Ženeva živě: Volkswagen Passat CC – první dojmy
Živé setkání s tímto zástupcem poměrně raritní kategorie čtyřdveřových kupé udělalo z jeho opodál stojícího klasického Passatu okoukané a nezajímavé auto. Je to opravdu tak, Passat CC přináší velký kus elegance navíc. Výměnou za místo na zadních sedadlech.
Zavazadlový prostor vypadá stejně prostorný a ani přístupový otvor do něj není problematický. Po usednutí do vozu si všímáme velké prosklené části střechy o rozměrech 750 x 1120 mm, která celý interiér příjemně prosvětlí. Ovládání zacloňovací roletky je manuální. Řidičovo pracoviště je v podstatě shodné s tím v Passatu, otočení hlavy směrem k zadním cestujícím ale odhalí elegantně se svažující linku bočních zadních oken a stropu, jako celek působí interiér vyváženým a přirozeným dojmem.
Passat CC je o 31 mm delší, o 36 mm širší a o celých 50 mm nižší. Díky tomu vypadá o mnoho sportovněji a dynamičtěji, což je velký krok vpřed oproti poněkud indiferentně se tvářícímu Passatu. Zvlášť boční pohled je silnou devizou Passatu CC, zadní svítilny vypadají i na živo poněkud futurističtěji a nemusí se každému líbit. Pohled zepředu ale jakékoliv případné rozpaky rozežene – Passat CC vypadá totiž zepředu opravdu elegantně. S agregátem 3,6 FSI a automatickou převodovkou DSG to bude opravdu rychlá a pohledná šelma, i když ne s pohonem zadní nápravy.
Daní za design je místo pro zadní pasažéry, které je určeno pro dva cestující. A těm navíc nad hlavou mnoho místa nezbývá. Rychlé přesednutí z klasického Passatu do verze coupé-cabrio (s pevnou neotvíratelnou střechou) prozradilo zhruba o pět centimetrů menší prostor nad hlavou v případě CC.
Pasažéři vyšší než 185 cm se tak vzadu nebudou cítit úplně pohodlně, protože jejich hlava bude neustále ve styku se stropem. Příplatkové sportovnější tvarování zadních sedadel je naopak velmi příjemné.