Znovuzrozená značka Scout míří na závod Baja, zatím ještě se spalovací klasikou
Značkou podporovaný tým vyveze zrenovovaný International Harvester Scout Terra z roku 1976.
Společnost Volkswagen se v loňském roce pochlubila obnovením tradiční americké značky Scout Motors, která se v minulosti věnovala výrobě užitkových vozidel a offroadů se skvělým renomé. Pod taktovkou německého koncernu by se společnost Scout Motors měla zaměřit na elektromobilitu, přičemž nejprve představí čistě elektrický offroad a pick-up.
Na premiéru nových čistě elektrických modelů si budeme muset ještě pár let počkat, přesto o sobě nyní společnost Scout Motors dává vědět podporou týmu Anything Scout Vintage Racing Team, který zamíří na letošní ročník náročného závodu Norra Mexican 1000 s renovovaným vozem International Harvester Scout Terra z roku 1976.

Scott Keogh, CEO společnosti Scout Motors, měl uvést, že myšlenka oficiálně podporovat tým soutěžící v tomto ročníku náročného závodu Baja 1000 souvisí s cílem posílit dědictví značky. Vedení společnosti tak chce zřejmě rovněž posílit její jméno po zmrtvýchvstání.
Vraťme se ale k samotnému stroji, který na letošním ročníku Baja, tedy oficiálně závodu Norra Mexicana 1000, odstartuje. Jde o původní vůz International Harvester Scout Terra z roku 1976, který byl zrenovován týmem Anything Scouts z Iowy. Jediné úpravy, které byly na stroji provedeny, by měly souhlasit s jeho schopností odolat náročným podmínkám během závodu.
Pod kapotou vozu by měl být 3,2litrový zážehový čtyřválec, který je spojen čtyřstupňovou manuální převodovkou s krátkými převody. Vůz má samozřejmě pohon všech kol a stojí na nápravách Dana 44. Stylová retro-kola jsou obutá do 33palcových pneumatik General Grabber X3. Samotný pick-up navíc zaujme i jednoduchým předním rámem s přídavnými světly, stylovými retro dekory, rámem s rezervou na korbě nebo bezpečnostními síťkami v oknech.
Připomeňme, že základem nového elektrického pick-upu a offroadu z dílny Scout Motors bude unikátní platforma, která nemá být sdílena s jinými značkami v rámci koncernu VW. Společnost plánuje vybudovat novou továrnu, zaměstnávající kolem 4000 lidí, přičemž roční produkce by se měla pohybovat okolo 200.000 vozů.
Jak přitom dodávají zahraniční kolegové z The Drive, kteří na premiéru vozu upozornili, spolupráce automobilky s nadšenci provozujícími staré vozy International Harvester by mohla být skvělou cestou k porozumění mezi výrobcem a možnými budoucími zákazníky, jejichž část budou jistě tvořit fanoušci starší produkce původní společnosti.
