Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 4C: 1,8 Turbo a dvouspojková převodovka

Diskuze (70)
Nová sportovní Alfa Romeo se ukáže za měsíc na ženevském autosalonu. Pochlubí se poměrem 4 koně na kilogram.

Dlouho očekávaná Alfa Romeo 4C se chystá ke světové premiéře na autosalonu v Ženevě. Do prodeje se dostane ještě letos a zamíří i k zákazníkům v USA – jako první Alfa od roku 1995. Auto, kterému Italové říkají kompaktní supersport tvarově vychází ze stejnojmenného dva roky starého konceptu, inspirací byl i klasický supersport Alfa Romeo 33 Stradale.

Karoserie z kompozitních materiálů měří na délku 4 metry, na šířku 2 metry a vysoká je jen 1,18 metru. Rozvor kol je dlouhý 2,4 metru a o pohon se stará motor příčně uložený před zadní nápravou.

Název modelu navazuje na slavné sportovní a závodní stroje z dvacátých a třicátých let. Tehdejší šestiválce 6C a osmiválce 8C si připsaly celou řadu úspěchů, například 11 vítězství v Mille Miglia nebo čtyři triumfy v Le Mans. Tradici obnovil model 8C Competizione, novinka 4C nabízí podobné hodnoty v dostupnějším balení.

Z označení je patrná přítomnost čtyřválcového motoru. Jedná se o dříve potvrzený agregát 1750 Turbo, který má přepracované sání a výfuk´nebo vylepšené vyplachování válců. Výsledné parametry budou jistě lepší než v modelech 159 TBi (147 kW/320 N.m) nebo Giulietta Quadrifoglio Verde (173 kW/340 N.m), automobilka je ale zatím tají.

Přenos síly na zadní kola zajišťuje dvouspojková převodovka Alfa TCT. K ní vůz dostane vylepšený systém Alfa DNA – k běžným režimům Dynamic, Normal a All Weather přibude i okruhový Race.

Další podrobnosti budou zveřejněny při premiéře.

Diskuze (70)
14. 2. 2013 03:54
Re: Motor napric pred zadni napravou
Ano, je to skvela koncepce. K tomu je dobre vedle Fiata X1/9 pripomenout i dalsi Bertoneho pokusy s motory vzadu napric a rovnez nasi Tatru 613[700] se svym sice podelnym motorem, ale unikatne ulozenym nad zadni napravou s rozvodovkou v kateru a prevodovkou dopredu pred nim. Mozna je malo zname, ze prvni napad konstruktera-motorare Jiriho Klose byl lezaty 6-i valec ulozeny napric vzadu s valci dopredu. Vuci tomu je dnesni Porsche Carrera jiz desitky let prekonana; a nakonec i pomerne novy Boxter.
13. 2. 2013 23:41
Re: Motor napric pred zadni napravou
X1/9 je bomba, občas je nějaký vidět na Oldtimer festivalu ve Slavkově. Krásné auto. Z tohoto stylu mám ještě rád starou MR2 a první Fiero. Prostě malý nízký sporťáček za rozumnou cenu - s motorem uprostřed a pohonem zadních kol. To už se dnes nevyrábí...
Avatar - Emel
13. 2. 2013 16:52
Re: Čas snad prospěl
Zatím bohužel jen tím slovem.
Avatar - Emel
13. 2. 2013 15:04
Re: Alfa DoDo
Alfa zase tak nutně spasit nepotřebuje, jako součást koncernu je podle mě životaschopná i ze současného "portfolia". 4C jí dodá image.
13. 2. 2013 07:56
Re: Alfa DoDo
Pokud se nepletu, tak prototyp pro autosalony stál na základech KTM.
Je fakt, že tu někde byl nedávno záběr 4C v příkopu, kam se asi dostala během testování, takže minimálně jedno pojízdné auto existuje.
Každopádně platí, co jsem napsal - tohle autíčko Alfu jako automobilku nespasí.