Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zest v Paříži 2006

Diskuze (2)

Poslední roky se o malých automobilkách mluví spíše v souvislosti s jejich uzavíráním, bankroty nebo spojováním s většími a kapitálově silnějšími partnery. Stavět automobily v malých sériích dnes obvykle vyžaduje nejen dostatek počátečního...

Poslední roky se o malých automobilkách mluví spíše v souvislosti s jejich uzavíráním, bankroty nebo spojováním s většími a kapitálově silnějšími partnery. Stavět automobily v malých sériích dnes obvykle vyžaduje nejen dostatek počátečního kapitálu, ale také odvahu jít do rizika. Zakladatelé nové francouzské automobilky Zest obojí měli a na letošním pařížském autosalonu představili svá první čtyřkolová dítka, která již zanedlouho budou smět na běžné silnice.

Proč dělat věci složitě, když to jde jednoduše?

Myšlenkou automobilu Zest Roadster je jednoduchost. Dvoumístný přísně symetrický roadster je autem pro volný čas, čas, který plyne tak jak chcete právě jen vy. Nejde tu však o rychlost! Zest má uprostřed umístěný dvouválec z quadu, o objemu 505 cm3, o výkonu 15 kW při 5200 ot./min, který 372 kg těžkému vozítku uděluje maximální rychlost 110 km/h. Ve svém živlu bude Zest v přímořských letoviskách, ale i v mimoměstských oblastech s možností vyjížďky mimo zpevněné cesty. Světlá výška 190 mm směle konkuruje ryzím off-roadům, naopak jednoduché ovládání s volantem a dvěma pedály pro brzdu a plyn připomíná spíše hračku. Převod síly motoru na kola obstarává bezestupňová převodovka CVT, kombinovaná spotřeba nepřesáhne 4,7 l/100 km.

Karoserie s hliníkovým rámem ukrývá zavazadlový prostor 320 l. Vnější rozměry vozu činí 3,21 x 1,51 x 1,23 m, rozvor měří 2,30 m. Automobil má kotoučové brzdy na všech kolech, pneumatiky 135/80 R15, podvozek využívá unifikované vzpěry McPherson a trojúhelníková ramena na všech kolech.

Během září 2006 byly ukončeny homologační zkoušky a od počátku roku 2007 jsou naplánovány první dodávky na hlavní západoevropské trhy. Základní cena činí 10500 euro. Výroba bude probíhat v sídle firmy ve městě Plaisir, nedaleko Paříže.

Ondřej Láník


Diskuze (2)