Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Volvo XC60 – první dojmy

Aleš Jungmann
Diskuze (18)
Nové Volvo XC60 nás velmi překvapilo inteligentním způsobem využití prostoru.

Zvenku tento automobil nepůsobí dojmem nadprůměrně prostorného vozu, uvnitř je ale v obou řadách dostatek místa jak pro nohy tak nad hlavou. Zavazadlový prostor (490/1450 l)je navíc překvapivě široký (1130 mm mezi podběhy), dlouhý (972 mm u dna) a dobře přístupný.

Použitým materiálům interiéru ani zpracování nelze nic vytknout. Volvo světu opět dává lekci z designové čistoty a ergonomie. Středový tunel je masivní, interiér ale působí, i díky velkému střešnímu oknu, vzdušně a přirozeně.

Vystavené vozy nenastartujete, pokud do zařízení, které se odkládá do mezery před středový tunel palubní desky, nedýchnete a přístroj nezjistí menší koncentraci alkoholu než 0,2 promile (toto číslo se pochopitelně bude lišit trh od trhu dle tamějších zákonů). Pokud nadýcháte, máte smůlu a nikam se nepojede.

Je ale pochopitelné, že v životě existují situace, kdy je třeba nastartovat hned (slečně od Volva trvalo odblokování vozu a nastartování asi 15 sekund) a není čas čekat na to, až se zařízení s trubičkou nahřeje na pracovní teplotu a systém vás pozitivně vyhodnotí. I na to u Volva mysleli a systém lze jednoduše obejít stisknutím spínače na levé páčce blinkru a tlačítka ovládajícího nouzové blikače zároveň. Toto ale má za následek to, že uprostřed pravého digitálního ručičkového ukazatele začne svítit upozornění, že systém byl obejit, kterého se bez pomoci servisu nezbavíte. Takovéto obejití systému je možné povolit jednou nebo je možno nechat počet obejití bez limitu.

I v případě že softwarové nastavení povoluje opětovné přemostění testu na alkohol v dechu, varovné hlášky (která má řidiče pokud možno obtěžovat, aby se tak nestávalo) se prostě bez svého dealera nezbavíte.

I ve Švédsku jezdí pro rohlíky a tak v případě jízdy, která navazuje na předcházející ne později než 40 minut není třeba dýchací proceduru opakovat.

Nedivili bychom se, kdyby se XC60 stal ještě úspěšnějším modelem, než Volvo očekává. Ve srovnání s přímými třídními konkurenty, včetně čerstvě odhalené Kugy, působí totiž fortelněji, a je prostornější.

Působí bytelnějším dojmem než konkurence a propracování interiéru a jeho ergonomie dělají z Volva XC60 jeden z vrcholů letošního autosalonu v Ženevě.

Volvo XC60 Technická data
MotorT62.4DD5
Zdvihový objem [cm3]295324002400
Válce/ventily6/45/45/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]210/5600120/4000136/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]400/1500-4800340/1750-1750400/2000-2750
Max. rychlost [km/h](210)195 (190)205 (200)
Zrychlení 0-100 km/h [s](7,5)10,5 (10,9)9,5 (9,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]---

Údaje v závorkách pro verzi s automatickou převodovkou.

Volvo XC60 má vnější rozměry 4628 x 1891 x 1672 mm, rozvor měří 2774 mm.

Aleš Jungmann
Diskuze (18)
6. 3. 2008 10:21
Hmmm
Středový panel - zajímavé blujdo, ale spíše to blujdo. Detaily panelu - OK, ale celkově blijanec. Při pohledu z boku je zadní část vozu nepěkná - šistokrevný korejec. Pohled zezadu - jo, dobrý. Vnitřní prostor - ok.
6. 3. 2008 09:59
Re: E-XC-ELENT č. 60
suhlasím a hlavne čo sa týka XC90 dúfam,že zanechajú tú chlapskosť sučasna XC90úžasne auto a XC60 jednoznačne jeden z najlepších v triede.
5. 3. 2008 21:10
Re: E-XC-ELENT č. 60
Čo má to Volvíčko vzadu na streche, akú "plutvu"? Nekritizoval nedávno niekto niečo také na novom Superbe...?
Avatar - Subaru4ever
5. 3. 2008 20:39
Kdo vymyslel to tvarování oken u koncového sloupku ??? - zab
Opět i toto nové SUV je celé zmršené zvedající se hranou zadního okna. Není dnes snad jediné nové SUV, které by mělo celou linii oken rovnou a v zadu normální sloupek (ilustrace = předminulý Passat kombi nebo současné Subaru Legacy). To někdo někdy vymyslel a od té doby to je na každém novém SUV, a přitom to ty auta jenom hyzdí a ubírá na výhledu. A nový Forester to samé co XC60, tam to ale naštěstí není až tak brutální... Vyhlašuji boj proti designerským počinům s "podseklým" zadním sloupkem!!!! Ale jinak je to Volvíko fešák, teda spíš fešanda, protože je dost změkčele zakulacený.... zase nějaká blbá móda 8-s
5. 3. 2008 19:25
E-XC-ELENT č. 60
I když mám esteticky z těch fotek (naživo možná pozměním názor) na skorokýčové hraně tu až teplou oblost zadních světel, myslím, že jako celek to prostě bude fungovat... SPK (střední prémiová crosska) je dnes asi nejaktuálnější segment té lépe majetkově situované sociální vrstvy, která registruje segmentární vývojové trendy, současně je natolik praktická, že k větším produktům nehledá cestu.

Bezpečnost, styl, neokázalost, jakási obtížně popsatelná přátelskost, jistá "přívětivá živočišnost" a... klid, tak působí nové VOLVO. Ve vnitřku je mírně nesourodá přístrojovka, v pozitivním smyslu ovšem, neboť tam všechno (samo o sobě v té nejvyšší estetické náročnosti), do sebe podivuhodně zapadá. A exkluzivita na závěr, totiž překližka na středovém panelu, no to je láska na první pohled. V tomhle Volvo celému světu předvedlo, co je to skandinávský design, severské materiály, BRAVO.

OVŠEM! Co ten alkotester? To mě jako Volvo považuje za potenciálního blba, nebo co? Principiálně je tohle řešení pro mne nepřijatelné. A to nikoliv proto, že bych snad kdy jel zkárovaný (to je vyloučené absoultně), nýbrž pro potupnou zkoušku, kterou budu muset podstupovat ve vlastním majetku, a to denně třeba i pětkrát. Tak tohle odmítám. Koneckonců, jestli Volvu nevadí, že mohu nastartovat po ohryzek napumpovanej koksem a jednoho panáka by mi nepovolilo, pak se někde stala chyba. Takže, jestli chce VOLVO prodávat XC60ku, ať si laskavě alkotest strčí za klobouk. Neboť volvisté jsou specifičtí milovníci aut a jak známo, IQ vlastníků volv vysoko přesahuje IQ vlastníků... :-) (doplň si sám...) takže tato forma prohibice sem rozhodně (rozhodně!) nepatří.

A konečně, v kontextu k této crossce nelze nezauvažovat o nástupci XC90... tedy nejspíše také dojde k zakulacení (tolik příznivci Volva milovaných) hran. Zde bych se ovšem přimlouval, aby XC90 byla více chlapská.

BRAVOLVO :yes: