Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Volkswagen Polo BlueMotion = čtyřlitrové auto

Ondřej Láník
Diskuze (64)
Volkswagen na vybraných trzích v následujících měsících nabídne upravené Polo jako nástupce třílitrového Lupa. Tentokrát jde o větší kompromis mezi dosaženou spotřebou, komfortem a dosahovanými jízdními výkony, takže také cena by měla být rozumná.

Volkswagen na vybraných trzích (D, A, CH) v následujících měsících nabídne upravené Polo jako nástupce třílitrového Lupa. Tentokrát jde o větší kompromis mezi dosaženou spotřebou, komfortem a dosahovanými jízdními výkony, takže také cena by měla být rozumná.

Nový model vychází řady Polo, která se v současné generaci prodává od roku 2001 a poslední výraznější proměnou prošla v minulém roce. Proti předchozímu třílitrovému Lupu se Volkswagen držet technologicky při zemi. Pod kapotou je upravený tříválec 1422 cm3, který známe jak z konvenčního Pola, tak i z Fabie. Úpravy se týkají změněného systému přeplňování, který je už standardně dodáván s proměnnou geometrií rozvaděcích lopatek, optimalizovaného elektricky ovládaného EGR ventilu a účinnějšího chlazení systému recirkulace výfukových plynů. Nejvyšší výkon 59 kW je dosahován stále při 4000 ot./min, točivý moment vrcholí při 1800 ot./min hodnotou 195 Nm. Polo Bluemotion emituje jen 103 g CO2 na kilometr jízdy, což je o 16 g méně než v případě standardního Pola 1.4 TDI (59 kW).Součástí sériové výbavy je filtr pevných částic.

Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 12,8 sekundy, nejvyšší rychlost činí 176 km/h.

K úpravám, jež přispívají nižší dosahované spotřebě patří také změny na převodovce. O 12 až 24 % delší převody od 3. do 5. rychlostního stupně sice ubírají vozu na dynamice, ale umožňují motoru déle pracovat v optimálním pásmu z hlediska spotřeby paliva. Nově jsou navržena také čtrnáctipalcová kola z lehkých slitin obutá do pneumatik s nízkým valivým odporem.

Nezanedbatelný vliv mají také v aerodynamickém tunelu prověřené tvary nového Pola BlueMotion. Pozměněná příď má nyní méně otvorů přivádějících vzduch do vozu k chladiči, což vylepšilo koeficient odporu vzduchu na cx=0,30. Na zádi je výraznější odtrhová hrana vymodelovaná střešním spojlerem. Aerodynamiku vozu vylepšilo také snížení vozu o několik milimetrů.

Díky provedeným změnám má Polo BlueMotion nejen průměrně o půllitr nižší spotřebu (kombinovaná 3,9 l/100 km, mimo město 3,2 l/100 km), ale také o 2 km/h vyšší maximální rychlost (176 km/h místo 174 km/h). Obchodní označení BlueMotion neznamená stejně sofistikovanou techniku jako systém Mercedesu, prodávaný pod názvem BlueTec, ale tak jako v případě stuttgartské firmy se prý můžeme dočkat dalších úsporných modelů. Zatím však reakcí výfukových plynů s močovinou.

Polo BlueMotion se bude od léta prodávat na německém, rakouském a švýcarském trhu. Již dnes lze však koupit například Citroen C1 1.4 HDI, který dosahuje kombinované spotřeby 4,1 l/100 km a mimo město pak 3,4 l/100 km. Dynamika jízdy i prostor uvnitř vozu jsou však ve srovnání s Polem horší.

Zajímat by vás mohly naše zkušenosti získané z jízdy s třílitrovým Volkswagenem Lupo 3L TDI.

Ondřej Láník
Diskuze (64)
4. 3. 2006 19:57
Re: Got that blue feeling, brother
:-) :yes:
4. 3. 2006 19:55
Re: POLO NA 3,9
:-) :yes:
4. 3. 2006 13:32
Re: POLO NA 3,9
...jsem se spletl... samozřejmě s POLEM...
4. 3. 2006 11:47
Re: už zas jsem se nepodepsal, pardon
Mrknu ne adresu a jsem doma :-)
4. 3. 2006 11:46
Re: POLO NA 3,9
Moc hezké ;-) :yes: ... takovej starožitnej E Jag pekáč... ideál... ;-)