4.7. 2014 Michal Fokt

Audi v Le Mans 2014: Zajímavá fakta o letošním vítězství

 

A pak že je statistika nuda. Audi přináší spoustu zajímavých čísel, týkajících se letošního triumfu ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.

Ačkoli letošní závod 24 hodin Le Mans dopadl úplně stejně, jako dlouhá řádka těch předešlých, konkurence pro Audi už díky úpravě pravidel nepůsobila dojmem, že startuje o kategorii níž a průběh byl velmi dramatický, vždyť se v průběhu závodu pořadí na první příčce změnilo osmkrát. Ingolstadtská automobilka nyní, s menším časovým odstupem, zveřejnila zajímavá fakta, týkající se jak závodu samotného, tak dosavadního působení Audi na okruhu La Sarthe.

Vozy Audi v Le Mans vyhrálo více než 80 % závodů (přesně 81,25 %), kterých se zúčastnilo, přičemž její hybridní speciál dosud nebyl poražen. Tomuto poslednímu vítězství přihlíželo 263.300 diváků přímo v místě konání. V řeči hmatatelnějších čísel jde o 13 vítězství v 16 po sobě jdoucích závodech, přičemž úspěšnější už je pouze Porsche se 16 triumfy, které jsou však rozprostřeny do dlouhého časového období, začínajícím 70. léty. Kromě zmíněných vítězství byly vozy Audi na stříbrné příčce sedmkrát a na bronzové jedenáctkrát. Co se celého koncernu Volkswagen týče, vyhrál Le Mans sedmatřicetkrát - Porsche 16x, Audi 13x, Bentley 6x a Bugatti 2x.

Kvůli změně pravidel muselo mít Audi R18 e-tron quattro výrazně nižší spotřebu paliva, vůz č. 2 spálil o 22 % méně nafty, než vloni. Pokud jde o celkové účinkování naftových Audi v Le Mans, spotřeba v mezičase klesla o 38 %.

Kromě závodního vítězství si Audi připsalo i Michelin Total Performance Award, udělovanou pneumatikářskou firmou, i v tomto případě šlo o double s vítězstvím pro vůz #2. Když už je řeč o pneumatikách - závodní michelinky měnilo vítězné auto při 29 zastávkách jedenáctkrát, použito tedy bylo jen dvanáct sad gum. Pro Michelin šlo letos mimochodem už o 23. vítězství v historii závodů na La Sarthe.

Vítězný vůz s posádkou Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer najel za 24 hodin 5165,391 km a závodní okruh obkroužil 379krát, průměrnou rychlostí 214,927 km/h. Nejrychlejší kolo mělo hodnotu 3 minuty a 22,567 s, což odpovídá průměrné rychlosti 242,213 km/h a postaral se o něj André Lotterer, což je však historicky až 10. nejlepší kolo pro Audi v Le Mans.

Audi také připomíná, že v závodních podmínkách jako první otestovalo laserové světlomety a že tým Reinholda Joesta letos na La Sarthe už 15. vítězství, jedenáct s Audi a po dvou s Porsche a TWR Porsche.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ruský Ruský "Zuckerberg" vyhlásil válku Putinovi

Pavel Durov vyhlásil digitální válku ruskému režimu a…

Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali

Poslanci ČSSD dnes večer nemluvili o nabídce pro vládní…

Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva

Spojené státy záměrně blokují vydávání vstupních víz…

 

Štítky Audi Sportovní

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

 





 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Včera

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert. Každý Čech ho ročně sní 48 kilo

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert.…

Milujete k snídani kaiserku namazanou máslem, nebo dokonce dvě? A co rohlík s marmeládou k odpolední svačině? A…

Kuny, opilí zloději i vichřice: Chataři pláčou nad škodami, jak objekty správně pojistit?

Kuny, opilí zloději i vichřice: Chataři pláčou nad…

Někteří chataři a chalupáři se v těchto dnech vrací po dlouhé době na obhlídku svých objektů a často utrpí šok.…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…