Zimní pneumatiky letos podraží o 10 procent
Důvodem je dlouhodobé zdražování energií a surovin nutných k výrobě, to pochopitelně zvyšuje náklady na výrobu. Češi si připlatí u všech typů zimních pneumatik bez ohledu na značku a rozměr. Jedná se o druhou vlnu nárůstu cen, ta první přišla loni a byla zhruba pětiprocentní.
Při porovnání ceníků pneumatik z loňského a letošního roku je možné registrovat navýšení cen o 10 %, a to v závislosti na značce. Zdražování se projevuje téměř u všech výrobců pneumatik, sdělil Vojtěch Schwangmaier, ředitel internetového obchodu Pneumatiky.cz.
Ke zdražení pneumatik dochází plošně. Rozdíly v navyšování cen budou patrné pouze v závislosti na kategoriích pneu. Je možné očekávat odlišné zdražení například u osobních či off-road pneumatik, informoval Zdeněk Vacl ze společnosti Pirelli.
Od počátku listopadu plánujeme zdražení zimních pneumatik oproti stávajícímu ceníku o 3 %, což znamená 10% navýšení cen oproti loňsku, uvedl Jaroslav Třetina, marketingový specialista společnosti Bridgestone ČR.
Připravujeme celoplošné zdražování zimních pneumatik, a to zhruba o 13 % oproti zimní sezóně 2010, podotkl Boris Tománek, marketingový manažer českého zastoupení Goodyear.
Cena ropy Brent, která je klíčovou surovinou pro výrobu obutí, letos meziročně narostla o více než polovinu, oproti roku 2009 se pak zdvojnásobila. Zdražil i kaučuk, a to zhruba o čtvrtinu, jeho cena se ještě navyšuje díky kurzovým přepočtům z japonského jenu. Boris Tomčiak ze společnosti Colosseum logické kroky vysvětluje: Gumárenské podniky proto byly nuceny ke zdražení svého zboží, aby nedosahovaly nízké ziskové marže.