Modernizované Aygo, C1 a 107 se představí v prosinci, TPCA zvýší kapacitu až na 340.000 aut
Navýšení kapacity si vyžádá investice téměř 150 milionů korun a nárůst počtu zaměstnanců zhruba o 100 lidí. TPCA to oznámila na dnešním setkání s novináři.
Dalších šest milionů eur, tedy asi 150 milionů korun firma investuje u dodavatelů. Základem zvýšení kapacity má být zrychlení taktu na výrobní lince z 57 na 55 sekund. Rychleji pracuje pouze závod mateřské Toyoty v Japonsku. Montážní operace si na zrychlené lince rozdělí více pracovníků.
"Poptávka po našich modelech na trzích západní Evropy stále stoupá. Zákazníci mění své priority a žádají vozy s nižší spotřebou a nízkými emisemi. Napomáhá tomu i legislativa v řadě zemí podporující vozy šetrné k životnímu prostředí," uvedl viceprezident TPCA pro výrobu Jiří Černý.
Podle Černého zvýšení kapacity neznamená, že automobilka v příštím roce vyrobí 340.000 aut, protože náběh bude postupný od června do prosince příštího roku. Předpokládá ale, že produkce bude vyšší než letos.
Letošní výroba modelů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1 má být o 11.500 aut vyšší než v roce 2007, kdy z automobilky vyjelo téměř 308.500 aut. Kolem 99,5 procenta vozů míří na export. Největšími trhy zůstávají Itálie, Francie, Velká Británie, Německo a Nizozemsko. Automobilka podle Černého letos očekává růst tržeb v eurech, v korunovém vyjádření si kvůli posilování české měny netroufl výsledek odhadovat.
Navýšení roční kapacity o 20.000 vozů si vyžádá investice do svařovny, lakovny i finální montáže. Například na finální montáži bude nutné inovovat 11 zařízení za 17,5 milionu korun. Jedna z největších investic však čeká lakovnu, která musí rozšířit kapacitu lázně s protikorozní ochranou.
"Do konce roku 2008 chceme přijmout 50 nových lidí," uvedl generální manažer TPCA pro lidské zdroje Vadim Petrov. Další zaměstnance chce automobilka nabírat v závislosti na náběhu zvýšené výroby. Firmě se podle Petrova hlásí lidé i z okolních skláren, které se potýkají s problémy. Firma podle něj hledá kmenové zaměstnance nikoliv agenturní pracovníky.
Facelift ještě letos
Na konci roku se začne v Kolíně vyrábět faceliftované provedení modelů Toyota Aygo, Citroen C1 a Peugeot 107. Vozy mají být představeny 3. prosince na autosalonu v italské Boloni a prodávat se zřejmě začnou v lednu. Od stávajících modelů se bude lišit především plastovými díly, motor má zůstat stejný. Automobil je po 4 letech výroby zhruba v polovině svého životního cyklu. Firma již připravuje i nový motor a zároveň uvažuje o případném nástupci nyní vyráběného auta. "Žádné rozhodnutí ale na úrovni našich vlastníků zatím nepadlo," dodal viceprezident TPCA pro výrobu Jiří Černý.
PSA Peugeot Citroën: Nový tříválec 1,0 (51-74 kW) bude v roce 2011 |
Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) je společný podnik firem Toyota Motor Corporation a PSA Peugeot Citroën postavený v roce 2002 v průmyslové zóně Kolín - Ovčáry. Výroba byla zahájena v únoru 2005 a již v následujícím roce dosáhla plánované roční kapacity 300.000 vozů. TPCA v současné době zaměstnává více než 3500 zaměstnanců a její tržby v loňském roce překročily hranici 51 miliard korun. Firma dosud v Česku investovala přes 18 miliard korun.