Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Americký Nissan Sentra v novém kabátě

Nissan Sentra
Nissan Sentra
Nissan Sentra
Nissan Sentra
29 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Američané si budou moci již na podzim koupit novou generaci za mořem oblíbeného sedanu Sentra.

U americké Sentry uplatňuje Nissan svou trochu nepřehlednou modelovou politiku, kdy je v podstatě jedno a totéž auto prodáváno na různých trzích pod zvláštními jmény. Nová generace B17 tak prakticky odpovídá modelu Sylphy pro jihovýchodní Asii, jenž byl představen letos v Pekingu. Ten zase není totožný s Bluebird Sylphy alias ruskou Almerou (G11), kterou jsme mohli vidět v Moskvě, byť je podobně velký. Platforma Sentry je prodlouženou verzí té, která se používá aktuální řadě Sunny/Tiida/Versa s totožným kódem. Název Sentra se mimochodem používá již dlouhá tři desetiletí a novinka je tak vlastně v pořadí sedmou generací.

Downsizing se nevyhýbá ani modelům pro USA. Ne, nečekejte pod kapotou (byť skvělou) kompresorovou dvanáctistovku z Micry. Předchozí řada měla v útrobách výhradně zážehový čtyřválcový dvoulitr, u nového motoru klesl objem při zachování téže základní konfigurace na 1,8 l.

Výkon agregátu činí 97 kW (132 k). Točivý moment o maximální hodnotě 174 Nm přenáší na přední kola výhradně bezestupňová převodovka Xtronic CVT, pouze s výjimkou základního modelu. Zde je možné zvolit i šestistupňovou přímo řazenou skříň. Spotřeba dle metodiky EPA činí ve městě 7,8, na dálnici pak 6,0 l/100 km. Model FE+ (FE = Fuel Efficiency - úspora paliva) je v tomto režimu ještě o decilitr skromnější.

Podvozek má rozvor 2700 m, sedan je 4625 mm dlouhý, tedy jasná evropská nižší střední třída. Ač délka oproti předchozí generaci narostla, auto je v průměru asi o 70 kg lehčí podle verze. Součinitel odporu vzduchu je velmi příznivých 0,29. Zavazadelník v klasické zádi disponuje 428 l. Design exteriéru Evropana určitě za srdce nechytí, ale ani neurazí. Linky jsou podobné větší Altimě.

Výbava je určitě slušná, stupňů je celkem šest ( S, FE+ S, SV, FE+ SV, SR a SL) Řidič i spolujezdec mají všestranně nastavitelná sedadla (byť ručně), standardem je klimatizace i elektrická okna, centrální zamykání, rádio s CD a čtyřmi reproduktory. Za příplatek jsou například dvouzónová samočinná klimatizace, lepší audio či navigace s dotykovým displejem, bezklíčkový vstup a startování a parkovací kamera. Sentra SR se od ostatních sourozenců odlišuje optickým kitem, který zahrnuje nárazníky (přední s mlhovkami), boční prahy, spoiler na zádi, chromovanou koncovku výfuku a navrch ještě sedmnáctipalcová litá kola. Patřičně byl upraven i vnitřek, který dostal stříbrné doplňky a přední sportovní sedadla.

Nissan je za mořem v současnosti na koni, jeho modelová ofenziva neustává. Po zmíněné Altimě a novém Pathfinderu tak v krátké době představuje už třetí novinku, která přijde na trh již brzy, hned začátkem letošního podzimu.

Vstoupit do diskuze (7)