Abt S8 plus: Sto koní navíc pro ostrou ingolstadtskou limuzínu

 

Abt Sportsline nabízí dvojici úprav pro aktuální generaci limuzíny A8 od Audi, respektive její výkonnou variantu S8. Nově si přichystal i posilu pro ostrou verzi s označením plus.

Továrního Audi RS8 jsme se zatím v žádné ze tří generací nedočkali, možná v té další, která přijde na trh příští rok. Zatím musí stačit verze S8 plus. Její vidlicový osmiválec 4,0 l přeplňovaný dvojicí turbodmychadel dává 605 koní (445 kW) a 700 N.m. Overboost zvýší příval síly ještě o padesátku newtonmetrů. I když je tahle audina luxusním vozem s délkou přes pět metrů, patřičná motorizace jí nebrání zrychlit z klidu na stovku během 3,8 s.

Osmistupňový Tiptronic je spojen se čtyřkolkou quattro, nechybí adaptivní podvozek a další vychytávky včetně rekalibrovaného posilovače řízení a sportovního diferenciálu. Za příplatek lze deaktivovat omezovač (ano, platíte za něco, co v autě nemáte), takže můžete místo klasické dvěstěpadesátky uhánět po německé dálnici až 305 km/h. Na trhu našich západních sousedů je balíček Dynamic, který obsahuje i karbon-keramické brzdy a výfuk od Quattro GmbH, součástí základní výbavy, stejně jako Matrix LED.

Rodinná firma Abtů, konkrétně tuningová odnož Abt Sportsline, kterou vede Hans-Jürgen Abt, se ale s těmito hodnotami nespokojila. Pro normální S8, pokud ji lze takovým slovem nazvat, má sice přichystány upgrady na 640 a 675 koní (471 a 497 kW), ale ani ty samozřejmě nestačí. Z vlajkové lodi nyní technici v Kemptenu vymáčkli 705 koní, tedy správně 519 kW. Pochopitelně hlavně za použití vlastní řídicí jednotky, respektive přeprogramovaného softwaru. Porce newtonmetrů se opět zvedla na 840... Hezké číslo, ne?

Auto dále kleslo k zemi o 25 mm a Abt použil i vlastní výfukový systém se čtveřicí koncovek o průměru 89 mm. K mání jsou různé druhy kol, dvacítky, jednadvacítky a dvaadvacítky sérií DR a FR. Akcelerace z klidu na stovku za 3,5 s už vytuněnou S8 plus posouvá takřka mezi supersporty, o maximálce 320 km/h to platí dvojnásob. Ano, nejrychlejší auta planety umí i číslice začínající čtyřkou, ale do nich se nevejdou čtyři lidé s veškerým komfortem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Napětí v Asii: korejská Hyundai zavřela svoji továrnu v Číně Napětí v Asii: korejská Hyundai zavřela svoji továrnu v Číně

Jihokorejská automobilka Hyundai na týden uzavřela jednu…

Internet používají tři čtvrtiny Čechů, tvrdí statistici Internet používají tři čtvrtiny Čechů, tvrdí statistici

nternet v Česku loni používalo 76,5 procenta lidí ve věku…

Výzkum trhu loni vynášel. Agentury si polepšily Výzkum trhu loni vynášel. Agentury si polepšily

Tržby agentur, které se zabývají výzkumem trhu a…

Zápisník Jany Havligerové: Vítězí realita, mýty padají Zápisník Jany Havligerové: Vítězí realita, mýty padají

Zkušený diplomat, bývalý český velvyslanec Petr Kolář…

 
Zdroj: Abt, Carscoops
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Audi A8 v Japonsku dostalo rýžovar ovládaný přes infotaiment. Je tohle snad vtip? Audi A8 v Japonsku dostalo rýžovar ovládaný přes infotaiment. Je tohle snad vtip?

Výrobci své vozy často upravují na míru určitým trhům.…

Audi A8: Takto vypadá nová generace očima nezávislého grafika Audi A8: Takto vypadá nová generace očima nezávislého grafika

Nová generace Audi A8 by měla dorazit už příští rok.…

 



 
Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

TEST: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

Dnes 11:52

V pořadí již desátá generace Hondy Civic po letech sjednocuje techniku pro trhy na obou stranách Atlantiku. Spolu s ní přicházejí také přeplňované zážehové motory pro běžné verze. Vyzkoušeli jsme menší z nich, přeplňovaný litrový tříválec.




Blesk.cz

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci, uvízla pět dní v poušti

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci,…

Studentka Amber VanHecke (24) na svůj výlet ze South Rimu v Arizoně už nikdy nezapomene. Poté, co se snažila…

Drastické záběry: Ochranáři zvířat politikům ukázali, jak se zabíjí kožešinová zvířata

Drastické záběry: Ochranáři zvířat politikům…

Kožich byl vždy známkou bohatství a luxusu. Dnes se stává synonymem utrpení. Lišky, mývalové nebo například…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: To byla pecka! Za ránu pěstí jde před disciplinárku

TOP zajímavosti z NHL: To byla pecka! Za ránu pěstí…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San Marino zaslouží obdiv

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San…

Když Německo porazilo San Marino v kvalifikaci na mistrovství světa 2018 vysoko 8:0, prohlásil útočník Thomas…

 

Reflex.cz

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:…

Pozornost na sebe v Česku momentálně poutá jen málokdo. 28letý Karel Ondrka se v pořadu Prostřeno! na TV Prima…

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…