Nový Nissan Pathfinder podrobně: Překvapení se nekoná
První fotografie definitivního sériového provedení Pathfinderu zveřejnil Nissan prostřednictvím Facebooku na konci července a nyní nabízí bližší informace o technice a výbavě severoamerické verze, které doplňuje nová sada fotografií a videa. Prodej čtvrté generace Pathfinderu se má ve Spojených státech rozběhnout na podzim letošního roku.
Sériový Nissan Pathfinder se s novou generací vrací k samonosné karoserií a je prakticky stejný jako Pathfinder Platinum, který se ještě jako koncept představil veřejnosti na letošním lednovém autosalonu v Detroitu. Zhruba měsíc po premiéře tohoto konceptu zveřejnil Nissan bližší informace o interiéru nové generace Pathfinderu.
Nový Nissan Pathfinder kromě konstrukce podvozku s žebřinovým rámem opouští i hranaté linie třetí generace a nastupuje s výrazně ladnějšími liniemi. Na svého předchůdce odkáže alespoň tvarem mohutné mřížky masky chladiče.
Po technické stránce je nový Pathfinder spřízněn se současným Infiniti JX. S tímto prémiovým sdílí nový Nissan platformu a i díky tomu se jeho hmotnost mezigeneračně snížila o 227 kg. V základním provedení s předním pohonem má nový Pathfinder hmotnost 1882 kg a pohonem všech kol 1946 kg. Automobilka uvádí, že novinka utáhne přívěs až do hmotnosti 2300 kg.
S Infiniti sdílí nový Pathfinder mimo platformy a některých dalších komponentů i pohonnou jednotku, kterou je atmosférický zážehový šestiválec o objemu 3,5 litru s výkonem 194 kW (264 k). Tento motor spolupracuje s novou bezestupňovou CVT Xtronic. Jejím prostřednictvím mohou být poháněna výhradně kola přední nápravy nebo může být spojem s elektronicky řízeným pohonem všech kol ALL-MODE 4x4-i, umožňujícím přepínat za jízdy mezi režimy 2WD, Auto a 4WD (se stálým rozdělením točivého momentu mezi nápravy v poměru 50:50).
Nissan uvádí, že především díky snížení hmotnosti a aerodynamicky výrazně lépe propracované karoserii, má severoamerická verze Pathfinderu v kombinovaném provozu průměrnou spotřebu 10,7 litru benzinu na 100 km s pohonem předních kol a 11,2 litru benzinu na 100 km s pohonem všech kol.
Ve srovnání s končícím provedení Pathfinderu má být to nové pohodlnější a interiér má nabídnout více prostoru a komfortu pro cestující. Ti se mohou usadit ve třech řadách sedadel, přičemž sedadla v druhé a třetí řady lze sloužit a vytvořit téměř rovnou ložnou plochu.
V nabídce výbavy bude mimo jiné třízónová klimatizace, Bluetooth hands-free systém, přípojka pro iPod, audiosystém Bose se 13 reproduktory, vyhřívání pro přední i zadní sedadla, multifunkční dotyková obrazovka s navigačním systém a také Around View Monitor, který pomocí systému kamer sleduje celé okolí auta.