ABT se podíval na Audi RS 4 Avant. Výkon navýšil symbolicky
Audi RS 4 Avant se ve své nejnovější podobě představilo na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Sportovně střižené kombi má pod kapotou přeplňovaný šestiválec 2.9 TFSI V6 Biturbo. Ten je při výjezdu z bran automobilky naladěn na nejvyšší výkon 331 kW (450 k) a točivý moment 600 N.m.
ABT Sportsline nyní představuje své úpravy tohoto modelu, které jsou zaměřeny především na zvýšení výkonu pohonného výkonu a vylepšení jízdních vlastností. V případě motoru zmiňuje úpravce řídící jednotku ABT Engine Control (AEC), pocházející z jeho vlastního vývoje. Tato řídící jednotka má upravovat více než 25 různých parametrů a tím zajišťovat optimální využití výkonu.
Audi RS 4 Avant po proměněné v ABT RS4 s řídící jednotkou AEC, zvyšující výkon jeho přeplňovaného šestiválce o 44 kW (60 k), se může pochlubit nejvyšším výkonem 375 kW (510 k). Hodnota nejvyššího točivého momentu se pak zvyšuje o 80 N.m na 680 N.m.
ABT Sportsline neuvádí, jak se mění dynamické schopnosti vozu, ale je více než jisté, že původní čas akcelerace z 0 na 100 km/h za 4,1 s, bude ještě o něco kratší, zatímco maximální rychlost se může i díky deaktivaci omezovače pohybovat okolo 300 km/h.
Vedle zvýšení výkonu pohonné jednotky nabízí úpravce pro Audi RS 4 Avant i nové sady 20palcových kol, tlumičů a stabilizátorů pro přední i zadní nápravu, s nimiž mají být vylepšený jízdní vlastnosti i ovladatelnost vozu při vyšších rychlostech.
V souvislosti s představením úpravy ABT RS4 zmiňuje společnost, že pro letošní březnový autosalon v Ženevě má připraveno překvapení. Spekuluje se o vystavení extrémního kupé ABT RS5-R, ale s ohledem na skutečnost, že podoba tohoto vozu i výkony jsou již oficiálně zveřejněny, se můžeme dočkat i něčeho zcela jiného a v takovém případě se může jednat například o podobně extrémní úpravu modelu RS 4 Avant.