25.8. 2013 Jakub Sochor

Audi A8 vs. BMW 7 vs. Mercedes-Benz S: Designový trojboj

 

Modernizovaný model A8 vnáší do své třídy svěží vánek modernismu. Jak ale obstojí ve srovnání se sportovním BMW 7 či majestátním Mercedesem třídy S?

Hlavním rozdílem, který dělí Audi A8 od své domácí konkurence, je pojetí designu. Na rozdíl od obou protivníků A8 není tolik vázána na historii značky – v dnešním trojboji tedy zastává pozici inovátora a modernisty, s nímž se poměřuje sportovně laděný sedan (jehož prostřednictvím byl realizován nejeden prvek kreativního konceptu CS) a stuttgardský model, který je pomyslným mostem mezi konzervativním designem a futuristickými rysy, inspirovanými studií F 700.

Audi je z trojice porovnávaných limuzín nejdelší (řadu 7 přerůstá o 58 mm a třídu S o 21 mm) a nejširší (o 47 mm širší než řada 7 a o 50 mm než třída S). Nejvyšším modelem je zde Mercedes-Benz – svými 1496 milimetry převyšuje jak BMW (- 25 mm), tak i Audi (- 36 mm). BMW předčí své konkurenty délkou rozvoru, který je o 78 mm delší než u Audi a o 35 mm než u Mercedesu.

Audi A8 vs. BMW 7 vs. Mercedes-Benz S - srovnání rozměrů
Rozměr [mm]Audi A8BMW 7Mercedes-Benz S
Délka [mm]513750795116
Šířka [mm]194919021899
Výška [mm]146014711496
Rozvor [mm]299230703035

Designové trojboje - Speciální příloha Auto.cz

Audi A8 – Slavnost světla

Modernizace limuzíny A8 má mnohem širší rozměr, než se na první pohled může zdát. V porovnání s dosavadním modelem došlo k zdynamičtění linek na karoserii, což opticky zušlechtilo všechny důležité prvky exteriéru. Výrazné kosmetické proměny se dočkala příď vozu, jejíž dominantou je maska chladiče single frame v novém provedení – díky důslednému zhranatění její horní části maska dynamičtěji proniká do kapoty. Přepracován byl také nárazník, který dostal novou strukturu, díky jejíž členitosti maska již nezasahuje až na samotný spodní okraj nárazníku. S drobnými prolisy, jež vkusně dekorují příď, ladí světlomety Matrix-LED s optikou, jejíž sofistikovanost propůjčuje modelu neobyčejný výraz.

Profil postihly jen nepatrné změny. Rozvržení proporcí zůstalo zachováno, díky čemuž má vůz relativně dlouhou příď se strmým zkosením, což působí – zvláště u automobilu s takto rozměrnou maskou chladiče – majestátním dojmem. Výraznější posun v designu můžeme spatřit na zádi, která je nyní plastičtější. Najdeme zde jeden z nejnápaditějších prvků celého exteriéru, jímž je napojení chromové linky na svítilny. Tato kombinace představuje unikátní soulad dekorativnosti a funkčnosti – linka zasahuje do členité světelné optiky a dodává zadním partiím na ucelenosti.

Architektura přístrojové desky si ponechává osobité členění, které je založeno na kreativní kombinaci přímo vedených linek a dynamických křivek. Nemalý význam zde mají dekory, tvořící nejvýraznější díl středové konzole a středu desky. Technicistní charakter kabiny koresponduje s vnějšími tvary, jež poutají pozornost souladem minimalistických ploch a výrazných detailů, mezi nimiž dominují zmíněné světlomety Matrix-LED.

Audi A8 2014: V8 TDI má 283 kW a 850 N.m


Audi A8
 

BMW 7 – Vrcholový atlet

Historie BMW 7 je tvořena věhlasnými designéry – vzpomeňme na mimořádně nadčasový návrh generace E23 z let 1977 až 1987, na níž pracoval Claus Luthe pod vedením Paula Bracqa, nebo na čtvrtou generaci s extravagantními tvary od Chrise Bangla. Podíváme-li se na všechny generace dohromady, spatříme postupný evoluční vývoj masky chladiče, jejíž dva otvory se postupem času mění z vertikálně stavěných celků na mohutnější a širší průduchy. Na přídi aktuálního modelu F01 se však setkáváme s obzvláště velkými ledvinkami, které dominují přídi s dynamicky zkosenými světlomety. Oproti Audi A8 jde o sportovnější návrh, který odkazuje na příď vize CS.

Zatímco pro Audi je typická účelnost linek (a z ní vyplývající absence čehokoliv nadbytečného), BMW se zaměřuje na sportovnost, jež ovlivnila ztvárnění boční části. Nízká silueta slučuje výrazný sklon čelního skla a zešpičatělou příď, v níž najdeme stopy ztvárnění čelní části konceptu CS – právě důraz na sportovní postoj karoserie je to hlavní, čím se liší profil (a následně i záď) mnichovského auta od ingolstadtského.

Pojetí přístrojové desky řady 7 nijak nevybočilo ze zavedeného stylu, jehož první náznaky jsme mohli vypozorovat v kabině studie Z9 z roku 1999. Charakteristické znaky mnichovských desek – směrem nahoru se rozšiřující středový panel, bohatá členitost horní části celku a masivní lišty – byly postupně cizelovány do aktuální podoby, která poutavě slučuje pocit komfortu a slovy těžko definovatelné dynamiky. Avšak zejména třetí zmíněný znak desky v podobě propracované horní části dodává kabině BMW zcela svébytný vzhled.

BMW řady 7 - Opět na špičce technického pokroku


BMW 7
 

Mercedes-Benz S – Prolnutí epoch

Oproti nové třídě S působí A8 statičtějším dojmem, na čemž má lví podíl prolis, jenž pramení v předních světlometech a ústí do plochy zadních dveří. Tento útvar zdůrazňuje estetický význam přídě a její velikost, s čímž souvisí konzervativní maska chladiče. S ní zajímavě kontrastuje futuristicky vyhlížející, diodová optika světel, přičemž propojení dvou principiálně protichůdných prvků vytváří unikátní a v rámci současné automobilové produkce jedinečnou kompozici.

Také provedením zádě – zpracováním, objemem a sklonem víka třetího karosářského prostoru – dává Mercedes-Benz S na odiv svůj vztah ke karosářské tradici. Na jeho exteriéru již nenajdeme neoklasicistické rysy, jež formovaly ponton minulé generace S – nyní se setkáváme s mnohem kreativnějším pojetím detailů a dílčích částí zadních partií, doplněným dekory spíše symbolického významu (subtilní lišta na nárazníku, imitující koncovky výfukové soustavy u benzinových verzí).

Interiér třídy S klade ze všech tří vozidel největší důraz na klasické tvary i materiály. Na přístrojové desce najdeme nejen masivní dekorační lišty, ale také kulaté výdechy ventilace a tvarově zdařilý volant s odkazem na historický design. V porovnání s modernistickou kabinou Audi a sportovním vnitřkem BMW nabízí Mercedes-Benz pocit zabydlenosti a útulnosti, jíž umocňuje ambientní osvětlení a jedinečné provedení přístrojové desky s tvary, které přesahují rámec toho, s čím jsme se mohli v segmentu F dosud setkat.


Mercedes S
 

Rallye Dakar 2019

Anketa

Která německá limuzína se vám líbí nejvíc?
Spolupracujeme s TipCars.com
Nové emisní testy zavařily plug-in hybridům. Automobilky je stahují z trhu Nové emisní testy zavařily plug-in hybridům. Automobilky je stahují z trhu

WLTP, tedy nový standard pro měření emisí u osobních…

Zaměstnanci Severočeských dolů demonstrovali za vyšší mzdy. Žádají navíc 3000 korun Zaměstnanci Severočeských dolů demonstrovali za vyšší mzdy. Žádají navíc 3000 korun

Zaměstnanci Severočeských dolů demonstrovali před budovou…

Komentář Heleny Horské: Proč Češi nechtějí euro Komentář Heleny Horské: Proč Češi nechtějí euro

Euro zatím nepřijmeme, zvolaly unisono ministerstvo…

Banky budou odvádět více do rezerv na ochranu úvěrového trhu Banky budou odvádět více do rezerv na ochranu úvěrového trhu

Banky budou od roku 2020 odvádět více peněz do rezerv na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A8 vs. BMW 7 vs. Mercedes-Benz S:…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč? Britský expert nechce plug-in hybridy na veřejných dobíjecích stanicích. Proč?

Plug-in hybridní vozy by neměly mít umožněno dobíjet…

 



Audi u nové generace A8 vsadí na jedinečnou kombinací materiálů Audi u nové generace A8 vsadí na jedinečnou kombinací materiálů

Audi v létě letošního roku představí novou generaci své…

Audi A8 v Japonsku dostalo rýžovar ovládaný přes infotaiment. Je tohle snad vtip? Audi A8 v Japonsku dostalo rýžovar ovládaný přes infotaiment. Je tohle snad vtip?

Výrobci své vozy často upravují na míru určitým trhům.…

 



 
The Grand Tour se vrátí v čtvrté sezoně. Show Clarksona a spol. ale čeká radikální změna!

The Grand Tour se vrátí v čtvrté sezoně. Show Clarksona a spol. ale čeká radikální změna!

Dnes 12:45

Po třech sezonách bude automobilová show pánů Clarksona, Hammonda a Maye přece jen prodloužena. Na co se můžeme těšit?




Blesk.cz

Tajemství Karla Svobody (†68): Operace srdce měsíc před sebevraždou!

Tajemství Karla Svobody (†68): Operace srdce měsíc…

Nedává to smysl... Skladatel Karel Svoboda (†68), který by za týden oslavil osmdesátku, si nechal operovat srdce…

Peklo na D1: Filmaři Honza a Honza tu strávili 13,5 hodiny! „Hodně aut zhaslo, čekáme na vlky...“

Peklo na D1: Filmaři Honza a Honza tu strávili 13,5…

„Začíná tu být tma, hodně aut zhaslo. Čekáme na vlky.“ Tuhle lehce humornou zprávu posílali mobilem domů ve…

 

iSport.cz

ZNÁMKOVÁNÍ Slavie: Olayinka motal soupeře, Ngadeu působil jako zeď

ZNÁMKOVÁNÍ Slavie: Olayinka motal soupeře, Ngadeu…

Fotbalisté Slavie splnili úkol, když ve čtvrtek večer doma zdolali ruský Zenit Petrohrad 2:0 a postoupili do…

Možní soupeři pro Slavii a Plzeň? Chelsea, Inter i Vaclík, nebo Čech

Možní soupeři pro Slavii a Plzeň? Chelsea, Inter i…

Dvojice českých zástupců si zahraje evropské poháry i na jaře! Slavia v Evropské lize uhájila druhé postupové…

 

Reflex.cz

23 špatných odpovědí v testech, ze kterých by šílel každý učitel

23 špatných odpovědí v testech, ze kterých by šílel…

Snaha se cení. Občas by se měla cenit i ve školách. Protože nechat nepopsaný kus papíru kvůli tomu, že nevíte…

Vydali jsme knihu s mrtvým Zemanem v otevřené rakvi a křtil ji Ovčáček. Je to humor, říkají TMBK a Landsman

Vydali jsme knihu s mrtvým Zemanem v otevřené rakvi…

Spisovatel Dominik Landsman a umělec Tomáš Břínek, též známý jako TMBK, se opět spojili, aby společně vydali…