Alfa Romeo vsadí na pohon zadních a všech kol

Alfa Romeo vsadí na pohon zadních a všech kol

Alfa Romeo má v současnosti ve své nabídce jen trojici modelů, ale v blízké budoucnosti se hodlá stát přímou konkurencí především německým prémiovým značkám.

Alfa Romeo se již několik let snaží odrazit ode dna a vrátit se zpět mezi automobilky s širokou paletou modelů. Prozatím prvním krokem bylo uvedení sportovního kupé 4C a potvrzení vývoje dvoumístného roadsteru, na němž se pracuje společně s Mazdou.

Uvedení nových velkosériových modelů Alfy Romeo bylo většinou z finančních důvodů již několikrát odloženo. Podle informací britského magazínu Autocar z první poloviny letošního listopadu byl dokonce zastaven vývoj všech nových modelů s výjimkou roadsteru.

Nyní zveřejnil server Automotive News nové informace, podle nichž byly opět upraveny plány Alfy Romeo pro budoucnost a očekává se, že Sergio Marchionne oficiálně odhalí cíle této značky v dubnu příštího roku.

Neoficiálně se hovoří o zaměření se na modely s pohonem zadních nebo všech kol, zatímco pohon předních kol, který u Alfy Romeo vládl více než dvacet let bude vyhrazen jen pro nejmenší modely. I nadále platí, že Alfa Romeo chce zvýšit pokrytí celosvětových trhů ze současných 5 % na 32 % a stále toho chce dosáhnout do roku 2016.

Modelová paleta Alfy Romeo se má v blízké budoucnosti vedle nového 4C s pevnou střechou rozšířit i o jeho verzi 4C Spider s odnímatelnou střechou z uhlíkových vláken. Představení tohoto modelu se očekává v březnu 2014 na ženevském autosalonu.

Vedle čistě sportovního 4C zůstane i nadále v nabídce malý třídveřový hatchback MiTo, ale kvůli neuspokojivým prodejním výsledkům se již nepočítá s jeho pětidveřovou verzí a nejistá je i budoucnost jeho nástupce.

Pětidveřová Giulietta je v současnosti nejprodávanější Alfou Romeo a s ohledem na modernizaci představenou na letošním autosalonu ve Frankfurtu na Mohanem se má ve své aktuální podobě vyrábět minimálně do roku 2016.

Nástupce Alfy Romeo 159 s tradičním jménem Giulia měl být původně uveden již v příštím roce a sdílet základy s přepracovaným Chryslerem 200, ale vedení koncernu rozhodlo, že tento model dostane pohon zadních kol a vedle něj bude dostupný i s pohonem všech kol. Díky tomu se vývoj tohoto modelu prodlužuje a jeho premiéra se očekává až koncem roku 2015.

Nová Alfa Romeo Giulia se má stát globálním modelem, jehož výroba bude probíhat v Itálii. Vedle sedanu má být nabízena i s karoserií typu kombi a její techniku možná využije i kupé, které se má stát přímým konkurentem pro BMW řady 4.

Nad modelem Giulia má být umístěn velký sedan, který do jisté míry naváže na modely 164 a 166. Podle původních plánu měl být derivátem nového Maserati Ghibli, ale od tohoto řešení bylo nakonec ustoupeno, protože cena takového vozu by byla příliš vysoká. Základem velkého sedanu se tedy s největší pravděpodobností stane prodloužená platforma připravované Giulie a jeho premiéra prozatím není naplánována.

Vedle velkého sedanu zvažuje Alfa Romeo i vývoj kupé, konkurujícího BMW řady 6. Technika tohoto modelu má vycházet z připravovaného sedanu nebo Maserati GranTurismo a pokud bude schválen jeho vývoj, pak premiéra se má odehrát v roce 2016.

Prozatím nejjistější budoucnost z ohlašovaných modelů má dvoumístný roadster s motorem vpředu a pohonem zadních kol, jehož vývoj byl zahájen v loňském roce ve spolupráci s Mazdou. Nové Alfy Romeo Spider se tak právě díky společnému vývoji s japonskou automobilkou dočkáme v roce 2015.

Alfa Romeo ve své budoucnosti nehodlá sázet jen na tradiční sportovní modely a sedany, ale chce nabídnout i crossover a SUV. Prvním z nich má být kompaktní crossover, který má sdílet techniku s nástupcem Jeepů Compass a Patriot, ale kdy bude tento model představen, není prozatím jasné.

Následovat má středně velké SUV, jehož technika má být do jisté míry sdílena s novým Jeepem Cherokee, i když některé zdroje uvádějí, že by jeho základem mohla být nová platforma pro sedan Giulia.

Posledním přírůstkem do nabídky modelů Alfy Romeo se má stát velké luxusní SUV. To bude pro změnu vycházet z Maserati Levante, jehož premiéra se má odehrát začátkem roku 2015, zatímco Alfa Romeo s premiérou svého derivátu údajně počká zhruba 18 měsíců.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nový ministr průmyslu nechce, aby OKD spadlo do rukou Babišovu ministerstvu Nový ministr průmyslu nechce, aby OKD spadlo do rukou Babišovu ministerstvu

Ministerstvo průmyslu a obchodu odmítá návrh, aby…

Zeman se poprvé setkal s Havlíčkem, příští týden ho jmenuje ministrem Zeman se poprvé setkal s Havlíčkem, příští týden ho jmenuje ministrem

Prezident Miloš Zeman jmenuje příští týden novým…

Katar investuje pět miliard liber do britské infrastruktury, chce zmírnit dopady brexitu Katar investuje pět miliard liber do britské infrastruktury, chce zmírnit dopady brexitu

Katar hodlá v příštích pěti letech investovat v Británii…

Babišův Hartenberg se rozšiřuje. Koupil už osmnácté zařízení Babišův Hartenberg se rozšiřuje. Koupil už osmnácté zařízení

Skupina FutureLife patřící do fondu Hartenberg přikoupila…

 
Zdroj: Automotive News
 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo vsadí na pohon zadních a všech kol







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 






 
Video: Nejrychlejší Škodovka na Nürburgringu má 400 koní

Video: Nejrychlejší Škodovka na Nürburgringu má 400 koní

Dnes 15:59

Tahle octavia s widebody kitem je nacpaná funkčním tuningem dokáže na Severní smyčce Nürburgringu ujet i mnohem silnějším sportovním autům.




Blesk.cz

Tanečník Onder poprvé o své ex Hunčárové: Tušil jsem, že s Ridim něco má!

Tanečník Onder poprvé o své ex Hunčárové: Tušil…

Milenecký vztah kuchaře Emanuela Ridiho (43) a tanečnice Lucie Hunčárové (31) byl už dlouho veřejným tajemstvím.…

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci, uvízla pět dní v poušti

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci,…

Studentka Amber VanHecke (24) na svůj výlet ze South Rimu v Arizoně už nikdy nezapomene. Poté, co se snažila…

 

iSport.cz

Zimní boháči! Koukalová vládne mezi Čechy, Shiffrinová ale vyjela třikrát víc

Zimní boháči! Koukalová vládne mezi Čechy,…

Sjezdařka Mikaela Shiffrinová si z lyžařů, snowboardistů a biatlonistů vydělala v uplynulé zimě nejvíce na…

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je mezi nejhoršími posilami

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je…

Jeho příchod do Polska vyvolal snad ještě větší zájem médií, než tomu bylo v Česku, když přestupoval z Trenčína…

 

Reflex.cz

Žena volila Trumpa a teď zjistila, že kvůli němu jí deportují manžela z USA

Žena volila Trumpa a teď zjistila, že kvůli němu jí…

Někteří lidé volili Donalda Trumpa, aby udělal pořádek. Najednou zjistili, že jeho opatření dopadnou i na ně.

Jsou politici neomezení vládci a dočasní majitelé státu?

Jsou politici neomezení vládci a dočasní majitelé státu?

Pan prezident nám nedávno oznámil, že bude zase kandidovat. Co jsme se na tu zprávu načekali. Komentářů…