Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina zvažuje výrobu speciálních modelů k padesátému výročí

Ondřej Chamilla
Diskuze (6)
Příští rok tomu bude padesát let od vzniku nyní již automobilky Alpina, která vyrábí své luxusnější vysokovýkonné varianty vozů BMW. Při této příležitosti se můžeme dočkat speciálních modelů.

Specialista z německého Buchloe se zabývá úpravami BMW již 49 let. A nejedná se o žádný laciný tuning, Alpina má statut automobilky a staví svá auta s citem pro detail. Důležitá je exkluzivita, její modely jsou převážně luxusnější alternativou ke sportovním modelům M od samotného BMW.

V současné době tedy v nabídce tohoto výrobce najdete výkonné verze řady 3,5,6,7 a X3 v benzinových, ale i naftových variantách. Alpina prodává okolo 1500 aut ročně, které jsou vyráběny na produkčních linkách BMW, padesát inženýrů značky jen navrhují jednotlivé úpravy. Jediným rozdílem je Alpina XD3 Biturbo, která je posílána z amerického Spartanburgu, kde se vyrábí, rovnou do Buchloe na dodělání.

Překvapivé je, že největším trhem pro Alpinu není Německo, ale Japonsko, kde se prodá více než čtvrtina celkové produkce.

Burkard Bovensiepen založil Alpinu v roce 1965, kořeny značky sahají ale ještě dále, do roku 1962, kdy byly navrženy duální karburátory Weber pro BMW 1500. Slávu si Alpina získala zejména mezi lety 1968 a 1977, v té době si její závodní automobily velice dobře vedly na světových tratích. První modely automobilky nesly označení A1/3 a A2/3. Jednalo se o upravené vozy BMW 320 E21.

V rámci oslav jubilea se tedy dost možná dočkáme ještě exkluzivnějších, výkonnějších a luxusnějších verzí BMW. Jsme napjati, co vlastně Alpina připraví.

Ondřej Chamilla
Diskuze (6)
Avatar - Hammunasakra
25. 5. 2014 15:01
Re: Alpina
:yes: >:-[]
Avatar - Hotwire
25. 5. 2014 11:30
Re: Alpina
Vsak nepoznas Milotec? >:D >:-[] >:-[]
Avatar - Hammunasakra
23. 5. 2014 21:02
Re: Alpina
Nemám důvod se urážet. Otázka je proč sportovně upravovat rodinně postavenou Oktávku s jejíma převisama, když je tady na stejný technice už ze základu daleko sportovnější Leon a Golf? A to samý v trochu menší míře platí pro Fabii. Škodovky sou prostě vždycky ty nesportovně pojatý rodinně laděný koncernový vozy a vždycky je na stejný technice nějaká už v originálu sportovnější varianta. Takže proč předělávat tu rodinnou škodovku, když funkci sportovně laděnýho vozu má v koncernu Seat a než Škodovka určitě existuje nějaká originál sportovnější verze VW. A třeba Seat Leon Cupra je tak povedený auto že Oktávka se svejma big převisama v žádný úpravě prostě nemá šanci, Základ Leonu je prostě ze sportovního hlediska lepší auto. Jo a Superb, velký auto postavený na technice Golfu se na nějaký sportovní úpravy nehodí vůbec. Uvidíme co příští generace která už je za dveřma. Další evoluce 2.0 TDI má bejt eště vo fous výkonnější než současný bavorácký 25d, to už by docela sportovní bejt mohlo
Avatar - romgator
23. 5. 2014 16:32
Re: Alpina
Neuraž se, ale Renault má své ostré verze, Nissan má své Nismo, VW má své Golf GTI, německý ABT přece taky upravuje VW menších tříd, taky upravuje Seat a Škodu. Opravdu ti potom připadá sportovněji laděná nebo luxusněji upravená Škodovka jako pěst na oko? Mě ne. Je jasné, že pokud bych chtěl podobně upravit škodovku jako Alpina, měl bych na mysli spíš Octavii a Superb ( spíše ten Superb), no a proč by třeba (čistě hypoteticky )nebylo možné udělat sportovněji udělanou Fabii, která by byla konkurent třeba pro Renault Clio GT?
Avatar - Hammunasakra
23. 5. 2014 11:46
Re: Alpina
Tou poslední větou si to sice totálně po... ale jinak plnej souhlas :-)
VIz výsledky jejich práce Alpina je fakt spíš výrobce aut a nemůžu se nezeptat: Fakt úpravce typu Alpina pro rodinný vozy Škoda? Jaký motory bys tam upravoval? >:-[]