Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Znovu modernizované Porsche Macan je tu! Chce být sportovnější a výkonnější

David Bureš
Diskuze (7)

Nejprodávanější model značky ze Zuffenhausenu přijíždí v modernizované podobě. Ta změnila vzhled, interiér i paletu motorů.

Porsche Macan se vyrábí již od roku 2014, do důchodu se však zatím nechystá. Stále se jedná o nejprodávanější model značky, a tak i díky setrvalým prodejním úspěchům místo nové generace přichází další facelift, tři roky po tom předchozím. Modernizovaný Macan je možné objednávat už nyní, první zákazníci se ho dočkají na začátku října.

Video se připravuje ...

Stylistické úpravy jsou opět decentní, jak u Porsche bývá zvykem. Provedené úpravy měly každopádně design auta zostřit, a to konkrétně pomocí přepracovaného nosu zdůrazňujícího šíři karoserii nebo pomocí nového zadního difusoru. Nechybí ani větší kola, standardem jsou dnes devatenáctky, pro Macan GTS dokonce jednadvacítky. Už v základu dostanete také dynamické LED světlomety.

Změny v kabině pak souvisí s dnešní dobou. Ústřední novinkou je nové ovládání multimediálního systému s 10,9" obrazovkou, které místo tradičních tlačítek vsadilo na dotykové plochy. Díky tomu má být interiér opticky čistší. Znalci si všimnou i nového volantu z aktuální 911 nebo standardně dodávaných analogových hodin na vrchu palubní desky.

Nabídka motorů v tuto chvíli čítá tři deriváty. Základem je model jednoduše nazvaný Macan s dvoulitrovým čtyřválcem posíleným na 195 kW. Macan S pak nahradil stávající třílitr s jedním turbem za dvakrát přeplňovaný motor 2.9 V6 známý dosud z verze GTS, spolu s čímž výkon vzrostl na 280 kW, o 20 kW více než dosud. Macan GTS pak výkonově vyskočil na 324 kW, čímž se dostal na úroveň dosavadního vrcholného Turba, které z nabídky vypadlo. Není však vyloučeno, že se vrátí později, s novou technikou.

Porsche rovněž slibuje rozsáhlou úpravu podvozku. Cílem bylo najít optimální kombinaci pohodlí a jízdních výkonů. Macan chce nabídnout citlivější a přímější reakce na aktuální jízdní situaci, a to třeba pomocí speciálně nakaliborvaného aktivního zavěšení. To je pro základní Macan dodáváno za příplatek, pro silnější verze je ale už standardem.

Právě Macan GTS se nyní od ostatních derivátů odlišuje výraznějším způsobem. Nově má ve standardu sportovní vzduchové odpružení s o 10 mm sníženým podvozkem, které je zároveň vpředu o 10 % tužší a vzadu o 15 % pevnější.

Porsche Macan má od svého příchodu na trh už přes 600.000 prodaných kusů. Pro značku má speciální roli i v tom, že 80 % jeho majitelů je pro Porsche nových. Navíc hodně láká ženskou klientelu, třeba v Číně jsou z bezmála 60 % kupujících právě ženy.

Právě i díky těmto úspěchům Porsche chystá také novou generaci s elektrickým pohonem. Ta dorazí v roce 2023, po jejím boku se však má i nadále prodávat stávající provedení s konvenčními motory.  

David Bureš
Diskuze (7)

Doporučujeme

20. 7. 2021 19:25
Re: Protentokrát...
To u GTS je nevzhledný.
Avatar - white label
20. 7. 2021 16:41
Re: Protentokrát...
Teď má GTS to nejlepší z GTS (podvozek), a to nejlepší z Turba (motor).
Motor z GTS a Turba byl identický už před tímto dalším faceliftem, jen u GTS byl o poznání podladěný.
Avatar - white label
20. 7. 2021 16:38
Re: Protentokrát...
Nárazníky jsou plné černého plastu, a je ho teď dost i vzadu...
20. 7. 2021 16:33
Re: Protentokrát...
Celočerná tlama jsem myslel. Oprava
Avatar - white label
20. 7. 2021 16:22
Re: Protentokrát...
Více lakovanou "tlamu" má právě naopak to eSko.
Ty nárazníky podělali, hlavně (ale nejen) ten přední, nevkusné/laciné, elegance Macanu tím výrazně utrpěla.