Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo: Budoucnost bude stát na osmi modelech

Michal Fokt
Diskuze (36)
Kromě dvou crossoverů a tří sedanů si značka Alfa Romeo zpestří chystané modelové portfolio o další tři automobily.

Šéf automobilky Alfa Romeo Harald Wester poodhalil střednědobé plány kultovní italské značky. Když nepočítáme trošku specifické "první vlaštovky" v podobě dvojice 4C a 4C Spider, restart Alfy započne koncem příštího roku sedanem střední třídy Giulia, jenž by se měl prosadit zejména v USA a Číně. Stejně tak se všeobecně ví, že další na řadu přijde crossover na bázi zmíněného čtyřdveřáku. Italové se ostatně netají ani záměrem vyrábět derivát sedanu vyšší střední třídy Maserati Ghibli. Ale co zbytek portfolia?

Loga Alfy Romeo by mělo v následujících letech nést hned osm modelů. Na bázi sedanu vyšší střední třídy bude postaven další crossover, jenž bude sdílet techniku s Maserati Levante, nabídka se ale rozšíří i směrem dolů. Milánská značka počítá i s modely nižší střední třídy, nástupce typu Giulietta by měl mít také (zkrácenou) zadokolkovou platformu Giorgio. Ta by mohla nést kromě klasického pětidveřového hatchbacku také karoserii sedan, ale to zatím není oficiálně potvrzeno.

Víceméně jisté naopak je, že v nabídce zůstanou vozy, které budou plnit roli imagemakerů a to i navzdory nevalným prodejním číslům. Konkrétně se bude jednat o kupé a od něj odvozený roadster. V tomto případě bychom však měli podle Autocaru očekávat spíše pokračovatele linie GTV a Spider s motorem vpředu, zdá se, že 4C a 4C Spider s motorem uprostřed nástupce mít nebudou. Existenci sporťáků by měla obhájit již zmíněná sportovně laděná SUV, která na ně dokáží, spolu s dalšími nosnými modely značky, vydělat. Má se jednat mimo jiné i o poděkování loajálním příznivcům značky, kteří na Alfu nezanevřeli ani v těžkých časech.

Jak tedy bylo naznačeno v úvodu - tři sedany a dva crossovery doplní kupé, roadster a pětidveřový hatchback, to vše s emotivním sportovním designem. Bez nástupce zůstane malé, na Evropu orientované Mito, které nedokázalo svou existenci obhájit prodejními čísly. Také vám ve výčtu nějak chybí očekávané kombi Guilia? Evropský trh nejspíš opravdu nebude prioritou znovu se rodící sportovní značky...

Tímto způsobem se má Alfa zvednout z popela současných prodejů pod hranicí 80 tisíc kusů na 400 tisíc už v roce 2018, Wester ovšem prozradil, že osobně věří, že by se Alfa mohla dostat až na nějakých 600 tisíc vozů ročně. Nepotěší naopak oznámení, že Alfa neplánuje žádné aktivity ve vrcholných motosportových disciplínách, Giulii DTM tedy na statích neuvidíme.

Michal Fokt
Diskuze (36)
Avatar - praděda7
27. 10. 2015 10:30
Re: AR
Ano, jistě. Chybí peníze. Komu nechybí, že? Ale když chce AR prodávat vozy ve sportovním segmentu, tak se tam musí alespoň trochu "blejsknout". Nové modely ano, ale AR, potažmo Fiat, si musí být jisti, že se na trhu prosadí. jinak to budou vyhozené peníze. Mám takové neblahé tušení, že si toho Fiat vzal za posledních pár roků "na krk" trochu moc a teď nezvládá. ;-\
27. 10. 2015 09:05
Re: AR
Zřejmě na sportovní aktivity AR chybí peníze. Aby uspěly, musely by to toho nalejt majlant. To radši ty nový modely... :-!
Avatar - Petrolhead_CZ
27. 10. 2015 01:38
Re: AR
Souhlas. Nechápu proč nejezdí WTCC nebo rallycross s Giuliettou, GT šampionáty a endurance závody s GT3 nebo GT4 specifikací 4C. Giulii by mohli ihned nasadit do DTM, navázat na skvostnou 155 V6 Ti...
26. 10. 2015 22:19
nejvíc
Za pět let ji chci.
Avatar - praděda7
26. 10. 2015 22:08
AR
Moc bych to Alfě přál........ale jaksi tu chybí fundamenty. AR byla a stále je, alespoň u starší generace, spojována s motoristickým sportem, který vynesl AR na výsluní. A právě z těch se rekrutovali její kupci. V současnosti se AR nezúčastňuje žádné vrcholové aktivity v motor sportu. A to je špatně. Kdo potom budou její zákazníci? :-!