Zpožďování silničních staveb v Česku: Nikdy nekončící příběh!
Také vám vrtá hlavou, kdy se dá čekat, že skončí zpožďování přípravy a výstavby páteřní silniční sítě v Česku? Bude to až po jejím dobudování celé páteřní silniční sítě ve 30. letech, kdy už vlastně nebude co protahovat?
Na konci každého roku z oficiálních míst čteme či slýcháme, že porce zahajovaných a dokončených úseků nových dálnic bude v tom dalším mohutná. V jeho průběhu pak ale prosáknou nenápadné zprávy, že konkrétní stavba se odkládá, protože se vyskytly nečekané potíže. Třeba s geologickou situací v místě trasy, jako podmáčené nebo nestabilní podloží. To známe třeba z D3, či ještě dříve z D8.
Jindy se zase objeví výhrady ekologických organizací, jež se ohánějí ochranou ohrožených druhů živočichů a rostlin. To je případ třeba úseku D49 Hulín – Fryšták, který byl v minulosti přerušen kvůli křečkům. Anebo třeba archeologické nálezy minimálně středoevropského významu, které posunuly start výstavby zbývajících dvou úseků D6 ve Středočeském kraji z roku 2021 až na začátek toho letošního. To všechno už se stalo. Ale posouvání termínů jen tak neskončí.

Ostatně na revizi plánů nás každoročně připravují již sami státní úředníci. Podle nich je seznam zahajovaných staveb nutné brát jako maximálně optimistickou variantu a předem je třeba počítat s tím, že ne všechny úseky v něm uvedené se podaří během roku zahájit. „Jako vždy bude záležet na mnoha faktorech, jakými jsou zejména složitá majetkoprávní vypořádání, rozklady a žaloby proti stavebním povolením nebo případné námitky neúspěšných uchazečů v rámci výběrových řízení.“
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!