Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Volkswagen Cross Coupé TDI je Diesel-hybrid se spotřebou 1,8 l! (aktualizováno)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Volkswagen pro ženevský autosalon aktualizoval svůj loňský koncept Cross Coupé a kromě nového laku jej vybavil i novým hybridním pohonným systémem.

Aktualizováno 5. 3. 2012 20:51

Volkswagen Cross Coupé se ve světové premiéře představil na autosalonu v Tokiu loni na přelomu listopadu a prosince. Studie se stala prvním automobilem německé značky postaveným z tzv. modulární struktury (Modularen Querbaukasten - MQB), kterou bude využívat většina nových sériových Volkswagenů a dalších vozů koncernových značek.

Koncept s vnějšími rozměry 4.345 x 1.868 x 1.523 mm a mimořádně dlouhým rozvorem 2.630 mm tehdy kromě MQB předvedl i zcela nový design, který jen vzdáleně připomíná současnou produkci Volkswagenu do lehkého terénu.

V případě designu je zřejmý vliv sportovněji orientovaných SUV, přicházejících v posledních letech do módy. Tomu odpovídají krátké převisy karoserie (855 mm vpředu, 860 mm vzadu) a extrémně skloněné zadní sklo.

Cross Coupé vystavené v Tokiu ve stříbrném laku karoserie mělo přední kola poháněna spalovacím motorem TSI (110 kW, 210 Nm) a elektromotorem (40 kW, 180 Nm). Obojí bylo propojeno se sedmistupňovou převodovkou DSG. Zadní kola měl na starost druhý elektromotor (85 kW, 270 Nm). Systémový výkon hnacího ústrojí dosahuje 195 kW.

Volkswagen tehdy uváděl, že automobil s pohotovostní hmotností 1748 kg má být schopen ujet až 45 km s čistě elektrickým pohonem a kombinovaná spotřeba v normovaném cyklu měla být jen 2,7 litru benzinu na 100 km. Akceleraci z 0 na 100 km/h mělo tokijské Cross Coupé zvládnout za 7 s a dosahovat nejvyšší rychlosti 201 km/h.

Nyní je zde Volkswagen Cross Coupé připravený pro autosalon v Ženevě, který se pyšní červeným lakem karoserie a místo zážehového TSI je vybaven vznětovým TDI. Rozměry vozu se změnily na 4.357 x 1.868 x 1.523 mm, rozvor 2.630 milimetrů zůstal zachován. Rozchod kol přední nápravy má hodnotu 1.585 mm, u zadní je to 1.613 mm. Objem zavazadlového prostoru má základní objem 380 litrů, sklopením sedadel jej lze navýšit na 1.230 litrů. Koncept stojí na dvacetipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 265/45.

Dvoulitrový turbodiesel má disponovat výkonem 140 kW a točivým momentem 400 Nm. Elektromotory jsou opět dva a mají stejné výkony jako v Tokiu. Systémový výkon hnacího ústrojí je tentokrát 225 kW, celkový točivý moment má hodnotu 700 Nm.

Podle automobilky má ženevské Cross Coupé s pohotovostní hmotností 1858 kg dosahovat kombinované spotřeby v normovaném cyklu jen 1,8 litru nafty na 100 km. Emise CO2 mají mít hodnotu 46 g/km. Maximální rychlost se zvýšila na 220 km/h. Čistě na elektřinu urazí vůz vzdálenost až 45 kilometrů a to rychlostmi do 120 km/h. Baterie mají kapacitu 9,8 kWh.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Avatar - Choochoo
6. 3. 2012 07:07
Re: Diesel hybrid
>:D :yes:
Avatar - pumpkin
5. 3. 2012 21:47
Už 6 rokov...
...ťahajú myšlienku Cross Coupé. Dočkáme sa?
[odkaz]
5. 3. 2012 20:33
Re: Sliby vs. Svate pismo germanofilu
minimalne W12 TDI >:D vsak uz ho zkousej v Q7dmicce ;-)
5. 3. 2012 19:54
Diesel hybrid
To si může koupit jenom masochista. Nechat s sebou v zácpě každých deset metrů zatřepat... To musí být fakt super.
5. 3. 2012 19:45
Re: Je to EKO!!!
Už som to písal X-krát, milá Kvasoň.

Hlavne ekológia nie je záležitosť jednotlivca, tie drísty hore sú úplne scestné.
Koľkokrát sa už napísalo, že pohon elektrinou jednoducho JE čistejší ako pohon spaľovacím motorom. Odporcovia vyčítajú elektrine, že sa vyrába "špinavým" spôsobom. Ale za prvé elektrina sa mení na pohybovú energiu takmer úplne čisto, a za druhé ani fosílne palivá nie sú počas vojho vzniku neviniatka - ťažba, doprava, rafinácia a všetky tie procesy s tým špinia a špinia a špinia. Produkcia výfukových plynov pri prevádzke je pomyselná špička ľadovca.

Výroba a likvidácia elektrických článkov zďaleka nie je tak strašná, ako sa mnohí pokúšajú dokázať. Milióny a milióny batérií sa produkujú a likvidujú už aj dnes. Vieš koľko bateriek sa vyrobilo a zlikvidovalo len čo sa týka notebookov? Tých je mnohonásobne viac ako áut, aj ako kedy bude elektromobilov či hybridov. Katalyzátory tiež nie sú žiadna sranda,a kto na ne dnes ukazuje prstom?

No a nafta v hybridnom pohone - fakt, z pohľadu ekológie to znie nelogicky. Na druhú stranu ak hybrid jazdí po meste aspoň spolovice na elektrinu, a len zbytok na naftu, stále je to lepšie, ako komplet dieslový pohon, ktorých je dnes možno aj viac ako benzínových - a nikto neprotestuje a nebrojí proti nafte. Iba v hybridoch je zrazu zlá. Ale pokiaľ auto s hybridným pohonom ušetrí čo len trochu smradu, špiny a rôznych škodlivín, ktoré nám potom v mestách smrdia pod nosom menej, budem hoc za takéto hybridy všetkými desiatimi.

Často počúvame, že veľké autá nepatria do mesta, že do nich hybridný pohon nemá opodstatnenie. Kto to tvrdí, asi si ešte nevšimol, koľko veľkých áut, ťažkých SUV dnes jazdí po našich mestách...

Ten príspevok hore je len krik nemysliaceho mozgu.