Ženeva živě: Volvo XC60 – první dojmy
Zvenku tento automobil nepůsobí dojmem nadprůměrně prostorného vozu, uvnitř je ale v obou řadách dostatek místa jak pro nohy tak nad hlavou. Zavazadlový prostor (490/1450 l)je navíc překvapivě široký (1130 mm mezi podběhy), dlouhý (972 mm u dna) a dobře přístupný.
Použitým materiálům interiéru ani zpracování nelze nic vytknout. Volvo světu opět dává lekci z designové čistoty a ergonomie. Středový tunel je masivní, interiér ale působí, i díky velkému střešnímu oknu, vzdušně a přirozeně.
Vystavené vozy nenastartujete, pokud do zařízení, které se odkládá do mezery před středový tunel palubní desky, nedýchnete a přístroj nezjistí menší koncentraci alkoholu než 0,2 promile (toto číslo se pochopitelně bude lišit trh od trhu dle tamějších zákonů). Pokud nadýcháte, máte smůlu a nikam se nepojede.
Je ale pochopitelné, že v životě existují situace, kdy je třeba nastartovat hned (slečně od Volva trvalo odblokování vozu a nastartování asi 15 sekund) a není čas čekat na to, až se zařízení s trubičkou nahřeje na pracovní teplotu a systém vás pozitivně vyhodnotí. I na to u Volva mysleli a systém lze jednoduše obejít stisknutím spínače na levé páčce blinkru a tlačítka ovládajícího nouzové blikače zároveň. Toto ale má za následek to, že uprostřed pravého digitálního ručičkového ukazatele začne svítit upozornění, že systém byl obejit, kterého se bez pomoci servisu nezbavíte. Takovéto obejití systému je možné povolit jednou nebo je možno nechat počet obejití bez limitu.
I v případě že softwarové nastavení povoluje opětovné přemostění testu na alkohol v dechu, varovné hlášky (která má řidiče pokud možno obtěžovat, aby se tak nestávalo) se prostě bez svého dealera nezbavíte.
I ve Švédsku jezdí pro rohlíky a tak v případě jízdy, která navazuje na předcházející ne později než 40 minut není třeba dýchací proceduru opakovat.
Nedivili bychom se, kdyby se XC60 stal ještě úspěšnějším modelem, než Volvo očekává. Ve srovnání s přímými třídními konkurenty, včetně čerstvě odhalené Kugy, působí totiž fortelněji, a je prostornější.
Působí bytelnějším dojmem než konkurence a propracování interiéru a jeho ergonomie dělají z Volva XC60 jeden z vrcholů letošního autosalonu v Ženevě.
Volvo XC60 Technická data | |||
Motor | T6 | 2.4D | D5 |
Zdvihový objem [cm3] | 2953 | 2400 | 2400 |
Válce/ventily | 6/4 | 5/4 | 5/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 210/5600 | 120/4000 | 136/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 400/1500-4800 | 340/1750-1750 | 400/2000-2750 |
Max. rychlost [km/h] | (210) | 195 (190) | 205 (200) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | (7,5) | 10,5 (10,9) | 9,5 (9,9) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | - | - |
Údaje v závorkách pro verzi s automatickou převodovkou.
Volvo XC60 má vnější rozměry 4628 x 1891 x 1672 mm, rozvor měří 2774 mm.