Znáte tuhle Octavii Coupé? Moc rychlá nebyla, v jednom ohledu však předběhla dobu
Sportovně vypadající škodovácké kupé by si možná přála řada lidí, zvlášť tady, v Česku. Zatím však stále platí, že posledním klasickým kupátkem české automobilky byl Rapid.
Ten se přitom přestal vyrábět v roce 1990. Čekání na sportovní škodovku tak trvá už třicet let. A i když občas automobilka ukáže sportovně tvarovanou designovou studii, nezdá se, že by v blízké budoucnosti kupé do nabídky skutečně zařadila.
Přesto existuje alespoň jedna moderní dvoudveřová škodovka, kterou jste s trochou štěstí mohli (a možná stále můžete) na tuzemských silnicích potkat. Jen nejde tak úplně o produkt mladoboleslavské automobilky.
Tedy, základ samozřejmě dodala Škoda, o úpravu na kupé už se však postarala jiná společnost. Výsledek ostatně ani nenese známá loga s okřídleným šípem, oficiálně se jmenuje Sherlog Coupe.
A co tedy jde? Zjednodušeně řečeno o zkrácenou Škodu Octavia druhé generace, která přišla o zadní pár dveří. Kupé si v roce 2008 nechala vyrobit společnost Secar Bohemia, v současnosti vystupující jako Sherlog Technology.
Firma, specializující se na zabezpečení a vyhledávání odcizených vozidel si zvláštní Octavii vymyslela k reklamním a marketingovým účelům. O samotnou úpravu se postarala společnost GoGo Cars.
V dílně škodovka strávila nějakých sedm měsíců, během nichž ztratila nejen zadní pár dveří, ale také 12,5 centimetrů na délce. Zkráceny byly zadní partie za blatníky. Naopak přední dveře byly prodlouženy, což si vyžádalo posunutí B sloupků směrem dozadu - o 22 centimetrů.
Úpravci se přitom povedlo zachovat všechny bezpečnostní prvky. I proto se povedlo vůz homologovat, takže dostal registrační značku a směl na silnice - jen už se tedy do papírů údajně nedostalo jméno Škoda.
Finální vzhled ještě oživily prvky z Octavie RS, konkrétně nárazníky a kola.
Poměrně sportovnímu vzezření bohužel neodpovídaly jízdní výkony. Kupé totiž vycházelo z Octavie s atmosféricky plněnou zážehovou jedna-šestkou o výkonu 75 kW a točivém momentu 148 N.m.
Standardní liftback s tímto motorem akceleroval z klidu na stovku za 12,3 sekundy a jel maximálně 190 km/h. Kupé se dynamikou jistě příliš nelišilo.
Jedna pozoruhodná zajímavost se ještě ukrývala v interiéru. Kupé totiž přišlo o klasický středový panel palubní desky. Místo něj úpravce použil velký dotykový displej, který sloužil k ovládání klimatizace i multimédií. Jde tedy o řešení, které se podobá tomu, jaké o několik let později použilo kupříkladu Volvo.
Mimochodem, všimněte si, že v menu tohoto nového multimediálního systému je i televize...