Alfa Romeo ve Frankfurtu 2007
8c Competizione
Za 159.300 eur, tedy dráže než Porsche 911 turbo, Lamborgini Gallardo či Ferrari F430 Modena, bylo možné jedinečnou alfu získat třeba v Německu.
Lehký prostorový rám spočívá na čtyřech dvojitých příčných ramenech a pomocných rámech, vyrobených z hliníku. Podvozek se svým naladěním oprostil od změkčilého komfortu, pomáhají mu 20" kola s pneumatikami 235/35 a 285/35 a sportovně střižený stabilizační systém VDC. Pohon dostal na starost osmiválec 4,7 l s plynule variabilním časováním ventilů, vyvinutý společně s Maserati a Ferrari. Jeho 330 kW/7000 ot./min, 470 Nm/4250 ot./min a jmenovité otáčky 7500/min zpracovává šestistupňová vícemodová (Manual-Regular, Manual-Sporty, Automatic-Regular, Automatic-Sporty a Icemode) robotizovaná převodovka, sestavená s motorem a zadní nápravou do systému transaxle, který Alfa Romeo opustila s ukončením slavných modelů 75 a 90.
147 C´N´C CoSTUME NATIONAL
Speciálně pro IAA ve Frankfurtu nad Mohanem vznikla limitovaná edice 147 o 1 000 kusech. Na jejím vzniku se podílel světoznámý stylista a designér Ennio Capasa. Vůz má exkluzivní bílou barvu Eldorado White, černé kryty zpětných zrcátek, modifikovanou optiku zadních světlometů, chromovanou koncovku výfukového systému a 17palcová kola s paprsky ve tvaru turbíny. V interiéru je tmavé čalounění, aby vynikl kontrast černá-bílá, Alcantarou potažené sedačky a bohatá výbava, včetně výkonného audiosystému Bose. Všech tisíc aut 147 C'N'C bude k dostání pouze s naftovým čtyřválcem 1,9 JTD s výkonem 110 kW (150 k).
159 Q4 a Q-Tronic
Technologické novinky se představily v útrobách současné alfy střední třídy. V kombinaci s vrcholným pětiválcovým turbodieselem se Italové pochlubili novou, šestistupňovou verzí samočinné převodovky Q-Tronic. Ještě zajímavější počin stál vedle – kvalitní permanentní pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem TorSen totiž dostalo i zatím poslední vydání legendárního čtyřlístku. Všechna kola Alfy 159 Q4 pohání letos v tichosti uvedená, zdokonalená verze vznětového pětiválce JTDM, posílená na 155 kW. Nechyběly samozřejmě ani nejnovější plody úprav s logem TI.
BM