Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Volkswagen Passat CC – první dojmy

Aleš Jungmann
Diskuze (30)
Ona to vlastně ani není světová premiéra, ale když vedle sebe Volkswagen postavil Passat a Passat CC, nešlo je prozkoumat a přitom o nich nic nenapsat.

Živé setkání s tímto zástupcem poměrně raritní kategorie čtyřdveřových kupé udělalo z jeho opodál stojícího klasického Passatu okoukané a nezajímavé auto. Je to opravdu tak, Passat CC přináší velký kus elegance navíc. Výměnou za místo na zadních sedadlech.

Zavazadlový prostor vypadá stejně prostorný a ani přístupový otvor do něj není problematický. Po usednutí do vozu si všímáme velké prosklené části střechy o rozměrech 750 x 1120 mm, která celý interiér příjemně prosvětlí. Ovládání zacloňovací roletky je manuální. Řidičovo pracoviště je v podstatě shodné s tím v Passatu, otočení hlavy směrem k zadním cestujícím ale odhalí elegantně se svažující linku bočních zadních oken a stropu, jako celek působí interiér vyváženým a přirozeným dojmem.

Passat CC je o 31 mm delší, o 36 mm širší a o celých 50 mm nižší. Díky tomu vypadá o mnoho sportovněji a dynamičtěji, což je velký krok vpřed oproti poněkud indiferentně se tvářícímu Passatu. Zvlášť boční pohled je silnou devizou Passatu CC, zadní svítilny vypadají i na živo poněkud futurističtěji a nemusí se každému líbit. Pohled zepředu ale jakékoliv případné rozpaky rozežene – Passat CC vypadá totiž zepředu opravdu elegantně. S agregátem 3,6 FSI a automatickou převodovkou DSG to bude opravdu rychlá a pohledná šelma, i když ne s pohonem zadní nápravy.

Daní za design je místo pro zadní pasažéry, které je určeno pro dva cestující. A těm navíc nad hlavou mnoho místa nezbývá. Rychlé přesednutí z klasického Passatu do verze coupé-cabrio (s pevnou neotvíratelnou střechou) prozradilo zhruba o pět centimetrů menší prostor nad hlavou v případě CC.

Pasažéři vyšší než 185 cm se tak vzadu nebudou cítit úplně pohodlně, protože jejich hlava bude neustále ve styku se stropem. Příplatkové sportovnější tvarování zadních sedadel je naopak velmi příjemné.

Aleš Jungmann
Diskuze (30)
12. 3. 2008 21:24
Re: Fakt pěknej
Cena je fantasticka. Ked som videl cenu, tak som pochopil, ye to bude mat konkurencia tazke. Aj ked neviem ako bude stanovena cena na slovenskom a ceskom trhu, ale na svajciarskom je vyborna. Aj ked som nkdy o takomto type auta neuvazoval, tak po zhliadnuti ceny mozem povedat ze ak by to auto bolo na trhu uz pred mesiacom, tak mam celkom problem ho nekupit a presviedcat sam seba, ze manzelka predsa len viac oceni 4metroveho Golfa...
10. 3. 2008 18:20
Pro fotografa
Nejzajimavejsi partie vozu tj. bocni profil - 2 fotky a reseni zade 1 a jeste k tomu spatna fotka. Chtelo by to asi trochu vic fotek toho jak je reseny vzadu, to vas k tomu bliz nepustili nebo co?
Avatar - skejpa
5. 3. 2008 02:13
Re: FANTASTICKÉ
konecne hezkej passat bych spis rekl (zvenku - zevnitr je to klasika, coz je skoda) :-) uplne zastini toho soucasnyho. skoda ze jich tu nejezdi tolik co normalnich passatu. mohli sme aspon mit na co koukat...
Avatar - Subaru4ever
4. 3. 2008 19:53
Re: CC pro redakci
Podle mě je ten překlad správný. Ono totiž s mírou invence, kterou koncern "oplývá", nic jiného ani vymyslet nemohli.
Avatar - Emel
4. 3. 2008 16:50
Něco jako 407
No, z profilu je to skoro totožné s P407 Sedan, také tomu trošku chybí vyvážení... dlouhý přední převis, krátký zadní kufr. Nicméně i ten Peugeot vypadá v reálu lépe než na fotkách, takže možná se dá říct, že se VW dotáhl na konkurenci.