Audi A1 E-tron: S Wankelem, nebo bez?
Jablkem sváru je Wankelův motor, který chce Audi použít v sériové verzi A1 E-tron. Volkswagen by ale raději použil běžný čtyřválcový motor, aby snížil náklady na vývoj a výrobu tohoto elektromobilu.
VW požaduje, aby měl celý koncern jednotnou strategii ve vývoji elektrických vozů. Audi zase prosazuje technické výhody Wankelu. Svou roli hraje jistě i technická výjimečnost a určitá nostalgie. Předchůdce Audi - NSU RO 80 - byl prvním vozem s neobvyklým spalovacím motorem.
Výhodou Wankelova motoru je tichý chod prostý vibrací, malé rozměry a extrémně nízká hmotnost. Celá jednotka (spalovací motor+ 15kW generátor) váží přibližně 70 kg, včetně chladicího systému, výkonové elektroniky, pomocného rámu a izolačních materiálů.
Tyto vlastnosti mají pomoci novému elektromobilu značky Audi v konkurenčním boji s plánovaným BMW Megacity.
Malý Wankelův motor, umístěný pod podlahou zavazadlového prostoru, má v elektromobilu A1 E-tron sloužit jako tzv. prodlužovač dojezdu na jedno natankování. Palivová nádrž na 12 l benzinu u funkční studie vystačí na 200 km jízdy. K dispozici je ještě zásoba energie v akumulátorech, která umožní 50 km jízdy. Kombinace elektrického pohonu s generátorem (prodlužovačem dojezdu) zlepší použitelnost takového vozidla v praxi.
Od poloviny roku se ulicemi Mnichova začne prohánět 20 elektromobilů A1 s rozšířeným dojezdem. Zároveň vznikne síť 200 dobíjecích stanic.
Automobilka považuje elektrickou verzi modelu A1 za prestižní projekt, o sériové výrobě však zatím nebylo rozhodnuto. Pokud by k ní došlo, pak ne dříve než v roce 2013.