Alfa Romeo 147 1,6 T.S. 5D - nejenom krásná, ale i praktická

Alfa Romeo 147 1,6 T.S. 5D - nejenom krásná, ale i praktická

 
 

Alfa Romeo to s útokem na pozice nejkvalitnějších automobilů konkurence myslí vážně a po úspěšném uvedení základní třídveřové varianty modelu 147 se nyní již prodává i praktičtější pětidveřová verze. Podobně jako u modelu 156 jsou kliky u zadních dveří opticky ukryty tak, aby při letmém pohledu na 147 5D vznikal dojem, že jde o třídveřový "sporťák". Cena za dvoje...

Alfa Romeo to s útokem na pozice nejkvalitnějších automobilů konkurence myslí vážně a po úspěšném uvedení základní třídveřové varianty modelu 147 se nyní již prodává i praktičtější pětidveřová verze. Podobně jako u modelu 156 jsou kliky u zadních dveří opticky ukryty tak, aby při letmém pohledu na 147 5D vznikal dojem, že jde o třídveřový "sporťák". Cena za dvoje dveře navíc je přesně 20.000 Kč, což není tak moc a odpovídá to navýšení praktičnosti vozu.

V minulém testu třídveřové varianty jsem vám dosti podrobně popsal tento vůz, takže dnes se budu soustředit jen na dvě hlavní změny. Tou první je samozřejmě onen vyšší počet dveří a druhou je motor s vyšším výkonem. Do stočtyřicetsedmičky se totiž dodávají dvě výkonové varianty motoru s objemem 1,6 l. Slabší variantu s nejvyšším výkonem 77 kW/5600 ot/min a točivým momentem 140 Nm/4200 ot/min jsme testovali minule. Tentokrát byla Alfa osazena výkonnějším motorem, který má navíc proměnné časování ventilů a dosahuje max. výkonu 88 kW při 6200 otáčkách a točivého momentu 146 Nm při 4200 otáčkách za minutu. Zrychlení z klidu na 100 km se díky zlepšeným parametrům motoru zkrátilo z 11,3 s na 10,6 s a maximální rychlost stoupla o 10 km/h na 195 km/h. V praxi, při běžné jízdě, je rozdíl mezi těmito motory velmi malý a pouze v nejvyšších otáčkách dovoluje silnější verze točit o 500 otáček více, což někdo ocení a jinému bohatě postačí o 30 tisíc levnější 77 kW verze. Navíc, jak jsem psal v minulém testu i slabší verze vcelku překvapila svou ochotou k tahu ve středních otáčkách i slušným výkonem v otáčkách nejvyšších. U slabší verze jsou nejvyšší otáčky v 6.500 ot/min u silnější 7.000 ot/min. Jadrný zvuk motoru je také velmi podobný u obou verzí, ale u silnější verze kupodivu zmizel v minulém testu kritizovaný - poměrně nepříjemný "dunivý" zvuk ve středních otáčkách (3000-3800 ot/min). Spotřeba by dle papírových předpokladů měla být prakticky shodná. V praxi se spotřeba dosti lišila podle stylu jízdy. V městském provozu a při dravé jízdě mimo město se spotřeba dostala až na hodnotu 11 litrů na 100 km. Při běžné jízdě spotřeba klesá na 8 l/100 km. Do prodeje se nedávno dostal i moderní úsporný turbodiesel s přímým vstřikováním 1,9 JTD, ale mě se k tomuto sportovně laděnému vozu klapot dieselu jaksi nehodí...

Měření rozměrů v interiéru ukázalo, že pětidveřová varianta má na zadních sedadlech o 70 mm více prostoru na šířku, takže se sem lépe směstnají i tři cestující. Pochvalu zaslouží sériová montáž tří tříbodových pásů a stejný počet opěrek hlav vzadu. Ostatní rozměry jsou shodné s třídveřovou verzí. Praktičnost dalších dveří asi nemusím zdůrazňovat. Výhodou u 147 5D je zakamuflování klik u okna, takže sportovní duch se nevytratil ani v této verzi.

Dále jen krátce k ostatním kladům a záporům tohoto vozu. Mezi klady této Alfa jednoznačně patří jízdní vlastnostibrzdy, kvalita použitých materiálů v interiéru, absence pazvuků v interiéru, prostornost, vzhledem k objemu výkonný motor, výtečně tvarovaná přední sedadla a samozřejmě design. Naopak horší místa tomto voze jsou: tužší řazení, špatně synchronizovaná zpátečka (při zařazení zpátečky po úplném zastavení, často dojde k "přepočítání" zubů v převodovce), menší zavazadlový prostor(jen 280 l) a poměrně vysoká cena.

Test třídveřové Alfy Romeo 147 1,6 T. S. najdete zde.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 629 000 Kč Cena v testované výbavě: 629 000 Kč

Základní výbava:ABS, airbag řidiče, airbag spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, EBD systém rozdělení brzdné síly, dětská pojistka zadních dveří, předpínače bezpečnostních pásů, cruise control, ASR, imobilizér, centrální zamykání, dálkové ovládání centrálního zamykání, přední okna elektricky ovládané, palubní počítač, výškové nastavení sedadla spolujezdce, loketní opěrka u řidiče s odkládacím prostorem, dělená zadní sedadla, posilovač řízení, bederní opěrka, volant s koženým potahem, výškově a osově nastavitelný volant, kožená rukojeť řadící páky, textilní koberečky, multifunkční ukazatel, inteligentní osvětlení interiéru, ukazatel venkovní teploty, vnější zrcátka elektricky ovládané a vyhřívané, držák nápojů, vyhřívané zadní sklo, osvětlení zavazadlového prostoru, otevírání víka kufru z místa řidiče, klimatizace, pylový mikrofiltr, rádio s přehrávačem CD, mlhová světla přední, hliníková kola elegant 15", zadní stěrač a ostřikovač

Výbava testovaného vozu:základní

Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 6200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 146 / 4200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.2 / 6.4 / 8.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 280 / 1030
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1200 / 510
Rozměr pneu:195/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4170
b) šířka (mm): 1729
c) výška (mm): 1442
d) rozvor (mm): 2546
e) rozchod vpředu (mm): 1518
f) rozchod vzadu (mm): 1502
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 550
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,38
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Evropské Automobily roku: Alfa Romeo 147 (2001) Evropské Automobily roku: Alfa Romeo 147 (2001)

Krásná Alfa Romeo 147 navázala na úspěch větší 156. Tří-…

Legendy na Moje.Auto.cz: Alfa Romeo 147 GTA Legendy na Moje.Auto.cz: Alfa Romeo 147 GTA

V době, kdy se pouze Volkswagen osmělil umístit do…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…