25.8. 2013 Jakub Sochor

Audi A8 vs. BMW 7 vs. Mercedes-Benz S: Designový trojboj

 

Modernizovaný model A8 vnáší do své třídy svěží vánek modernismu. Jak ale obstojí ve srovnání se sportovním BMW 7 či majestátním Mercedesem třídy S?

Hlavním rozdílem, který dělí Audi A8 od své domácí konkurence, je pojetí designu. Na rozdíl od obou protivníků A8 není tolik vázána na historii značky – v dnešním trojboji tedy zastává pozici inovátora a modernisty, s nímž se poměřuje sportovně laděný sedan (jehož prostřednictvím byl realizován nejeden prvek kreativního konceptu CS) a stuttgardský model, který je pomyslným mostem mezi konzervativním designem a futuristickými rysy, inspirovanými studií F 700.

Audi je z trojice porovnávaných limuzín nejdelší (řadu 7 přerůstá o 58 mm a třídu S o 21 mm) a nejširší (o 47 mm širší než řada 7 a o 50 mm než třída S). Nejvyšším modelem je zde Mercedes-Benz – svými 1496 milimetry převyšuje jak BMW (- 25 mm), tak i Audi (- 36 mm). BMW předčí své konkurenty délkou rozvoru, který je o 78 mm delší než u Audi a o 35 mm než u Mercedesu.

Audi A8 vs. BMW 7 vs. Mercedes-Benz S - srovnání rozměrů
Rozměr [mm]Audi A8BMW 7Mercedes-Benz S
Délka [mm]513750795116
Šířka [mm]194919021899
Výška [mm]146014711496
Rozvor [mm]299230703035

Designové trojboje - Speciální příloha Auto.cz

Audi A8 – Slavnost světla

Modernizace limuzíny A8 má mnohem širší rozměr, než se na první pohled může zdát. V porovnání s dosavadním modelem došlo k zdynamičtění linek na karoserii, což opticky zušlechtilo všechny důležité prvky exteriéru. Výrazné kosmetické proměny se dočkala příď vozu, jejíž dominantou je maska chladiče single frame v novém provedení – díky důslednému zhranatění její horní části maska dynamičtěji proniká do kapoty. Přepracován byl také nárazník, který dostal novou strukturu, díky jejíž členitosti maska již nezasahuje až na samotný spodní okraj nárazníku. S drobnými prolisy, jež vkusně dekorují příď, ladí světlomety Matrix-LED s optikou, jejíž sofistikovanost propůjčuje modelu neobyčejný výraz.

Profil postihly jen nepatrné změny. Rozvržení proporcí zůstalo zachováno, díky čemuž má vůz relativně dlouhou příď se strmým zkosením, což působí – zvláště u automobilu s takto rozměrnou maskou chladiče – majestátním dojmem. Výraznější posun v designu můžeme spatřit na zádi, která je nyní plastičtější. Najdeme zde jeden z nejnápaditějších prvků celého exteriéru, jímž je napojení chromové linky na svítilny. Tato kombinace představuje unikátní soulad dekorativnosti a funkčnosti – linka zasahuje do členité světelné optiky a dodává zadním partiím na ucelenosti.

Architektura přístrojové desky si ponechává osobité členění, které je založeno na kreativní kombinaci přímo vedených linek a dynamických křivek. Nemalý význam zde mají dekory, tvořící nejvýraznější díl středové konzole a středu desky. Technicistní charakter kabiny koresponduje s vnějšími tvary, jež poutají pozornost souladem minimalistických ploch a výrazných detailů, mezi nimiž dominují zmíněné světlomety Matrix-LED.

Audi A8 2014: V8 TDI má 283 kW a 850 N.m


Audi A8
 

BMW 7 – Vrcholový atlet

Historie BMW 7 je tvořena věhlasnými designéry – vzpomeňme na mimořádně nadčasový návrh generace E23 z let 1977 až 1987, na níž pracoval Claus Luthe pod vedením Paula Bracqa, nebo na čtvrtou generaci s extravagantními tvary od Chrise Bangla. Podíváme-li se na všechny generace dohromady, spatříme postupný evoluční vývoj masky chladiče, jejíž dva otvory se postupem času mění z vertikálně stavěných celků na mohutnější a širší průduchy. Na přídi aktuálního modelu F01 se však setkáváme s obzvláště velkými ledvinkami, které dominují přídi s dynamicky zkosenými světlomety. Oproti Audi A8 jde o sportovnější návrh, který odkazuje na příď vize CS.

Zatímco pro Audi je typická účelnost linek (a z ní vyplývající absence čehokoliv nadbytečného), BMW se zaměřuje na sportovnost, jež ovlivnila ztvárnění boční části. Nízká silueta slučuje výrazný sklon čelního skla a zešpičatělou příď, v níž najdeme stopy ztvárnění čelní části konceptu CS – právě důraz na sportovní postoj karoserie je to hlavní, čím se liší profil (a následně i záď) mnichovského auta od ingolstadtského.

Pojetí přístrojové desky řady 7 nijak nevybočilo ze zavedeného stylu, jehož první náznaky jsme mohli vypozorovat v kabině studie Z9 z roku 1999. Charakteristické znaky mnichovských desek – směrem nahoru se rozšiřující středový panel, bohatá členitost horní části celku a masivní lišty – byly postupně cizelovány do aktuální podoby, která poutavě slučuje pocit komfortu a slovy těžko definovatelné dynamiky. Avšak zejména třetí zmíněný znak desky v podobě propracované horní části dodává kabině BMW zcela svébytný vzhled.

BMW řady 7 - Opět na špičce technického pokroku


BMW 7
 

Mercedes-Benz S – Prolnutí epoch

Oproti nové třídě S působí A8 statičtějším dojmem, na čemž má lví podíl prolis, jenž pramení v předních světlometech a ústí do plochy zadních dveří. Tento útvar zdůrazňuje estetický význam přídě a její velikost, s čímž souvisí konzervativní maska chladiče. S ní zajímavě kontrastuje futuristicky vyhlížející, diodová optika světel, přičemž propojení dvou principiálně protichůdných prvků vytváří unikátní a v rámci současné automobilové produkce jedinečnou kompozici.

Také provedením zádě – zpracováním, objemem a sklonem víka třetího karosářského prostoru – dává Mercedes-Benz S na odiv svůj vztah ke karosářské tradici. Na jeho exteriéru již nenajdeme neoklasicistické rysy, jež formovaly ponton minulé generace S – nyní se setkáváme s mnohem kreativnějším pojetím detailů a dílčích částí zadních partií, doplněným dekory spíše symbolického významu (subtilní lišta na nárazníku, imitující koncovky výfukové soustavy u benzinových verzí).

Interiér třídy S klade ze všech tří vozidel největší důraz na klasické tvary i materiály. Na přístrojové desce najdeme nejen masivní dekorační lišty, ale také kulaté výdechy ventilace a tvarově zdařilý volant s odkazem na historický design. V porovnání s modernistickou kabinou Audi a sportovním vnitřkem BMW nabízí Mercedes-Benz pocit zabydlenosti a útulnosti, jíž umocňuje ambientní osvětlení a jedinečné provedení přístrojové desky s tvary, které přesahují rámec toho, s čím jsme se mohli v segmentu F dosud setkat.


Mercedes S
 

Anketa

Která německá limuzína se vám líbí nejvíc?
Spolupracujeme s TipCars.com
Nový boj o dividendu Unipetrolu, menšinoví akcionáři chtějí více než dvojnásobek Nový boj o dividendu Unipetrolu, menšinoví akcionáři chtějí více než dvojnásobek

Největší minoritní akcionář Unipetrolu, společnost…

Část cizinců v záchytném zařízení na Plzeňsku se vzbouřila Část cizinců v záchytném zařízení na Plzeňsku se vzbouřila

Část cizinců se dnes vzbouřila proti policii a…

Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda

Tripartita se dnes nedohodla na zvýšení minimální mzdy…

Zeman je na tom špatně, možná nebude kandidovat, říká diplomat Kolář Zeman je na tom špatně, možná nebude kandidovat, říká diplomat Kolář

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A8 vs. BMW 7 vs. Mercedes-Benz S:…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 




Audi u nové generace A8 vsadí na jedinečnou kombinací materiálů Audi u nové generace A8 vsadí na jedinečnou kombinací materiálů

Audi v létě letošního roku představí novou generaci své…

Audi A8 v Japonsku dostalo rýžovar ovládaný přes infotaiment. Je tohle snad vtip? Audi A8 v Japonsku dostalo rýžovar ovládaný přes infotaiment. Je tohle snad vtip?

Výrobci své vozy často upravují na míru určitým trhům.…

 



 
Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Zetor Wolfdog dokazuje, že výrobce traktorů míří i mezi armádní techniku

Dnes 14:52

Model vnitřního uspořádání vyvíjeného pásového vojenského vozidla bude Zetor prezentovat na Mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET v Brně.




Blesk.cz

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2 Transformer ano!

Umí se váš tablet změnit na robota? Xiaomi Mi Pad 2…

Není to tablet, jen tak na první pohled vypadá. Ne, nefunguje. Zato se umí přetransformovat v robota (přesněji:…

Tropy v Česku v úterý vystřídají bouřky a přijdou i kroupy. Sledujte radar

Tropy v Česku v úterý vystřídají bouřky a přijdou i…

Začátkem týdne se budou teploty stále držet na tropických třicítkách. Z úterka na středu však přijde ochlazení,…

 

iSport.cz

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl po přestupu

Vukadinovič jde do Sparty! Je to správná volba, řekl…

Den po potvrzení nového trenéra Andrey Stramaccioniho hlásí Sparta také první posilu pro další sezonu. Ze Zlína…

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský stále patří k nejlepším

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský…

Oba kluby v minulosti trénoval, ve Slavii se podílel na výstavbě mužstva, které v sobotu oslavilo ligový titul.…

 

Reflex.cz

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Královna Alžběta sleduje seriál o sobě samotné. Je nadšená

Zdroj blízký Buckinghamskému paláci vypustil do světa informaci, že britská panovnice zhlédla na popud svých…

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně špatně, říká bývalý velvyslanec

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně…

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana podle bývalého velvyslance Petra Koláře stále není hotová…