Aston Martin Cygnet: První dojmy

Aston Martin Cygnet: První dojmy

 
 

Neobvyklá cesta, jak vyzrát na flotilové průměry CO2, dospěla do finální podoby.

Po několika prototypových verzích přivezl Aston Martin do Ženevy svůj Cygnet v definitivní podobě, která se oficiálně nabízí od ledna a k zákazníkům se dostane počínaje dubnem 2011.

Důvodem, proč toto auto vzniklo, je jediné číslo 110 g/km CO2. Když se touto hodnotou zprůměrňuje každá třístovka u osmi- nebo dvanáctiválcového Astonu, flotilový průměr emisí automobilky klesne nevídaným způsobem.

I proto nakonec nebude Aston Martin klást na prodej Cygnetu žádná omezení. Tím jediným bude základní tržní nástroj – cena. S požadovanými 30 tisíci librami (asi 900 tisíc korun) za kus se nemůže Cygnet stát masovou záležitostí. Automobilka předpokládá odbyt na úrovni 4000 kusů ročně.

Relativně vysokou cenu (stále ale jde o zdaleka nejlevnější model v historii značky) si umí Aston Martin originálně zdůvodnit. Běžně prý platí malé je levné, Cygnet má vlastní heslo malé je dokonalé.

Aston Martin Virage: První dojmy

Výsledný mikroautomobil vypadá zajímavě a vyvolává kacířskou myšlenku – když se podařilo toto, půjde Astona udělat z čehokoliv. Designéři si dali záležet, a proto je na karoserii prakticky každý díl nějak pozměněn. Zmizely proto prolisy ve dveřích a nahradil je prodloužený chromovaný proužek za větracím otvorem v blatníku.

Charakteristickou masku chladiče doplňují dva otvory v kapotě motoru – to proto, kdyby snad někdo považoval logo Aston Martin na nárazníku za domácí úpravu. Samozřejmostí při takovém rozsahu úprav jsou jiná přední světla, ale především i ta zadní: s charakteristickou čirou optikou ve tvaru písmene C.

Interiér podstoupil neméně radikální změny. Základní uspořádání se drží původní Toyoty iQ, přímo převzatých je ale jen několik částí, jako jsou výdechy klimatizace, páčky pod volantem nebo tlačítka na palubní desce.

Kompletně přepracovaný je středový panel nebo střed volantu. Aston Martin šel tak daleko, že dokonce i hlavice řadicí páky šestistupňové manuální převodovky věrně napodobuje velké modely s motorem podél. Stejně tak grafika přístrojového štítu se drží předlohy čistokrevných jmenovců.

PŘEDSTAVUJEME Toyota iQ – 3+1 pro Evropu

Asi nepřekvapí mimořádná kvalita materiálů a jejich zpracování. Vše, co bylo možné čalounit kůží, dostalo tento materiál – tedy i horní díl palubní desky, středová konzole i středový tunel. Strop i zesílené sloupky jsou potaženy Alcantarou.

Velkou změnou jsou také anatomická sedadla s tvarem opět inspirovaným v modelech jako DB9. Nejen že vypadají podstatně lépe, ale také se v nich lépe sedí než v Toyotě.

Převažujícím pocitem v kabině je kvalita zpracování i designu. Aston Martin odvedl vskutku dobrou práci, když se mu podařilo subjektivní vnímání Cygnetu posunout proti originálu stejně zásadním způsobem, jakým narostla cenovka. Kdo neváhá přihodit ke Smartu Brabus ještě pár tisíc euro, dostane skutečně nevšední stylovku. Mimochodem, v roce 2011 je to upravená Toyota, za pár let může Cygnetem dost dobře být překarosovaný Smart III.

ŽENEVA 2011: Všechny novinky na jednom místě

Anketa

Jak se vám líbí Aston Martin Cygnet? Ohodnoťte jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 






 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…