Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi A8 poprvé naživo: Budoucnost přetavená v současnost!

David Šprincl
Diskuze (23)

Na Audi Summitu v Barceloně si minulý týden odbyla světovou premiéru vlajková loď čtyř kruhů. U odhalení A8 jsme nechyběli a auto důkladně prozkoumali.

Čtvrtá generace A8 bude milníkem značky. Jasně, tohle říkají automobilky často. S A8 se to má mít vážně tak. Například jako první sériově vyráběný vůz světa ho inženýři postavili pro jízdu s vysokou mírou automatizace. Její funkce má Audi vyladěné a od roku 2018 je postupně zavede do výroby. „Technologicky máme hotovo. Teď jde jen o nastavení, či spíš dotažení v legislativě,“ vysvětluje Dietmar Voggenreiter z představenstva Audi. „Nicméně platí, že volant můžete pustit, auto se postará o spoustu věcí samo. Od autonomní jízdy v koloně po automatické zaparkování vozidla do garáže,“ dodává.

To jsme v novince na akci zvané Audi Summit zatím zkusit nemohli. Ostatní si ale v obřích prostorech Fira Barcelona, kde nechyběl ani živý park se stromem až ke stropu, prohlédli, osahali, prolezli.

Hodnocení designu necháme na vás, otestováním praktických věcí ale můžeme říct, že na zákazníky luxusní třídy čeká nový král. Ono to tak ostatně už nějaký rok bývá.

Proč? V téhle kategorii reálně vládne čistě německá trojka A8, BMW 7, Mercedes-Benz řady S. I v Česku už několik let. Takže platí: kdo přijede s novým autem, přebírá automaticky žezlo, protože smetánka chce zkrátka to nejlepší a nejmodernější.

Mercedes přišel s novým S v roce 2013, a jak ukazuje tabulka, i v českých prodejích 2014-2015 jasně vedl. Předloni nastoupila šestá generace BMW 7 a šla do čela. Moc bychom se divili, kdyby rok 2018 nepatřil Audi. Letošní absolutní nezájem o dosluhující A8 je jasným signálem, že všichni včetně fandů značky čekají na čtvrtou generaci.

Novinka přijede na český trh na sklonku podzimu, a to se dvěma výrazně zmodernizovanými motory V6. Diesel 3.0 TDI si sáhne na výkon 210 kW, benzin 3.0 TFSI je vyladěn na 250 kW.

Později přibudou osmiválce 4.0 TDI/320 kW a 4.0 TFSI/338 kW. Exkluzivní šestilitrový motor W12 zatím není homologovaný.

Všech pět agregátů spolupracuje s osmistupňovým automatem a řemenem poháněným generátorem s funkcí spouštěče, který je srdcem 48V elektrické sítě. Tato technika částečně hybridního pohonu umožňuje setrvačnou jízdu s vypnutým motorem včetně jeho opětovného spuštění.

Později se k rodině pohonů přidá A8 L e-tron quattro s možností vnějšího nabíjení. Hybridní soustava s výkonem 330 kW a točivým momentem 700 N.m půjde nabíjet bezkabelově – indukčně mezi deskou v podlaze domácí garáže a přijímací cívkou v autě. Na vstupní ceny se čeká, budou zveřejněny se zahájením předprodeje v závěru léta. Současná generace se prodává od 2.093.900 Kč.

Registrace v ČR
  Audi A8 BMW řady 7 Mercedes-Benz třídy S
2014 97 123 332
2015 56 69 301
2016 63 301 195
2017 6 142 44

Třikrát o podvozku

Jednou z inovací je dynamické řízení všech kol. Převod na přední nápravě se mění v závislosti na rychlosti jízdy, zadní kola se natáčejí o několik stupňů ve stejném nebo opačném směru. Sportovní diferenciál aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola a doplňuje tím trvalý pohon všech kol quattro, jenž patří k sériové výbavě.

U druhé nové technologie aktivního podvozku se jedná o systém zcela aktivního odpružení. V závislosti na přání řidiče a jízdní situaci umožňují elektromotůrky u každého kola individuálně regulovat jeho pohyb nahoru nebo dolů. Díky variabilitě slibuje Audi nastavení od měkkého odpružení luxusní limuzíny po dynamiku sportovního vozu. Auto se umí během půlsekundy i samo zvednout o 8 cm, pokud hrozí boční kolize a jedete víc než 25 km/h.

Systém podvozku odebírá energii z elektrické sítě s napětím 48 V. Audi ji poprvé používá jako hlavní elektrickou síť u všech variant modelové řady A8.

Pár čísel

10,1 palce měří hlavní displej s navigací a infotainmentem. Navíc není jediný. Další má řidič místo budíků a třetí najdete na konzole středového tunelu. Ten má úhlopříčku 8,6 palce. K tomu připočtěte průhledový displej promítající navigační pokyny na silnici.

16 bublin skrývá každé opěradlo, výsledkem je masáž celých zad. Na výběr je sedm programů a tři intenzity.

210 kW činí nejslabší výkon základního turbodieselu. Opačným pólem je 338 kW benzinového osmiválce.

505 litrů zavazadel naskládáte do kufru.

1945 mm je šířka auta, neznatelně se tak zúžilo. Do výšky naopak o centimetr narostlo: na 1473 mm.

5,2 metru měří základní A8, prodloužená verze s přídomkem L pak přes 5,3 metru – proti předchůdci model narostl o 37 milimetrů. Rozvor se přiblížil třem metrům (2998 mm).

Co umí auto samo

Traffic jam pilot zajistí řízení v popojíždějící dopravě při rychlosti jízdy až 60 km/h se stavebně oddělenými protisměrnými jízdními pruhy. Systém se aktivuje tlačítkem AI na středové konzole. Řidič pak nemusí vozidlo hlídat. Může pustit volant a v závislosti na platné legislativě příslušného státu si může číst Svět motorů nebo sledovat televizi. Jakmile se systém dostane na hranice svých možností, vyzve řidiče, aby opět převzal řízení vozidla.

Remote parking/garage pilot autonomně ovládá vůz při parkování do mezery, respektive garáže. Řidič nemusí sedět uvnitř, systém spustí telefonem.

Plusy

  • Moderní technologie
  • Autonomní řízení
  • Luxusní pobyt na palubě

Minusy

  • Milovníci klasických budíků a tlačítek mají smůlu
David Šprincl
Diskuze (23)
Avatar - Brumbal
23. 7. 2017 19:56
Re: vw v krizi
Presne tak >:D tady v 5metru+ penize nehraji roli kdo se cim zivi, do nejvyssi premiove nemecke polizanice patri tradicni kosmicke vychytavky, je to jen otazka casu kdy didlo bude na kazde sedacce.
Avatar - white label
23. 7. 2017 18:53
Re: vw v krizi
Dopředu si případně koupíš rovnou gigola, když budeš mít na novou A8, budeš mít i na něj... >:-[] ;-)
Avatar - Brumbal
23. 7. 2017 16:59
Re: vw v krizi
:D:D v predu maji ruzne vonavky na ten smrad co bude v zadu
Avatar - praděda7
23. 7. 2017 16:53
Re: Audi A8
máš SZ...... :-!
23. 7. 2017 15:01
Re: vw v krizi
To je diskriminace! A co řidič a cestující vpředu?