Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zvyšte cla na čínské elektromobily, volají američtí Demokraté. I kvůli bezpečnosti

Marek Bednář
Diskuze (42)

Dotované čínské vozy působí obavy i v USA. Tři senátoři za státy, v nichž je výroba aut důležitou součástí ekonomiky, žádají vládu o zvýšení dovozových cel.

Tři američtí senátoři za Demokratickou stranu, kteří zastupují státy vyrábějící automobily, apelovali na zvednutí dovozových cel na čínské elektromobily. „Dovolit silně dotovaným čínským vozidlům vstoupit na trh Spojených států by ohrozilo výrobu aut v Americe,“ stojí v dopise, podepsaném senátory Garym Petersem a Debbie Stabenowovou za Michigan a Sherrodem Brownem za Ohio.

„Čínské elektromobily s uměle nízko cenou zaplavující americký trh by znamenaly ztrátu tisíců amerických pracovních míst a ohrozily přežití amerického automobilového průmyslu jako celku,“ píšou senátoři dále. Dopis adresovali ministryni obchodu Gině Raimondové a Obchodní zástupkyni Spojených států Katherine Taiové.

Video se připravuje ...

Dopis hovoří také o „ekonomické a bezpečnostní hrozbě, kterou představují snahy Číny infiltrovat trh USA“ a žádá soustřední na hrozbu pramenící z potenciálního importu se vzdálenými službami „hluboce propojených čínských vozidel a Čínou ovládaných technologií konektivity a samočinného řízení s vysokým rizikem“.

Ministerstvo obchodu v předminulém týdnu spustilo vyšetřování, zda importovaná čínská auta znamenají pro USA hrozbu po stránce národní bezpečnosti. Raimondová agentuře Reuters řekla, že ministerstvo je touto otázkou silně znepokojeno. „Pokud Čína dotuje svá auta způsobem, který znevýhodní americké dělníky, musíme s tím něco dělat,“ nechala se slyšet.

Obavy ze zaplavení amerického trhu čínskou vládou dotovanými elektromobily má i prezident Joe Biden. „Čínské postupy mohou zaplavit náš trh svými vozidly, což představuje riziko pro naši národní bezpečnost. Nedopustím, aby se to stalo,“ uvedl prezident Biden v prohlášení.

Pochopitelně, čínská ambasáda ve Washingtonu zvyšování cel odmítá. Říká, že auta, která Čína exportuje, „odráží vysokou kvalitu vývoje a inovací čínského průmyslu“.

Také Evropská komise před několika dny v dokumentu uvedla, že má důkazy o tom, že Čína přímo i nepřímo dotuje své výrobce aut.

Marek Bednář
Diskuze (42)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
12. 3. 2024 15:21
Re: Zapad by mel xeftovat jen mezi sebou
až ti to taman nedodá protože covid nebo stávka, sopka, tusnami nebo se rozhodně že od zítra to nebude za 3,50 usd ale za 94 usd, tak nastane ta správná sranda.

Těš se :-) :-) :-) :-)
12. 3. 2024 13:56
Re: Zapad by mel xeftovat jen mezi sebou
je jen dobre, ze Zapadni firmy presouvaj svoje fabriky z chiny jinam
sou veci, ktery se tady vyrabet nevyplatej, protoze se na nich nic nevydela, tak at to delaj tamani z jihovychodni asie
12. 3. 2024 13:54
Re: Zapad by mel xeftovat jen mezi sebou
a ted se podivej, kam to za 50 roku dotah treba taiwan
taiwan hdp na obyvatele pres $70tis
china $12tis, tedy 6x min

sundej rudy chinsky brejle
Avatar - Barrichello
12. 3. 2024 13:14
Re: Zapad by mel xeftovat jen mezi sebou
A co není čína je Malajsie, Indie, Korea, Japonsko, Indie a hadry boty ale už i jídlo a další Vietnam, Kambodža, Indonésie, Thajsko, Turecko, Bangladéž, Pakistan atd

a Pro USA zase Panama, Mexiko, Brazílie, Argentina atd

Zkus se někdy podívat na nápeky na zboží a obaly.... :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
12. 3. 2024 13:09
Re: Zapad by mel xeftovat jen mezi sebou
nepočítej nám to na počet obvyatel, bud tak laskav, to nikoho nezajímá....

Čína byl v roce 1970 na úrovni USA roku cca 1872-1905 :-) :-) :-) :-)
Takže neskutečný kam došli za těch 50 let vid

Na vše na co se podíváš je Made in China včetně drtivé většiny západního zboží, už i roginální autodíly západních značek sou Made in China. Západ nic nevyrábí, pár technologií a chipů, pár aut ještě montovaných z čínských komponent a zbraně :-)