ve světové premiéře představil na autosalonu v Tokiu loni na přelomu listopadu a prosince. Studie se stala prvním automobilem německé značky postaveným z tzv. modulární struktury (Modularen Querbaukasten - MQB), kterou bude využívat většina nových sériových Volkswagenů a dalších vozů koncernových značek.
Koncept s vnějšími rozměry 4.345 x 1.868 x 1.523 mm a mimořádně dlouhým rozvorem 2.630 mm tehdy kromě MQB předvedl i zcela nový design, který jen vzdáleně připomíná současnou produkci Volkswagenu do lehkého terénu.
V případě designu je zřejmý vliv sportovněji orientovaných SUV, přicházejících v posledních letech do módy. Tomu odpovídají krátké převisy karoserie (855 mm vpředu, 860 mm vzadu) a extrémně skloněné zadní sklo.
Cross Coupé vystavené v Tokiu ve stříbrném laku karoserie mělo přední kola poháněna spalovacím motorem TSI (110 kW, 210 Nm) a elektromotorem (40 kW, 180 Nm). Obojí bylo propojeno se sedmistupňovou převodovkou DSG. Zadní kola měl na starost druhý elektromotor (85 kW, 270 Nm). Systémový výkon hnacího ústrojí dosahuje 195 kW.
Volkswagen tehdy uváděl, že automobil s pohotovostní hmotností 1748 kg má být schopen ujet až 45 km s čistě elektrickým pohonem a kombinovaná spotřeba v normovaném cyklu měla být jen 2,7 litru benzinu na 100 km. Akceleraci z 0 na 100 km/h mělo tokijské Cross Coupé zvládnout za 7 s a dosahovat nejvyšší rychlosti 201 km/h.
Nyní je zde Volkswagen Cross Coupé připravený pro autosalon v Ženevě, který se pyšní červeným lakem karoserie a místo zážehového TSI je vybaven vznětovým TDI. Rozměry vozu se změnily na 4.357 x 1.868 x 1.523 mm, rozvor 2.630 milimetrů zůstal zachován. Rozchod kol přední nápravy má hodnotu 1.585 mm, u zadní je to 1.613 mm. Objem zavazadlového prostoru má základní objem 380 litrů, sklopením sedadel jej lze navýšit na 1.230 litrů. Koncept stojí na dvacetipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 265/45.
Dvoulitrový turbodiesel má disponovat výkonem 140 kW a točivým momentem 400 Nm. Elektromotory jsou opět dva a mají stejné výkony jako v Tokiu. Systémový výkon hnacího ústrojí je tentokrát 225 kW, celkový točivý moment má hodnotu 700 Nm.
Podle automobilky má ženevské Cross Coupé s pohotovostní hmotností 1858 kg dosahovat kombinované spotřeby v normovaném cyklu jen 1,8 litru nafty na 100 km. Emise CO2 mají mít hodnotu 46 g/km. Maximální rychlost se zvýšila na 220 km/h. Čistě na elektřinu urazí vůz vzdálenost až 45 kilometrů a to rychlostmi do 120 km/h. Baterie mají kapacitu 9,8 kWh.