4.7. 2014 Michal Fokt

Audi v Le Mans 2014: Zajímavá fakta o letošním vítězství

 

A pak že je statistika nuda. Audi přináší spoustu zajímavých čísel, týkajících se letošního triumfu ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.

Ačkoli letošní závod 24 hodin Le Mans dopadl úplně stejně, jako dlouhá řádka těch předešlých, konkurence pro Audi už díky úpravě pravidel nepůsobila dojmem, že startuje o kategorii níž a průběh byl velmi dramatický, vždyť se v průběhu závodu pořadí na první příčce změnilo osmkrát. Ingolstadtská automobilka nyní, s menším časovým odstupem, zveřejnila zajímavá fakta, týkající se jak závodu samotného, tak dosavadního působení Audi na okruhu La Sarthe.

Vozy Audi v Le Mans vyhrálo více než 80 % závodů (přesně 81,25 %), kterých se zúčastnilo, přičemž její hybridní speciál dosud nebyl poražen. Tomuto poslednímu vítězství přihlíželo 263.300 diváků přímo v místě konání. V řeči hmatatelnějších čísel jde o 13 vítězství v 16 po sobě jdoucích závodech, přičemž úspěšnější už je pouze Porsche se 16 triumfy, které jsou však rozprostřeny do dlouhého časového období, začínajícím 70. léty. Kromě zmíněných vítězství byly vozy Audi na stříbrné příčce sedmkrát a na bronzové jedenáctkrát. Co se celého koncernu Volkswagen týče, vyhrál Le Mans sedmatřicetkrát - Porsche 16x, Audi 13x, Bentley 6x a Bugatti 2x.

Kvůli změně pravidel muselo mít Audi R18 e-tron quattro výrazně nižší spotřebu paliva, vůz č. 2 spálil o 22 % méně nafty, než vloni. Pokud jde o celkové účinkování naftových Audi v Le Mans, spotřeba v mezičase klesla o 38 %.

Kromě závodního vítězství si Audi připsalo i Michelin Total Performance Award, udělovanou pneumatikářskou firmou, i v tomto případě šlo o double s vítězstvím pro vůz #2. Když už je řeč o pneumatikách - závodní michelinky měnilo vítězné auto při 29 zastávkách jedenáctkrát, použito tedy bylo jen dvanáct sad gum. Pro Michelin šlo letos mimochodem už o 23. vítězství v historii závodů na La Sarthe.

Vítězný vůz s posádkou Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer najel za 24 hodin 5165,391 km a závodní okruh obkroužil 379krát, průměrnou rychlostí 214,927 km/h. Nejrychlejší kolo mělo hodnotu 3 minuty a 22,567 s, což odpovídá průměrné rychlosti 242,213 km/h a postaral se o něj André Lotterer, což je však historicky až 10. nejlepší kolo pro Audi v Le Mans.

Audi také připomíná, že v závodních podmínkách jako první otestovalo laserové světlomety a že tým Reinholda Joesta letos na La Sarthe už 15. vítězství, jedenáct s Audi a po dvou s Porsche a TWR Porsche.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 






 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Dnes 18:48

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval ve středisku Jasná

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval…

Horská záchranná služba na Slovensku v pátek vyrážela k českému lyžaři ve středisku Jasná. 47letý Čech tam náhle…

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři snídani s kritiky

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři…

Vicepremiér a šéf ANO Andrej Babiš měl v pátek posnídat s osobnostmi ze sociálních sítí. S lidmi, kteří vůči…

 

iSport.cz

Plzeň - Liberec 4:5. Mistr už nezaváhal, dál kráčí za obhajobou

Plzeň - Liberec 4:5. Mistr už nezaváhal, dál kráčí…

Hokejisté mistrovského Liberce vyhráli v šestém čtvrtfinálovém utkání play off extraligy na ledě Plzně 5:4,…

Brabec: Reprezentace ze Slavie? Vadí mi to vůči Spartě. Holoubka je mi líto

Brabec: Reprezentace ze Slavie? Vadí mi to vůči…

V národním týmu se prokousává do základní sestavy, v belgickém Genku si vybojoval stabilní pozici. Obránce Jakub…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…