Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW i7 M70
BMW i7 M70
BMW i7 M70
BMW i7 M70
34 Fotogalerie

Zkoušíme špičkové elektromobily BMW i5 a i7 M70. Ptejte se, co vás zajímá

Marek Bednář

Novinářská premiéra elektrického BMW i5 a vrcholové verze limuzíny i7 proběhne už za několik dní. Slibují opravdu hodně po stránce dynamiky i luxusu. Zodpovíme dotazy, které nám napíšete do komentářů.

Elektrické „bavoráky“ řad 5 a 7 se představily světu už před řadou týdnů, ovšem s elektrickou „pětkou“ v produkční verzi se zatím mnoho lidí nesvezlo – a pokud ano, nebyli to ti, kteří smějí své zážitky zprostředkovat světovému publiku. Mezinárodní novinářská premiéra se chystá na začátek příštího týdne. Vydáme se na ni také a to představuje příležitost i pro vás, čtenáře, se zeptat na to, co vás zajímá.

Kromě standardních prvních dojmů z jízdy špičkou mnichovské elektromobilní techniky se pokusíme odpovědět na co nejvíce dotazů, které nám napíšete do komentářů pod tento článek do sobotních 18 hodin.

Video placeholder
Martin Vaculík a BMW i7 • Auto.cz

Automobilka BMW nám představí model i5 v „civilní“ verzi i v provedení M Performance, označené číslem 60. To znamená 601 koní nejvyššího kombinovaného výkonu, 795 Nm kombinovaného točivého momentu, zrychlení na stovku za 3,8 sekundy a dojezd až 516 kilometrů na jedno nabití. Také však přes 2,4 tuny provozní hmotnosti.

Model i7 zkusíme ve vrcholové variantě M70, který nabídne v maximu 659 koní výkonu a ohromujících 1.015 newtonmetrů točivého momentu. Na stovce je ještě o desetinu sekundy rychleji a dojet má až 559 km na jedno nabití. Také ale váží s řidičem přes 2,8 tuny.

U „sedmy“ to tentokrát bude hlavně o technice a jízdních vlastnostech vrcholového elektrického provedení; s plug-in hybridy a slabšími elektro-verzemi už kolegové jezdili. Řadu 5 však vyzkoušíme jako jedni z prvních novinářů z Česka.

Ta v nové generaci překročila pětimetrovou délku, když narostla o 97 mm na celkových 5060. Větší je i do šířky a výšky a na rozvoru přibyla o 20 milimetrů. Siluetou připomíná čtyřdveřová kupé, ovšem nepředpokládáme, že by vzadu nad hlavou byl nedostatek prostoru. A zda bude kontroverzní design naživo „fungovat“ lépe než na fotkách, jako tomu je u řady 7, se zatím necháme překvapit.

Interiér dostane, jako snad všechna ostatní BMW, panel se dvěma spojenými displeji, ovšem infotainment je nový s operačním systémem generace 8.5. Slibuje přehlednou úvodní obrazovku a samozřejmě zůstal otočný ovladač iDrive na středovém tunelu, ale tlačítek kolem něj je méně. Jak to všechno bude fungovat, se dozvíme už za pár dnů.