reklama


4.7. 2014 Michal Fokt

Audi v Le Mans 2014: Zajímavá fakta o letošním vítězství

 

A pak že je statistika nuda. Audi přináší spoustu zajímavých čísel, týkajících se letošního triumfu ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.

Ačkoli letošní závod 24 hodin Le Mans dopadl úplně stejně, jako dlouhá řádka těch předešlých, konkurence pro Audi už díky úpravě pravidel nepůsobila dojmem, že startuje o kategorii níž a průběh byl velmi dramatický, vždyť se v průběhu závodu pořadí na první příčce změnilo osmkrát. Ingolstadtská automobilka nyní, s menším časovým odstupem, zveřejnila zajímavá fakta, týkající se jak závodu samotného, tak dosavadního působení Audi na okruhu La Sarthe.

Vozy Audi v Le Mans vyhrálo více než 80 % závodů (přesně 81,25 %), kterých se zúčastnilo, přičemž její hybridní speciál dosud nebyl poražen. Tomuto poslednímu vítězství přihlíželo 263.300 diváků přímo v místě konání. V řeči hmatatelnějších čísel jde o 13 vítězství v 16 po sobě jdoucích závodech, přičemž úspěšnější už je pouze Porsche se 16 triumfy, které jsou však rozprostřeny do dlouhého časového období, začínajícím 70. léty. Kromě zmíněných vítězství byly vozy Audi na stříbrné příčce sedmkrát a na bronzové jedenáctkrát. Co se celého koncernu Volkswagen týče, vyhrál Le Mans sedmatřicetkrát - Porsche 16x, Audi 13x, Bentley 6x a Bugatti 2x.

Kvůli změně pravidel muselo mít Audi R18 e-tron quattro výrazně nižší spotřebu paliva, vůz č. 2 spálil o 22 % méně nafty, než vloni. Pokud jde o celkové účinkování naftových Audi v Le Mans, spotřeba v mezičase klesla o 38 %.

Kromě závodního vítězství si Audi připsalo i Michelin Total Performance Award, udělovanou pneumatikářskou firmou, i v tomto případě šlo o double s vítězstvím pro vůz #2. Když už je řeč o pneumatikách - závodní michelinky měnilo vítězné auto při 29 zastávkách jedenáctkrát, použito tedy bylo jen dvanáct sad gum. Pro Michelin šlo letos mimochodem už o 23. vítězství v historii závodů na La Sarthe.

Vítězný vůz s posádkou Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer najel za 24 hodin 5165,391 km a závodní okruh obkroužil 379krát, průměrnou rychlostí 214,927 km/h. Nejrychlejší kolo mělo hodnotu 3 minuty a 22,567 s, což odpovídá průměrné rychlosti 242,213 km/h a postaral se o něj André Lotterer, což je však historicky až 10. nejlepší kolo pro Audi v Le Mans.

Audi také připomíná, že v závodních podmínkách jako první otestovalo laserové světlomety a že tým Reinholda Joesta letos na La Sarthe už 15. vítězství, jedenáct s Audi a po dvou s Porsche a TWR Porsche.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama