Abt S8 plus: Sto koní navíc pro ostrou ingolstadtskou limuzínu

 

Abt Sportsline nabízí dvojici úprav pro aktuální generaci limuzíny A8 od Audi, respektive její výkonnou variantu S8. Nově si přichystal i posilu pro ostrou verzi s označením plus.

Továrního Audi RS8 jsme se zatím v žádné ze tří generací nedočkali, možná v té další, která přijde na trh příští rok. Zatím musí stačit verze S8 plus. Její vidlicový osmiválec 4,0 l přeplňovaný dvojicí turbodmychadel dává 605 koní (445 kW) a 700 N.m. Overboost zvýší příval síly ještě o padesátku newtonmetrů. I když je tahle audina luxusním vozem s délkou přes pět metrů, patřičná motorizace jí nebrání zrychlit z klidu na stovku během 3,8 s.

Osmistupňový Tiptronic je spojen se čtyřkolkou quattro, nechybí adaptivní podvozek a další vychytávky včetně rekalibrovaného posilovače řízení a sportovního diferenciálu. Za příplatek lze deaktivovat omezovač (ano, platíte za něco, co v autě nemáte), takže můžete místo klasické dvěstěpadesátky uhánět po německé dálnici až 305 km/h. Na trhu našich západních sousedů je balíček Dynamic, který obsahuje i karbon-keramické brzdy a výfuk od Quattro GmbH, součástí základní výbavy, stejně jako Matrix LED.

Rodinná firma Abtů, konkrétně tuningová odnož Abt Sportsline, kterou vede Hans-Jürgen Abt, se ale s těmito hodnotami nespokojila. Pro normální S8, pokud ji lze takovým slovem nazvat, má sice přichystány upgrady na 640 a 675 koní (471 a 497 kW), ale ani ty samozřejmě nestačí. Z vlajkové lodi nyní technici v Kemptenu vymáčkli 705 koní, tedy správně 519 kW. Pochopitelně hlavně za použití vlastní řídicí jednotky, respektive přeprogramovaného softwaru. Porce newtonmetrů se opět zvedla na 840... Hezké číslo, ne?

Auto dále kleslo k zemi o 25 mm a Abt použil i vlastní výfukový systém se čtveřicí koncovek o průměru 89 mm. K mání jsou různé druhy kol, dvacítky, jednadvacítky a dvaadvacítky sérií DR a FR. Akcelerace z klidu na stovku za 3,5 s už vytuněnou S8 plus posouvá takřka mezi supersporty, o maximálce 320 km/h to platí dvojnásob. Ano, nejrychlejší auta planety umí i číslice začínající čtyřkou, ale do nich se nevejdou čtyři lidé s veškerým komfortem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Šéf pražského ANO: Stuchlík neměl stát v čele kandidátky Šéf pražského ANO: Stuchlík neměl stát v čele kandidátky

Neúspěch v Praze způsobil mix faktorů: celostátní…

Senátní volby zůstanou dvoukolové, změnu horní komora odmítla Senátní volby zůstanou dvoukolové, změnu horní komora odmítla

Senátní volby zůstanou dvoukolové. Horní komora těsnou…

 
Zdroj: Abt, Carscoops

Štítky Abt Audi Luxusní třída

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 



Audi u nové generace A8 vsadí na jedinečnou kombinací materiálů Audi u nové generace A8 vsadí na jedinečnou kombinací materiálů

Audi v létě letošního roku představí novou generaci své…

Audi A8 v Japonsku dostalo rýžovar ovládaný přes infotaiment. Je tohle snad vtip? Audi A8 v Japonsku dostalo rýžovar ovládaný přes infotaiment. Je tohle snad vtip?

Výrobci své vozy často upravují na míru určitým trhům.…

 



 
Ares Design mění Ferrari GTC4Lusso v moderní intepretaci kupé 412 z osmdesátých let

Ares Design mění Ferrari GTC4Lusso v moderní intepretaci kupé 412 z osmdesátých let

Dnes 16:50

Ferrari GTC4Lusso se má stát základem pro moderní interpretaci jednoho z klasických cestovních vozů.




Blesk.cz

Tajemství Harryho černého prstenu a Meghanina náhrdelníku z těstovin

Tajemství Harryho černého prstenu a Meghanina…

Všímavým fanouškům královského páru Harryho a Meghan neunikly drobné detaily, kterými se oba ozdobili. Princ…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…