Audi A6 Allroad: Technická data a ceny v Německu

Audi A6 Allroad: Technická data a ceny v Německu

 
 

Třetí Allroad Quattro přebírá recept svých předchůdců: základ v kombi Avant, vyšší světlost a oplastování. Německé ceny začínají pod hranicí 55 tisíc euro.

Audi A6 Allroad Quattro navazuje na dvě předchozí generace z let 1998 a 2006, přičemž ta původní byla značená pouze jako Allroad Quattro.

Ani novinka není žádným terénním autem, jen kombíkem na vysokých nohách s pohonem obou náprav, který je určen maximálně na polní cesty.

Benzin, nafta, přeplňování

Větší Allroad v novém kabátě bude k dispozici se čtveřicí vidlicových šestiválců. Všechny mají objem 3,0 l, přeplňování a přímý vstřik. Liší se jen pohonnou látkou: jeden spaluje benzin, tři naftu.

Zážehový kompresorový 3,0 TFSI nabízí 228 kW (310 k) a 440 Nm. Tři varianty agregátu 3,0 TDI jsou naladěny na 150, 180 a 230 kW (204, 245 a 313 k), na obě nápravy se přenáší 450, 580 a 650 Nm točivého momentu. Poslední jmenovaný motor přenáší svou sílu na všechna kola pomocí osmistupňové převodovky Tiptronic. Ostatní tři mají standardně montovaný S Tronic se sedmi rychlostmi a možnostmi manuálního řazení včetně pádel pod volantem.

S motorem 3,0 TFSI zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,9 s a ve 250 km/h jej přibrzdí elektronika. Kombinovaná spotřeba benzinu činí 8,9 l/100 km. Nejslabší TDI se 150 kW žádá jen 6,1 l nafty na stejnou vzdálenost (údaj odpovídá vypouštěným emisím CO2 159 g/km).

Stálý pohon obou náprav kol quattro (vždy s malým q, jen v typovém označení se píše velké) je doplněn o torque vectoring, při příliš dynamické jízdě se v zatáčce dvojice vnitřních kol automaticky přibrzdí, aby nedošlo ke smyku. Za samosvorný sportovní diferenciál, který se stará o co nejlepší distribuci točivého momentu dozadu, se připlácí.

Bez elektroniky ani ránu

Platforma s rozvorem 2.910 mm je shodná s A6 Avant. Standardní adaptivní podvozek lze nastavovat. Při vyšších rychlostech se pomocí příslušného tlačítka sníží až o 15 mm, v terénu naopak oproti normálu stoupne do výšky o 35 mm a při skutečně pomalé jízdě je možné jej zvednout ještě o dalších 10 mm. DSS (Drive Select System) umožňuje konfiguraci řízení, zavěšení, plynového pedálu, převodovky, diferenciálu, klimatizace, osvětlení a tempomatu v několika režimech včetně úsporného. Nechybí ani kontrola sjezdu z prudkých kopců (HDC), pokud je aktivována, rychlost auta se pohybuje mezi 10 a 20 km/h podle povrchu, po kterém jede. U běžných A6 tuto funkci nenajdete.

Nechybí ani armáda dalších asistenčních systémů: již lehce zmíněný radarový tempomat udržující stálou vzdálenost se hodí na dálnici, do 30 km/h je navíc schopen zabránit či zmírnit následky případné kolize.

Allroad se dokáže udržet i v jízdním pruhu a oznámit jeho neúmyslné přejetí. Noční vidění slouží k detekci chodců (obzvláště v zimě k nezaplacení) a když vás jízda po dálnici unaví, váš nový miláček ohlídá, abyste neupadli do mikrospánku.

A6 Allroad Quattro je kus auta, takže výběr z několika druhů parkovacích asistentů s obrazovkami a jednou či více kamerami přijde vhod. Jako jejich výstup slouží obrazovka rozhraní MMI. Řízení má elektromechanický posilovač, přímější dynamický najdete mezi extras. V základu dostanete osmnáctipalcová pětipaprsková kola s pneumatikami 235/55. Sama automobilka i sportovní divize Quattro GmbH nabízejí další druhy o rozměrech od 18 do 20 palců.

Nový A6 Allroad je 4.940 mm dlouhý, 1.900 mm široký a 1.470 mm vysoký, od výchozího Avantu se tedy rozměry liší minimálně. Světlost ovšem vzrostla o 6 cm, exponovaná místa podvozku jsou chráněna ocelovými kryty. Skoro čtvrtina karosářských panelů je z hliníku. Hmotnost ve srovnání s předchůdcem naopak klesla o 70 kg.

Nejen na efekt

Allroad se od normálních Avantů odlišuje na první pohled nejen oplastováním v kontrastní tmavé barvě a nášlapnými prahy na bocích, ale i přední maskou. Ta má svislá chromovaná žebra místo vodorovných bez tohoto kovu. Zvýšené střešní nosiče stojí na dvojicích nožiček. Koncovky výfuku mají spodní část zploštělou, dbalo se zde zkrátka také na efekt. Karoserii můžete mít i jednobarevnou s příplatkovými hliníkovými prvky. Hnědý odstín Java Braun ale s žádnou jinou A6 nedostanete. A6 Allroad svítí do dáli vpředu i vzadu například diodami, ty jsou ovšem, jak je u Audi tradicí, za příplatek. Xenonové výbojky lze zkombinovat s adaptivními světlomety.

Design po generacích: Audi A6 Allroad – Když běžné kombi nestačí

Interiér nabízí komfort a luxus, na který jsou zákazníci této značky zvyklí. Multimediální rozhraní MMI je standardem. Přístrojová deska dostala povětšinou černou barvu, zbytek je v hnědé Santos, za příplatek zdobený hliníkem. Zavazadelník pojme 565 l nákladu, dělená a sklopná sedadla jej dokážou rozšířit až na 1.680 l. Je pravdou, že plocha pak není zcela rovná, ale kdo by z luxusního Allroadu dělal dodávku, že? Kolejnicový systém, síťku na drobnosti, průvlak na lyže i dvojité dno dostanete bez toho, abyste ze svého konta odčerpávali další finance.

Německé ceny a příplatková výbava

Audi A6 Allroad Quattro bude v prodeji v domovském Německu od jara letošního roku. Nejlevnější verzí bude ta s motorem 3,0 TDI (150 kW), která bude stát 54.600 euro (v přepočtu cca 1.381.000,- Kč). A6 Allroad s benzinovým 3,0 TFSI je za 57.750 euro (zhruba 1.461.000,- Kč).

V položkách příplatků může zájemce zaškrtávat, seč mu síly a výše jeho účtu stačí. U Audi obzvláště platí, že nic není zadarmo, ba právě naopak. Head-up displej (na německém trhu + 1.380, euro), diodové čtecí lampičky, širší všestranně nastavitelná sedadla s odvětráváním a masážní funkcí (+ 1.550 euro), čtyřzónová samočinná klimatizace (+ 650 euro), panoramatická skleněná střecha (+ 1.550 euro) nebo bezklíčkový systém (+ 650 euro) - to je jen stručný výčet. MMI lze doplnit o navigaci s větším osmipalcovým displejem, touchpad a hlasové ovládání (dohromady + 3.500 euro). Audiofily potěší aparatura dánské firmy Bang & Olufsen s patnácti (!) reproduktory (+ 6.000 euro). I za Bluetooth se platí zvlášť, členové posádky se připojí bez problémů také na Internet přes UMTS a WLAN (+ 890 euro).

Jake.auto.cz: Audi A6 (přehled testů a dalších článků)

Audi A6 Allroad - technická data a německé ceny
Motor3,0 TDI quattro3,0 TDI quattro3,0 TDI quattro3,0 TFSI quattro
Převodovka7DS7DS8A7DS
Zdvihový objem [cm3]2967296729672995
Válce/ventily6/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]150/3250-4500180/4000-4500230/3900-4500228/5500-6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]450/1250-3500580/1750-2500650/1450-2800440/2900-4500
Max. rychlost [km/h]223236250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,56,65,65,9
Komb. spotřeba [l/100 km]6,16,36,78,9
Cena v Německu [euro]54.60057.35062.10057.750

Spolupracujeme s TipCars.com
Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu Volkswagen vydá dluhopisy za pět miliard eur, poprvé od vypuknutí emisního skandálu

Německá automobilka Volkswagen chystá na čtvrtek dlouho…

VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad VIDEO: Barevné. Unikátní snímek zachycuje bitvu o Stalingrad

Obrázků a dokumentů z legendární bitvy druhé světové…

Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou Nové město v poušti má upevnit vládu Maroka nad Západní Saharou

Na pásu pouště, který vybíhá ze Sahary do Atlantiku,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

 




Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem Nové Audi A6 přijede v roce 2018 se zajímavějším vzhledem

Nadcházející generace Audi A6 přijde až po svých přímých…

Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant Prior Design trošičku rozšířil Audi A6 Avant i RS 6 Avant

Prior Design pod označením PD600R nabízí výrazné úpravy…

 



 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let ležely na záchodě mafiánského sídla

Obrazy za 2,5 miliardy se vrátily do muzea. 14 let…

Dva obrazy Vincenta Van Gogha v celkové hodnotě kolem 100 milionů dolarů (2,5 miliardy Kč), ukradené před 14…

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro jejich zaměstnance

Lidl se otevřel stravenkám: Už nebudou jen pro…

Diskont Lidl se dává do obchodu se stravenkami. Ty původně nabídl svým 8000 zaměstnancům, nyní je začne nabízet…

 

iSport.cz

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko jen remizovalo s Kanadou

Německo porazilo Podolskiho gólem Anglii, Skotsko…

Fotbalisté Německa v domácí přípravě porazili 1:0 Anglii. Soupeři českého týmu v kvalifikaci o postup na…

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík a debutant Jankto

VIDEO: Česko - Litva 3:0. Góly dali Hořava, Krmenčík…

Po bídném prvním poločase přišla konečně gólová smršť. Trenér české reprezentace Karel Jarolím vyměnil o…

 

Reflex.cz

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Socialisté nahánějí voliče do Babišovy náruče

Vladimír Špidla, šéf premiérových poradců, znovu hájil – tentokrát v rozhovoru pro Info.cz - záměr ČSSD zavést…