Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Americký Nissan Sentra v novém kabátě

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Američané si budou moci již na podzim koupit novou generaci za mořem oblíbeného sedanu Sentra.

U americké Sentry uplatňuje Nissan svou trochu nepřehlednou modelovou politiku, kdy je v podstatě jedno a totéž auto prodáváno na různých trzích pod zvláštními jmény. Nová generace B17 tak prakticky odpovídá modelu Sylphy pro jihovýchodní Asii, jenž byl představen letos v Pekingu. Ten zase není totožný s Bluebird Sylphy alias ruskou Almerou (G11), kterou jsme mohli vidět v Moskvě, byť je podobně velký. Platforma Sentry je prodlouženou verzí té, která se používá aktuální řadě Sunny/Tiida/Versa s totožným kódem. Název Sentra se mimochodem používá již dlouhá tři desetiletí a novinka je tak vlastně v pořadí sedmou generací.

Downsizing se nevyhýbá ani modelům pro USA. Ne, nečekejte pod kapotou (byť skvělou) kompresorovou dvanáctistovku z Micry. Předchozí řada měla v útrobách výhradně zážehový čtyřválcový dvoulitr, u nového motoru klesl objem při zachování téže základní konfigurace na 1,8 l.

Výkon agregátu činí 97 kW (132 k). Točivý moment o maximální hodnotě 174 Nm přenáší na přední kola výhradně bezestupňová převodovka Xtronic CVT, pouze s výjimkou základního modelu. Zde je možné zvolit i šestistupňovou přímo řazenou skříň. Spotřeba dle metodiky EPA činí ve městě 7,8, na dálnici pak 6,0 l/100 km. Model FE+ (FE = Fuel Efficiency - úspora paliva) je v tomto režimu ještě o decilitr skromnější.

Podvozek má rozvor 2700 m, sedan je 4625 mm dlouhý, tedy jasná evropská nižší střední třída. Ač délka oproti předchozí generaci narostla, auto je v průměru asi o 70 kg lehčí podle verze. Součinitel odporu vzduchu je velmi příznivých 0,29. Zavazadelník v klasické zádi disponuje 428 l. Design exteriéru Evropana určitě za srdce nechytí, ale ani neurazí. Linky jsou podobné větší Altimě.

Výbava je určitě slušná, stupňů je celkem šest ( S, FE+ S, SV, FE+ SV, SR a SL) Řidič i spolujezdec mají všestranně nastavitelná sedadla (byť ručně), standardem je klimatizace i elektrická okna, centrální zamykání, rádio s CD a čtyřmi reproduktory. Za příplatek jsou například dvouzónová samočinná klimatizace, lepší audio či navigace s dotykovým displejem, bezklíčkový vstup a startování a parkovací kamera. Sentra SR se od ostatních sourozenců odlišuje optickým kitem, který zahrnuje nárazníky (přední s mlhovkami), boční prahy, spoiler na zádi, chromovanou koncovku výfuku a navrch ještě sedmnáctipalcová litá kola. Patřičně byl upraven i vnitřek, který dostal stříbrné doplňky a přední sportovní sedadla.

Nissan je za mořem v současnosti na koni, jeho modelová ofenziva neustává. Po zmíněné Altimě a novém Pathfinderu tak v krátké době představuje už třetí novinku, která přijde na trh již brzy, hned začátkem letošního podzimu.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Avatar - Hotwire
3. 9. 2012 18:35
Re: s tym pochromovanym grilom
hlavne ze sa rozplyvas nad hnujdajom santa claus ktory ma ten chromovy gril 3x taky velky :*)
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2012 16:36
s tym pochromovanym grilom
.. hnus :no: ved to je spredu nekukatelne :no:
3. 9. 2012 15:55
Re: Not bad
Do Evropy se má vrátit kompaktní HB.
[odkaz]
Avatar - peter222
3. 9. 2012 15:30
Re: Not bad
Tiež sa mi pozdáva !
Je to škoda ,že Nissan v Európe nemá zastúpenie vo všetkých segmentoch.
Avatar - Bubáq
3. 9. 2012 15:17
Je to rozhodně více Nissan než Almera pro Rusko
A více není třeba dodávat...