Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Macan čeká facelift. Jaké inovace očekávat u nejprodávanějšího vozu značky?

David Bureš David Bureš 14. 6. 2021 • 07:23
46
Zobrazit náhledy (46)
Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan S Porsche Macan Porsche Macan S Porsche Macan S Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan S Porsche Macan S Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan S Porsche Macan S Porsche Macan S Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan

Porsche sice připravuje elektrickou verzi Macanu, po jeho boku ale bude prodávat i model se spalovacími motory. Vrcholné Turbo nicméně skončí.

Porsche Macan čeká elektrická budoucnost. Pro rok 2023 je připravovaná nová generace, která se dočká čistě elektrického pohonu. Po jejím boku se však má nadále prodávat i konvenční derivát se spalovacími motory, pro tradiční zákazníky a země, kde elektrifikace nepostupuje tak rychle jako v Evropě či Číně. Pro následující roky se však Macan dočká dalšího faceliftu, aby byl konkurenceschopnější.

Pro Macan to bude již druhý facelift, automobil se vyrábí již od roku 2014, a tak modernizací prošel již v roce 2018. Životní cyklus vozu tak bude pěkně dlouhý, výrobce ale nemá důvod něco zásadně měnit, Macan totiž stále zůstává nejprodávanějším modelem značky.

Doba nicméně postupuje, a tak se Macan musí dočkat jistých úprav. Oficiálně je spatříme již zanedlouho, oficiálně se má facelift Macanu představit už na konci června.

Vnější změny budou, jak je pro Porsche typické, spíše decentní. Očekávejme jen jisté úpravy nárazníků nebo přepracovanou nabídku kol a laků karoserie. Výraznější změny nás však čekají uvnitř. V duchu doby se tu objeví větší dotyková obrazovka, ne nepodobná té z Taycanu. Doplní ji i nový volant z 911 nebo kratší volicí páka pro více prostoru na středové konzoli.

Porsche se však jako tradičně více zaměří na naladění vozu, hlavně v souvislosti s pečlivým zamaskováním staršího základu. Z hlediska motorů se aktuálně počítá se třemi deriváty.

Základní Macan dostane posílený dvoulitrový čtyřválec na 195 kW, Macan S pak nahradí stávající třílitr s jedním turbem za dvakrát přeplňovaný motor 2.9 V6 známý z verze GTS, spolu s čímž výkon vzroste na nějakých 280 kW. Macan GTS pak výkonově vyskočí na zhruba 320 kW, čímž se dostane na úroveň dnešního vrcholného Turba.

Právě Macan Turbo spolu s příchodem faceliftu z nabídky zmizí. Není však vyloučeno, že se do ní zase později vrátí. Už při předchozí modernizaci Macanu Porsche jeho nabídku inovovalo až postupně.

S těmito úpravami souvisí také změny naladění podvozku. Konkrétně Macan GTS se nově dočká vzduchového podvozku, který upraví svoji výšku podle zvoleného jízdního režimu. Chybět nemá ani natáčení zadních kol.

Porsche Macan každopádně do budoucna nabídne dva deriváty s odlišnou technikou. Verze se spalovacími motory si zachovává platformu MLB evo, známou také třeba z Audi Q5, zatímco elektrický Macan EV pro rok 2023 použije zcela novou architekturu PPE, vyvíjenou pro potřeby elektromobilů. Tu bude vůz sdílet například s připravovaným Audi Q6 e-tron.

Doporučujeme

Témata