Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizované Aygo, C1 a 107 se představí v prosinci, TPCA zvýší kapacitu až na 340.000 aut

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
Automobilka Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) zvýší v příštím roce výrobní kapacitu svého kolínského závodu na 340.000 aut, což je o 20.000 více, než je předpokládaná letošní výroba.

Navýšení kapacity si vyžádá investice téměř 150 milionů korun a nárůst počtu zaměstnanců zhruba o 100 lidí. TPCA to oznámila na dnešním setkání s novináři.

Dalších šest milionů eur, tedy asi 150 milionů korun firma investuje u dodavatelů. Základem zvýšení kapacity má být zrychlení taktu na výrobní lince z 57 na 55 sekund. Rychleji pracuje pouze závod mateřské Toyoty v Japonsku. Montážní operace si na zrychlené lince rozdělí více pracovníků.

"Poptávka po našich modelech na trzích západní Evropy stále stoupá. Zákazníci mění své priority a žádají vozy s nižší spotřebou a nízkými emisemi. Napomáhá tomu i legislativa v řadě zemí podporující vozy šetrné k životnímu prostředí," uvedl viceprezident TPCA pro výrobu Jiří Černý.

Podle Černého zvýšení kapacity neznamená, že automobilka v příštím roce vyrobí 340.000 aut, protože náběh bude postupný od června do prosince příštího roku. Předpokládá ale, že produkce bude vyšší než letos.

Letošní výroba modelů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1 má být o 11.500 aut vyšší než v roce 2007, kdy z automobilky vyjelo téměř 308.500 aut. Kolem 99,5 procenta vozů míří na export. Největšími trhy zůstávají Itálie, Francie, Velká Británie, Německo a Nizozemsko. Automobilka podle Černého letos očekává růst tržeb v eurech, v korunovém vyjádření si kvůli posilování české měny netroufl výsledek odhadovat.

Navýšení roční kapacity o 20.000 vozů si vyžádá investice do svařovny, lakovny i finální montáže. Například na finální montáži bude nutné inovovat 11 zařízení za 17,5 milionu korun. Jedna z největších investic však čeká lakovnu, která musí rozšířit kapacitu lázně s protikorozní ochranou.

"Do konce roku 2008 chceme přijmout 50 nových lidí," uvedl generální manažer TPCA pro lidské zdroje Vadim Petrov. Další zaměstnance chce automobilka nabírat v závislosti na náběhu zvýšené výroby. Firmě se podle Petrova hlásí lidé i z okolních skláren, které se potýkají s problémy. Firma podle něj hledá kmenové zaměstnance nikoliv agenturní pracovníky.

Facelift ještě letos

Na konci roku se začne v Kolíně vyrábět faceliftované provedení modelů Toyota Aygo, Citroen C1 a Peugeot 107. Vozy mají být představeny 3. prosince na autosalonu v italské Boloni a prodávat se zřejmě začnou v lednu. Od stávajících modelů se bude lišit především plastovými díly, motor má zůstat stejný. Automobil je po 4 letech výroby zhruba v polovině svého životního cyklu. Firma již připravuje i nový motor a zároveň uvažuje o případném nástupci nyní vyráběného auta. "Žádné rozhodnutí ale na úrovni našich vlastníků zatím nepadlo," dodal viceprezident TPCA pro výrobu Jiří Černý.

Budou nové motory pro Kolíňata z dílen PSA?
PSA Peugeot Citroën: Nový tříválec 1,0 (51-74 kW) bude v roce 2011

Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) je společný podnik firem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën postavený v roce 2002 v průmyslové zóně Kolín - Ovčáry. Výroba byla zahájena v únoru 2005 a již v následujícím roce dosáhla plánované roční kapacity 300.000 vozů. TPCA v současné době zaměstnává více než 3500 zaměstnanců a její tržby v loňském roce překročily hranici 51 miliard korun. Firma dosud v Česku investovala přes 18 miliard korun.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
13. 10. 2008 09:38
Re: Drápalíkova poluce...
Už nejen v novinách je možné prohlašovat cokoliv. Naštěstí tady je možné se k tomu vyjádřit.

Ona je otázka, co je ekologické, "ekologické" a neekologické. Je-li hybrid typu Prius skuteně ekologický, tak potěš pánbůh. Když dám dohromady všechny, ale skutečně všechny ekologické aspekty, šokuje mně vysoká spotřeba PH (vyšší než u nejnovějších common-railů, ale i u malých přeplňovaných benzíňáků) - těch 6,3 na sto není skutečně žádný zázrak a když k tomu přidám baterky a vůbec vyšší výrobní,technické a technologické náklady, tak dojdu k tomu, že to ve skutečnosti ani zadleka není ekologičtější, než třeba malé volvo kolegy (50ka), se kterou jezdí na venkovní silnici za 4,5 až 4,9 na sto (je to 1,6 diesel od PSA, co Volvo používá...), no a po Praze, kam denně jezdí do práce, používá zásadně hromadnou. Je to rychlejší, pohodlněnjší, spolehlivější a méně stresující, než se protloukat zácpami, hledat parkovací místa a trnout, kdy mu auto vykradou nebo třeba jenom poškrábou...

A to je ekologie, tedy ta skutečná. To ostatní je humbuk a marketingové tahy, i když uznávám, že třeba v USA si na hromadnou dopravu vůbec nehrajou a kdo nemá auto, nedopraví se nikam - no tam je o tom, buď popojíždět zácpou anebop sedět doma. Já vidím ekologii ve snižování spotřeby a recyklaci do doby, než bude existovat skutečně srovnatelný a především spolehlivý pohon (na kterém sice všichni pracují, ale dosud ho nemají), než tvořit Potěmkinovy vesnice v podobě Priusů a podobných zrůd....

I samotné sledování pouze CO2 je zcela zavádějící, ale existuje humbuk skleníkových plynů a globálního oteplování a to spolu souvisí a proto se musí držet "lajna"....

Mimochodem, nepoložily Island rozsáhlé investice do výzkumu a aplikace vodíkových pohonů? V Reykjavíku jezdí totiž už pár let autobusy na vodík....možná by to chtělo nějaký opravdu "zasvěcený" komentář.
12. 10. 2008 19:29
Re: Drápalíkova poluce...
Tím chceš tvrdit, že za světovou krizi, která dolehla mimo jiné i na autoprůmysl, je neochota automobilek uvádět ekologické modely?
Avatar - T613
11. 10. 2008 20:51
Re: Drápalíkova poluce...
drápalíku co říkáš ceně 80USD za barel? to asi dotují ne? >:-[]
11. 10. 2008 20:23
Re: Drápalíkova poluce...
Jednoduche je, i kdyz neni mnoho veci, ktere by u vetsich aut byly a tady nejsou. Ma malou spotrebu a v zapadni Evrope siroce propagovane nizke emise. A proto jeho prodeje rostou. Kdyby konecne automobilky provedly technologickou obmenu pohonu, dosahly by stejne nizke spotreby a emisi i u vetsich aut. Tvrdim, ze nastup novych uspornych (pripadne neropnych) pohonu bude znamenat novou automobilovou revoluci a pro automobilky bude znamenat nove dlouhe obdobi drtive prosperity. Nepochopim, proc si automobilky stale "slapou po stesti" a ve strachu z potrebnych investic tento technologicky boom neustale odkladaji az se propracovaly ke krizi.
11. 10. 2008 16:14
Re: Bída padá vzhůru
Tak si přečti nějaký noviny, nebo ostatní články... O kvalitách aut nic nepíšu.