Alfa Romeo vsadí na pohon zadních a všech kol

Alfa Romeo vsadí na pohon zadních a všech kol

Alfa Romeo má v současnosti ve své nabídce jen trojici modelů, ale v blízké budoucnosti se hodlá stát přímou konkurencí především německým prémiovým značkám.

Alfa Romeo se již několik let snaží odrazit ode dna a vrátit se zpět mezi automobilky s širokou paletou modelů. Prozatím prvním krokem bylo uvedení sportovního kupé 4C a potvrzení vývoje dvoumístného roadsteru, na němž se pracuje společně s Mazdou.

Uvedení nových velkosériových modelů Alfy Romeo bylo většinou z finančních důvodů již několikrát odloženo. Podle informací britského magazínu Autocar z první poloviny letošního listopadu byl dokonce zastaven vývoj všech nových modelů s výjimkou roadsteru.

Nyní zveřejnil server Automotive News nové informace, podle nichž byly opět upraveny plány Alfy Romeo pro budoucnost a očekává se, že Sergio Marchionne oficiálně odhalí cíle této značky v dubnu příštího roku.

Neoficiálně se hovoří o zaměření se na modely s pohonem zadních nebo všech kol, zatímco pohon předních kol, který u Alfy Romeo vládl více než dvacet let bude vyhrazen jen pro nejmenší modely. I nadále platí, že Alfa Romeo chce zvýšit pokrytí celosvětových trhů ze současných 5 % na 32 % a stále toho chce dosáhnout do roku 2016.

Modelová paleta Alfy Romeo se má v blízké budoucnosti vedle nového 4C s pevnou střechou rozšířit i o jeho verzi 4C Spider s odnímatelnou střechou z uhlíkových vláken. Představení tohoto modelu se očekává v březnu 2014 na ženevském autosalonu.

Vedle čistě sportovního 4C zůstane i nadále v nabídce malý třídveřový hatchback MiTo, ale kvůli neuspokojivým prodejním výsledkům se již nepočítá s jeho pětidveřovou verzí a nejistá je i budoucnost jeho nástupce.

Pětidveřová Giulietta je v současnosti nejprodávanější Alfou Romeo a s ohledem na modernizaci představenou na letošním autosalonu ve Frankfurtu na Mohanem se má ve své aktuální podobě vyrábět minimálně do roku 2016.

Nástupce Alfy Romeo 159 s tradičním jménem Giulia měl být původně uveden již v příštím roce a sdílet základy s přepracovaným Chryslerem 200, ale vedení koncernu rozhodlo, že tento model dostane pohon zadních kol a vedle něj bude dostupný i s pohonem všech kol. Díky tomu se vývoj tohoto modelu prodlužuje a jeho premiéra se očekává až koncem roku 2015.

Nová Alfa Romeo Giulia se má stát globálním modelem, jehož výroba bude probíhat v Itálii. Vedle sedanu má být nabízena i s karoserií typu kombi a její techniku možná využije i kupé, které se má stát přímým konkurentem pro BMW řady 4.

Nad modelem Giulia má být umístěn velký sedan, který do jisté míry naváže na modely 164 a 166. Podle původních plánu měl být derivátem nového Maserati Ghibli, ale od tohoto řešení bylo nakonec ustoupeno, protože cena takového vozu by byla příliš vysoká. Základem velkého sedanu se tedy s největší pravděpodobností stane prodloužená platforma připravované Giulie a jeho premiéra prozatím není naplánována.

Vedle velkého sedanu zvažuje Alfa Romeo i vývoj kupé, konkurujícího BMW řady 6. Technika tohoto modelu má vycházet z připravovaného sedanu nebo Maserati GranTurismo a pokud bude schválen jeho vývoj, pak premiéra se má odehrát v roce 2016.

Prozatím nejjistější budoucnost z ohlašovaných modelů má dvoumístný roadster s motorem vpředu a pohonem zadních kol, jehož vývoj byl zahájen v loňském roce ve spolupráci s Mazdou. Nové Alfy Romeo Spider se tak právě díky společnému vývoji s japonskou automobilkou dočkáme v roce 2015.

Alfa Romeo ve své budoucnosti nehodlá sázet jen na tradiční sportovní modely a sedany, ale chce nabídnout i crossover a SUV. Prvním z nich má být kompaktní crossover, který má sdílet techniku s nástupcem Jeepů Compass a Patriot, ale kdy bude tento model představen, není prozatím jasné.

Následovat má středně velké SUV, jehož technika má být do jisté míry sdílena s novým Jeepem Cherokee, i když některé zdroje uvádějí, že by jeho základem mohla být nová platforma pro sedan Giulia.

Posledním přírůstkem do nabídky modelů Alfy Romeo se má stát velké luxusní SUV. To bude pro změnu vycházet z Maserati Levante, jehož premiéra se má odehrát začátkem roku 2015, zatímco Alfa Romeo s premiérou svého derivátu údajně počká zhruba 18 měsíců.

Spolupracujeme s TipCars.com
Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun

Operátor O2 od ledna do konce září zvýšil čistý zisk o…

Firma Brazzale Moravia loni vykázala obrat skoro dvě miliardy korun Firma Brazzale Moravia loni vykázala obrat skoro dvě miliardy korun

Šéf výrobce sýrů Roberto Brazzale považuje za hlavní…

Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny

Většina politiků v posledních letech přišla na chuť…

 
Zdroj: Automotive News

Štítky Alfa Romeo Nové modely

 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo vsadí na pohon zadních a všech kol







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami „spláchly“ i referenda. Jak to dopadlo?

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami…

Devět obcí v Česku spojilo vybírání nových poslanců s místními referendy. Ne všude se tím ale řešení problémů…

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Urodilo se vám hodně dýní a vy už nevíte, co s nimi? Pokud je správně uložíte, můžete si na nich pochutnávat…

 

iSport.cz

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili penaltu, Baroš fauloval

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili…

Dvě chyby udělali podle komise rozhodčích sudí v uplynulém 11. kole první fotbalové ligy. V sobotním duelu v…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí už dlouho, pokud to média nevěděla, jejich chyba

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí…

No jistě, Andrej Babiš a jeho piáristé to opět sehráli skvěle. Vítěz voleb se v neděli dopoledne setkal…

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…