Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi otáčí: R8 LMX již není první, ale nejrychlejší auto s laserovými světlomety

Ondřej Chamilla
Diskuze (36)
Válka laserů mezi předními německými výrobci pokračuje. BMW nakonec uvedlo tuto technologii osvětlení do sériové výroby dříve, Audi si však našlo jiné prvenství.

Po souboji mezi hot-hatchi na Nürburgringu zde máme další úsměvnou při, ve které tentokrát figurují staří známí, BMW a Audi. Ti se v minulosti špičkovali například na billboardech v USA, tentokrát však jde o více než jen o poutavější slogan. Středobodem všeho jsou laserové světlomety, převratná technologie osvětlení vozidel. BMW ji chystá již dlouho, pár měsíců před oficiálním uvedením do prodeje v rámci modelu i8 však automobilka Audi představila supersport R8 LMX o kterém ale tvrdila, že se jedná o první sériový vůz s laserovými světlomety.

BMW ovšem tiše zapracovalo a výsledkem bylo dodání osmi vozidel i8 majitelům, čímž se tato automobilka opravdu stala tou první, která zavedla osvětlení laserem do sériové výroby. V tuto chvíli byste možná čekali, že Audi sklopí uši a přizná porážku, ovšem chyba lávky. Audi R8 již od nynějška není první, ale nejrychlejší automobil s laserovými světlomety.

Když se podíváme do tabulky technických údajů, tak se proti tomuto tvrzení nedá nic namítat. R8 LMX pohání desetiválcový motor o výkonu 419 kW (570 koní) a točivém momentu 540 N.m. Tyto hodnoty stačí ke katapultování vozu z nuly na sto kilometrů za pouhé 3,4 sekundy, maximální rychlost pak činí 320 km/h. Jediný konkurent, BMW i8, jede maximálně 250 km/h a z klidu na sto kilometrů za hodinu dosprintuje za 4,4 sekundy. I tak jsme ovšem z výroku Audi rozpačití.

Ondřej Chamilla
Diskuze (36)
Avatar - flyboyeda
13. 6. 2014 16:12
Re: Mě je to jedno
když dáš do youtube I8 vs.. jako první ti vyjede R8
13. 6. 2014 14:46
Re: Prvy posledny
"Titul" prvních plně laserových světel je pořád volný, zatím jsou jen dálková. Přetahování tedy asi není u konce.
13. 6. 2014 09:41
Re: Mě je to jedno
kdys ty muzes srovnavat R8 a i8, takl ja si muzu srovnavat treba raketoplan s ponorkou, nebo treba Nanuk se zmrzlinou :-)
Avatar - flyboyeda
13. 6. 2014 06:58
Re: Mě je to jedno
srovnáváš jabka s hruškama vytuněný sedan , nebo kombík nemůžeš srvonávat s supersporty s motorem uprostřed

to co jsem napsal za tím si stojím Cayman je supersport s motorem uprostřed, který stačí a klidně i porazí I8 a přitom stojí polovinu co I8
12. 6. 2014 21:30
Re: Mě je to jedno
cenove i vykonem bude kdejakej nakladni tahac blizko jak R8 tak Caymanu, tem autum jsou cenove blizko treba i sportovni sedany typu RS, M nebo AMG, cenove a vykonem je jim blizko treba i Mercedes G AMG, a mohli by jsme klidne pokracovat jeste hooodne dlouho co je vykonem a cenou blizko R8 a Caymanu >:D ;-) co to ma ale spolecneho s tim co je a co neni BMW i8?