Alfa Romeo 4C dorazí do Ameriky s hezčími světlomety a nadváhou
Nejde ani tak o techniku americké Alfy Romeo 4C, která je shodná s evropskou verzí, ale především o video, ve kterém si charismatické kupé můžeme znova prohlédnout a slyšet, co se mu line z výfuku. I když, jedna odlišnost tady je – zatímco v Evropě byl dosud automobil dostupný s nehezkými karbonovými kryty předních světlometů, v USA přišel rovnou s konvenčním vzhledem. K všeobecné radosti však problém zcela vyřeší brzy příchozí roadster, který s karbonem nebude v základu laborovat vůbec.
Stejně jako v Evropě je i v USA Alfa Romeo 4C pořádně drahý, avšak stylový špás. V základu jej totiž pořídíte za 53.900 dolarů (zhruba 1,1 milionu korun), což je podle informací serveru Carscoops.com o 1.250 dolarů více, než kolik dáte za základní Porsche Cayman s plochým šestiválcem o objemu 2,7 litru a výkonu 202 kW. Alfa má naproti tomu o citelných 25 kW méně, ale musí si vystačit „pouze“ s přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,75 litru.
Osmnáctistovka není pro Alfu Romeo 4C žádnou překážkou, americké regule však ano. Vozy pro tamní trh totiž z důvodu tvrdších bezpečnostních předpisů (vyztužení karbonového šasi) přiberou na suchou hmotnost 1050 kilogramů, což je o 155 kilogramů více, než máme v Evropě. I to by však mělo stačit na to, aby 4C ve zrychlení z 0-100 km/h porazilo Porsche Cayman s převodovkou PDK (umí za 5,6 sekundy). Výsledný čas italské krásky však zřejmě rozhodně nebude 4,5 sekundy, ačkoliv je maximální rychlost 258 km/h plně dostačující.
Americká divize automobilky Alfa Romeo plánuje model 4C vypustit na tamní silnice v průběhu podzimu. Ještě před tím však vydá speciální edici Launch, která bude dostupná pouze pro 500 zákazníků, avšak výrazně přepracovaná. Vůz bude stát minimálně 68.400 dolarů (skoro 1,4 milionu dolarů) a do výbavy dostane lepší sedadla, bixenonové světlomety, karbonový zadní nárazník a kryty vnějších zpětných zrcátek a červeně lakované brzdové třměny a nezapomnělo se ani na ještě tužší polozávodní podvozek.
Těžko tedy odhadnout, zda bude americká verze lepší než tak evropská. Než na to ale přijdeme, přečtěte si naší první jízdní dojmy, pro které jsme loni na podzim vyrazili do Itálie.