25.8. 2013 Jakub Sochor

Audi A8 vs. BMW 7 vs. Mercedes-Benz S: Designový trojboj

 

Modernizovaný model A8 vnáší do své třídy svěží vánek modernismu. Jak ale obstojí ve srovnání se sportovním BMW 7 či majestátním Mercedesem třídy S?

Hlavním rozdílem, který dělí Audi A8 od své domácí konkurence, je pojetí designu. Na rozdíl od obou protivníků A8 není tolik vázána na historii značky – v dnešním trojboji tedy zastává pozici inovátora a modernisty, s nímž se poměřuje sportovně laděný sedan (jehož prostřednictvím byl realizován nejeden prvek kreativního konceptu CS) a stuttgardský model, který je pomyslným mostem mezi konzervativním designem a futuristickými rysy, inspirovanými studií F 700.

Audi je z trojice porovnávaných limuzín nejdelší (řadu 7 přerůstá o 58 mm a třídu S o 21 mm) a nejširší (o 47 mm širší než řada 7 a o 50 mm než třída S). Nejvyšším modelem je zde Mercedes-Benz – svými 1496 milimetry převyšuje jak BMW (- 25 mm), tak i Audi (- 36 mm). BMW předčí své konkurenty délkou rozvoru, který je o 78 mm delší než u Audi a o 35 mm než u Mercedesu.

Audi A8 vs. BMW 7 vs. Mercedes-Benz S - srovnání rozměrů
Rozměr [mm]Audi A8BMW 7Mercedes-Benz S
Délka [mm]513750795116
Šířka [mm]194919021899
Výška [mm]146014711496
Rozvor [mm]299230703035

Designové trojboje - Speciální příloha Auto.cz

Audi A8 – Slavnost světla

Modernizace limuzíny A8 má mnohem širší rozměr, než se na první pohled může zdát. V porovnání s dosavadním modelem došlo k zdynamičtění linek na karoserii, což opticky zušlechtilo všechny důležité prvky exteriéru. Výrazné kosmetické proměny se dočkala příď vozu, jejíž dominantou je maska chladiče single frame v novém provedení – díky důslednému zhranatění její horní části maska dynamičtěji proniká do kapoty. Přepracován byl také nárazník, který dostal novou strukturu, díky jejíž členitosti maska již nezasahuje až na samotný spodní okraj nárazníku. S drobnými prolisy, jež vkusně dekorují příď, ladí světlomety Matrix-LED s optikou, jejíž sofistikovanost propůjčuje modelu neobyčejný výraz.

Profil postihly jen nepatrné změny. Rozvržení proporcí zůstalo zachováno, díky čemuž má vůz relativně dlouhou příď se strmým zkosením, což působí – zvláště u automobilu s takto rozměrnou maskou chladiče – majestátním dojmem. Výraznější posun v designu můžeme spatřit na zádi, která je nyní plastičtější. Najdeme zde jeden z nejnápaditějších prvků celého exteriéru, jímž je napojení chromové linky na svítilny. Tato kombinace představuje unikátní soulad dekorativnosti a funkčnosti – linka zasahuje do členité světelné optiky a dodává zadním partiím na ucelenosti.

Architektura přístrojové desky si ponechává osobité členění, které je založeno na kreativní kombinaci přímo vedených linek a dynamických křivek. Nemalý význam zde mají dekory, tvořící nejvýraznější díl středové konzole a středu desky. Technicistní charakter kabiny koresponduje s vnějšími tvary, jež poutají pozornost souladem minimalistických ploch a výrazných detailů, mezi nimiž dominují zmíněné světlomety Matrix-LED.

Audi A8 2014: V8 TDI má 283 kW a 850 N.m


Audi A8
 

BMW 7 – Vrcholový atlet

Historie BMW 7 je tvořena věhlasnými designéry – vzpomeňme na mimořádně nadčasový návrh generace E23 z let 1977 až 1987, na níž pracoval Claus Luthe pod vedením Paula Bracqa, nebo na čtvrtou generaci s extravagantními tvary od Chrise Bangla. Podíváme-li se na všechny generace dohromady, spatříme postupný evoluční vývoj masky chladiče, jejíž dva otvory se postupem času mění z vertikálně stavěných celků na mohutnější a širší průduchy. Na přídi aktuálního modelu F01 se však setkáváme s obzvláště velkými ledvinkami, které dominují přídi s dynamicky zkosenými světlomety. Oproti Audi A8 jde o sportovnější návrh, který odkazuje na příď vize CS.

Zatímco pro Audi je typická účelnost linek (a z ní vyplývající absence čehokoliv nadbytečného), BMW se zaměřuje na sportovnost, jež ovlivnila ztvárnění boční části. Nízká silueta slučuje výrazný sklon čelního skla a zešpičatělou příď, v níž najdeme stopy ztvárnění čelní části konceptu CS – právě důraz na sportovní postoj karoserie je to hlavní, čím se liší profil (a následně i záď) mnichovského auta od ingolstadtského.

Pojetí přístrojové desky řady 7 nijak nevybočilo ze zavedeného stylu, jehož první náznaky jsme mohli vypozorovat v kabině studie Z9 z roku 1999. Charakteristické znaky mnichovských desek – směrem nahoru se rozšiřující středový panel, bohatá členitost horní části celku a masivní lišty – byly postupně cizelovány do aktuální podoby, která poutavě slučuje pocit komfortu a slovy těžko definovatelné dynamiky. Avšak zejména třetí zmíněný znak desky v podobě propracované horní části dodává kabině BMW zcela svébytný vzhled.

BMW řady 7 - Opět na špičce technického pokroku


BMW 7
 

Mercedes-Benz S – Prolnutí epoch

Oproti nové třídě S působí A8 statičtějším dojmem, na čemž má lví podíl prolis, jenž pramení v předních světlometech a ústí do plochy zadních dveří. Tento útvar zdůrazňuje estetický význam přídě a její velikost, s čímž souvisí konzervativní maska chladiče. S ní zajímavě kontrastuje futuristicky vyhlížející, diodová optika světel, přičemž propojení dvou principiálně protichůdných prvků vytváří unikátní a v rámci současné automobilové produkce jedinečnou kompozici.

Také provedením zádě – zpracováním, objemem a sklonem víka třetího karosářského prostoru – dává Mercedes-Benz S na odiv svůj vztah ke karosářské tradici. Na jeho exteriéru již nenajdeme neoklasicistické rysy, jež formovaly ponton minulé generace S – nyní se setkáváme s mnohem kreativnějším pojetím detailů a dílčích částí zadních partií, doplněným dekory spíše symbolického významu (subtilní lišta na nárazníku, imitující koncovky výfukové soustavy u benzinových verzí).

Interiér třídy S klade ze všech tří vozidel největší důraz na klasické tvary i materiály. Na přístrojové desce najdeme nejen masivní dekorační lišty, ale také kulaté výdechy ventilace a tvarově zdařilý volant s odkazem na historický design. V porovnání s modernistickou kabinou Audi a sportovním vnitřkem BMW nabízí Mercedes-Benz pocit zabydlenosti a útulnosti, jíž umocňuje ambientní osvětlení a jedinečné provedení přístrojové desky s tvary, které přesahují rámec toho, s čím jsme se mohli v segmentu F dosud setkat.


Mercedes S
 

Anketa

Která německá limuzína se vám líbí nejvíc?
Spolupracujeme s TipCars.com
Čeští bojovníci uspěli na Startovači Čeští bojovníci uspěli na Startovači

Na portálu hromadného financování Startovač.cz momentálně…

Komentář Lukáše Kovandy: Dožije se EU sedmdesátky? Komentář Lukáše Kovandy: Dožije se EU sedmdesátky?

Příští čtvrtstoletí bude diktováno reálpolitikou. Musí to…

Coca-Cola mění metriku, dvoulitrové lahve úplně zmizí Coca-Cola mění metriku, dvoulitrové lahve úplně zmizí

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku…

O vinyly je stále větší zájem, na Berounsku se jich má vyrobit 28 milionů O vinyly je stále větší zájem, na Berounsku se jich má vyrobit 28 milionů

Společnosti GZ Media, jednomu z největších světových…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A8 vs. BMW 7 vs. Mercedes-Benz S:…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Audi A8 v Japonsku dostalo rýžovar ovládaný přes infotaiment. Je tohle snad vtip? Audi A8 v Japonsku dostalo rýžovar ovládaný přes infotaiment. Je tohle snad vtip?

Výrobci své vozy často upravují na míru určitým trhům.…

Audi A8: Takto vypadá nová generace očima nezávislého grafika Audi A8: Takto vypadá nová generace očima nezávislého grafika

Nová generace Audi A8 by měla dorazit už příští rok.…

 



 
Šílený VW Golf II od Boba Motoring s 1250 koňmi pobije moderní supersporty

Šílený VW Golf II s 1250 koňmi pobije moderní supersporty (video)

Dnes 13:52

Nenápadný černý dvojkový VW Golf napráská ve sprintu vaší M5, než se nadějete. Může se totiž směle postavit nejrychlejším autům planety...




Blesk.cz

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

Italská skupina UniCredit prodává svoji slovenskou a českou divizi. O segmenty má údajně zájem Moneta Money Bank…

Tanečník Onder poprvé o své ex Hunčárové: Tušil jsem, že s Ridim něco má!

Tanečník Onder poprvé o své ex Hunčárové: Tušil…

Milenecký vztah kuchaře Emanuela Ridiho (43) a tanečnice Lucie Hunčárové (31) byl už dlouho veřejným tajemstvím.…

 

iSport.cz

ONLINE: Plíšková přejela Strýcovou, v Miami hraje Šafářová i Berdych

ONLINE: Plíšková přejela Strýcovou, v Miami hraje…

České derby v osmifinále prestižního turnaje v Miami s přehledem ovládla nasazená dvojka Karolína Plíšková,…

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je mezi nejhoršími posilami

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je…

Jeho příchod do Polska vyvolal snad ještě větší zájem médií, než tomu bylo v Česku, když přestupoval z Trenčína…

 

Reflex.cz

Dabing v televizi: Zabíjí angličtinu? Věřme trhu a nevolejme po dalších zbytečných regulacích

Dabing v televizi: Zabíjí angličtinu? Věřme trhu a…

Máme zde již 13. týden roku 2017, láme se nám březen a duben. Jaro a jarní alergie jsou tu… nicméně ve svém…

Žena volila Trumpa a teď zjistila, že kvůli němu jí deportují manžela z USA

Žena volila Trumpa a teď zjistila, že kvůli němu jí…

Někteří lidé volili Donalda Trumpa, aby udělal pořádek. Najednou zjistili, že jeho opatření dopadnou i na ně.